Hur många av årets lag läckte? Lindström och Hellberg typ. Ingen av våra importer kom ju ut mer än någon dag innan de presenterades.tadaa123 skrev: ↑2026-03-08 13:04:55Jasså? Intressant med tanke på hur lite som läckt ut när det kommer till nyförvärv och spets till nästa säsong. Känns ganska oroligt faktiskt, sånt brukar läcka.Philly Flu skrev: ↑2026-03-08 11:32:51 Sen sa ju Wikegård på medlemsmötet att nästa säsongs lag är till största del klar.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Ja det har du nog rätt i. Oavsett så är jag väldigt spänd på att se hur våran trupp ser ut.Nypovich skrev: ↑2026-03-08 13:12:55Hur många av årets lag läckte? Lindström och Hellberg typ. Ingen av våra importer kom ju ut mer än någon dag innan de presenterades.tadaa123 skrev: ↑2026-03-08 13:04:55Jasså? Intressant med tanke på hur lite som läckt ut när det kommer till nyförvärv och spets till nästa säsong. Känns ganska oroligt faktiskt, sånt brukar läcka.Philly Flu skrev: ↑2026-03-08 11:32:51 Sen sa ju Wikegård på medlemsmötet att nästa säsongs lag är till största del klar.
Jag tror vi kommer gå in med en väldigt stabil core i våran stab och trupp! Även fast man kan ha många synpunkter på staben.
Silly Season 2026/27
Fan, var helt inställd på att kontraktet endast gällde säsongen ut, men bra. Tycker han köper sin roll till perfektion.diftobbe89 skrev: ↑2026-03-08 11:22:42Blixten är ju en no brainer, dessutom har han ju kontrakt så vi som gillar honom kan nog vara lugna. Obegripligt om någon vill ha bort honom, går från klarhet till klarhet och är förmodligen en av SHL's billigare backar sätt till vad vi får. Lägg stora pengar på ordentlig spets istället.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-07 20:39:23Blixt är given, blir bara bättre och bättre.
Sedan, om hv ryker. Värva Borgman.
Ta LaLeggias lön och lägg den på honom.
Elak, stark, pondus.
Tvåvägsback av hög rang.
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... as-borgman
Silly Season 2026/27
Hade varit kul att få in någon av:
Alexander Holtz
Marcus Sörensen
Erik Gustafsson
Emil Bemström
Andreas Borgman
Linus Hultström
Filip Larsson
Lukas Vejdemo
Adam Ollas Mattsson
Andreas Englund
Pontus Johansson
Alexander Nylander
William Wiå
Erik Walli Walterholm
Oskar Jellvik
Linus Nässén
Albin Sundsvik
Alexander Holtz
Marcus Sörensen
Erik Gustafsson
Emil Bemström
Andreas Borgman
Linus Hultström
Filip Larsson
Lukas Vejdemo
Adam Ollas Mattsson
Andreas Englund
Pontus Johansson
Alexander Nylander
William Wiå
Erik Walli Walterholm
Oskar Jellvik
Linus Nässén
Albin Sundsvik
wikenenthusiast
Silly Season 2026/27
Är det där spelare du på riktigt vill ha in och som är möjliga alternativ eller radade du bara upp ett gäng spelare med Djurgårskoppling…?Sliptip skrev: ↑2026-03-08 16:37:38 Hade varit kul att få in någon av:
Alexander Holtz
Marcus Sörensen
Erik Gustafsson
Emil Bemström
Andreas Borgman
Linus Hultström
Filip Larsson
Lukas Vejdemo
Adam Ollas Mattsson
Andreas Englund
Pontus Johansson
Alexander Nylander
William Wiå
Erik Walli Walterholm
Oskar Jellvik
Linus Nässén
Albin Sundsvik
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
klungspurt
Silly Season 2026/27
Är inte Nardella intressant inför nästa säsong?
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Drog inte han till KHL? Dvs persona non grata.
-
klungspurt
Silly Season 2026/27
Missat om han har spelat i KHL. Då är han körd
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Fast det han menar ju inte att vi har tio nyförvärv klara.tadaa123 skrev: ↑2026-03-08 13:04:55Jasså? Intressant med tanke på hur lite som läckt ut när det kommer till nyförvärv och spets till nästa säsong. Känns ganska oroligt faktiskt, sånt brukar läcka.Philly Flu skrev: ↑2026-03-08 11:32:51 Sen sa ju Wikegård på medlemsmötet att nästa säsongs lag är till största del klar.
Vi har två målvakter, fyra backar och åtta forwards signade. Du kan nog räkna in A-lagskontrakt på Stockselius och vi är på nio forwards. Återstår det fem-sex gubbar att signa av en trupp på 22 spelare så är laget i stora delar klart. Sen finns det säkert ett värv eller två som är klara ja.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Tiden är ju inne för Erik att komma hem nu. Kör han ett år till där borta blir han i det äldsta laget. Då hade jag hellre sett att man satsar på Oliver och försöker få igång hans spel, han har ju väldigt mycket hockey i sig och får han förtroende en hel säsong så finns det en stor uppsida. Han är dessutom betydligt yngre än Erik och någon man kan behålla längre.
Det är nu eller aldrig med Erik tycker jag, annars borde vi satsa på någon annan.
Det finns onekligen kemi mellan Snively-LaLeggia-Hudon i PP, vill man bryta upp det?
Många intressanta val för Wikegård nu framöver.
Det är nu eller aldrig med Erik tycker jag, annars borde vi satsa på någon annan.
Det finns onekligen kemi mellan Snively-LaLeggia-Hudon i PP, vill man bryta upp det?
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
Håller med, Om han inte vill hem nu när han har spelat nästan ett helt år i AHL då vill jag inte ha tillbaka honom alls.DIF_Soldier skrev: ↑2026-03-09 08:47:29 Tiden är ju inne för Erik att komma hem nu. Kör han ett år till där borta blir han i det äldsta laget. Då hade jag hellre sett att man satsar på Oliver och försöker få igång hans spel, han har ju väldigt mycket hockey i sig och får han förtroende en hel säsong så finns det en stor uppsida. Han är dessutom betydligt yngre än Erik och någon man kan behålla längre.
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2026/27
Typ så, jaDIF_Soldier skrev: ↑2026-03-09 08:47:29 Tiden är ju inne för Erik att komma hem nu. Kör han ett år till där borta blir han i det äldsta laget. Då hade jag hellre sett att man satsar på Oliver och försöker få igång hans spel, han har ju väldigt mycket hockey i sig och får han förtroende en hel säsong så finns det en stor uppsida. Han är dessutom betydligt yngre än Erik och någon man kan behålla längre.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Så som jag ser det finns det sju öppna platser inför nästa säsong: tre backar, en center och tre forwards. Jag personligen hade velat ha en forward till utöver det, någon från HA med uppsida för en tredjekedja men det kanske är att gapa efter för mycket.
Hur de platserna ska fyllas är en annan fråga. Kanske lyfter man upp Stockselius eller Nordmark? Kanske flyttar man upp Blomgren i hierarkin? Möjligen förlänger man med någon av de nuvarande spelarna, eller så blir Eklund kvar ytterligare en säsong.
För mig är det viktigaste att få in en förstacenter och en förstaback som kan spela i alla situationer och verkligen driva laget. Det är två tydliga pusselbitar som jag tycker att vi saknat i år.
Hur de platserna ska fyllas är en annan fråga. Kanske lyfter man upp Stockselius eller Nordmark? Kanske flyttar man upp Blomgren i hierarkin? Möjligen förlänger man med någon av de nuvarande spelarna, eller så blir Eklund kvar ytterligare en säsong.
För mig är det viktigaste att få in en förstacenter och en förstaback som kan spela i alla situationer och verkligen driva laget. Det är två tydliga pusselbitar som jag tycker att vi saknat i år.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Jag skulle vilja ha minst 8 spelare in 2 centrar, josefsson får ses som ett kanske kruger är mera skadad än spelar, vi vet inte hur det blir med björck då har vi salsten/ och kanske josef eller kruger då står vi med skägget i brevlådan igen och får spela blomgren som center.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-09 11:56:41 Så som jag ser det finns det sju öppna platser inför nästa säsong: tre backar, en center och tre forwards.