Inget särskilt konstigt citat från en i hans ålder. Han har ju kommit in i den delen av sin karriär där man skriver ett år i taget. Absolut inget alarmerande i det!Philly Flu skrev: ↑2026-03-04 10:22:09Krüger har själv sagt att han spelar klart säsongen och sedan kommer han inte stressa fram ett svar om nästa säsong. Har kommer känna efter (in på sommaren) hur kroppen mår och då ta beslut om fortsättning.Manijock skrev: ↑2026-03-03 12:29:40Alltså av vilken anledning kommer det här snacket om att han ska sluta? Han är ju inte i närheten av lika trasig som Josefson, Kylington eller för den sakens skull, Grewe. Han har spelat 40 av 47 matcher. Ifjol 48 av 52.Svanken skrev: ↑2026-03-03 10:10:49Känslan är väl dock att han blir pensionär tyvärrken1968 skrev: ↑2026-03-03 09:40:15Du sparkade ut Kruger, men han kanske inte platsar på 4 kedjortoffffffe skrev: ↑2026-03-02 21:11:01 Vet att Sörensen har kontrakt även nästa år, annars hade detta varit en fin line up som vi typ skulle ha råd med?
Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen
Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Märklig sanning det där att "allting tyder på att han slutar" som väldigt många verkar tänka.
Det är väl detta som många forumiter tolkar som att det inte blir någon fortsättning som aktiv.
Personligen tror jag han tar ett år till.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Nu har jag bestämt mig. Kylington ska inte ha förlängt.
Han kommer aldrig lära sig att spela klokt och göra rätt avvägningar i situationerna. Han blir en risk mer än en tillgång och defensivt är han för passiv och svag.
Kylington OUT!
Han kommer aldrig lära sig att spela klokt och göra rätt avvägningar i situationerna. Han blir en risk mer än en tillgång och defensivt är han för passiv och svag.
Kylington OUT!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag kan ibland få lite känslan av att vi har en situation som påminner om Anton Blomqvist i Kimby. En person som uppfattas som väldigt sympatisk och som säger många av de rätta sakerna både utåt och internt. Samtidigt tycker jag att det finns delar i själva spelet som fortfarande lämnar en del att önska.
Kanske gör just den positiva bilden av personen att man gärna vill hålla fast vid kontinuitet. Samtidigt är jag inte helt säker på att kontinuitet alltid är rätt väg, om utvecklingen i spelet inte riktigt går åt rätt håll.
Hur resonerar ni som ser mer positivt på tränartrion? Jag menar det verkligen i all välmening och är nyfiken på vilka argument ni tycker väger tyngst.
Kanske gör just den positiva bilden av personen att man gärna vill hålla fast vid kontinuitet. Samtidigt är jag inte helt säker på att kontinuitet alltid är rätt väg, om utvecklingen i spelet inte riktigt går åt rätt håll.
Hur resonerar ni som ser mer positivt på tränartrion? Jag menar det verkligen i all välmening och är nyfiken på vilka argument ni tycker väger tyngst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Instämmer till 110%. Matchen idag fick bägaren att rinna över, han har fått tillräckligt med tid och chanser att bevisa sig nu. Helt ärligt, han är på.samma nivå som Pulli....Knickedick skrev: ↑2026-03-05 21:13:19 Nu har jag bestämt mig. Kylington ska inte ha förlängt.
Kylington OUT!
Silly Season 2026/27
Vi måste bygga om laget helt till nästa säsong hoppas det köps ut spelare som har kontrakt, vi behöver verkligen göra om ALLT.
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Jag vill vända på de, vad är rimliga förväntningar att sätta på en coach som Kimby, en ung lovande coach inför hockeysveriges tuffaste uppdrag som nykomlingar i SHL, för mig är det obegripligt hur man kan döma ut en coach såhär tidigt, som precis tagit upp oss, en coach som dessutom verkar ta oss till åttondel sin första säsong i SHL. Låt saker ta lite tid men du går helt i linje med folk i allmänhet man har noll jävla tålamod med någonting överhuvudtaget.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-05 21:38:17 Jag kan ibland få lite känslan av att vi har en situation som påminner om Anton Blomqvist i Kimby. En person som uppfattas som väldigt sympatisk och som säger många av de rätta sakerna både utåt och internt. Samtidigt tycker jag att det finns delar i själva spelet som fortfarande lämnar en del att önska.
Spela fult
Silly Season 2026/27
Säger Kimby något vettigt alls, någonsin? Han känns mer eller mindre som en manual kring floskler och självklarheter. Svävar aldrig ut o bjuder pp något utan det är alltid samma svävande ickesvar.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-05 21:38:17 Jag kan ibland få lite känslan av att vi har en situation som påminner om Anton Blomqvist i Kimby. En person som uppfattas som väldigt sympatisk och som säger många av de rätta sakerna både utåt och internt. Samtidigt tycker jag att det finns delar i själva spelet som fortfarande lämnar en del att önska.
In Wikegård we trust!
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Det har väl varit uppenbart länge. Jag ser väl också som alla andra att Kylington är lite grann på grillorna sådär, tror han är lite skön och lite bättre än alla andra, men det skiter väl jag i om det inte kuggar i med laget? Samma princip med Tim Söderlund, också skön soloartist, men inte fan hjälpte det laget. Skicka Kylington så långt det går och önska honom bättre lycka någon annanstans.Knickedick skrev: ↑2026-03-05 21:13:19 Nu har jag bestämt mig. Kylington ska inte ha förlängt.
Kylington OUT!
Spela fult
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Kimby är en duktig retoriker och Wikegård vet vart han har Kimby.Nypovich skrev: ↑2026-03-05 22:23:53Säger Kimby något vettigt alls, någonsin? Han känns mer eller mindre som en manual kring floskler och självklarheter. Svävar aldrig ut o bjuder pp något utan det är alltid samma svävande ickesvar.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-05 21:38:17 Jag kan ibland få lite känslan av att vi har en situation som påminner om Anton Blomqvist i Kimby. En person som uppfattas som väldigt sympatisk och som säger många av de rätta sakerna både utåt och internt. Samtidigt tycker jag att det finns delar i själva spelet som fortfarande lämnar en del att önska.
Tror ni Kimby är en ja sägare? Eller tror ni det kan bli heta diskussioner mellan Wikegård och Kimby om de inte är överens om vissa saker?
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag kanske går händelserna lite i förväg, men jag känner ändå en viss oro över att Kimby genom hela sin karriär har förespråkat och praktiserat just den spelidé vi ser på isen nu. Därför har jag svårt att se vad som skulle få honom att plötsligt ändra filosofi. De enda tillfällen där det egentligen avviker är tiden som assisterande i Björklöven, där han inte hade huvudansvaret, samt förra säsongen, som jag personligen upplevde mer som ett spelarstyrt spel med seriens överlägset starkaste trupp.diftobbe89 skrev: ↑2026-03-05 22:14:54 Jag vill vända på de, vad är rimliga förväntningar att sätta på en coach som Kimby, en ung lovande coach inför hockeysveriges tuffaste uppdrag som nykomlingar i SHL, för mig är det obegripligt hur man kan döma ut en coach såhär tidigt, som precis tagit upp oss, en coach som dessutom verkar ta oss till åttondel sin första säsong i SHL. Låt saker ta lite tid men du går helt i linje med folk i allmänhet man har noll jävla tålamod med någonting överhuvudtaget.
Om han blir kvar hoppas jag verkligen att man justerar en del i spelet, så att vi inte fortsätter slå ifrån oss pucken direkt som om den brann så fort vi får kontroll över den. Vi är inte Almtuna varken till budget eller status.
Jag måste ju dock erkänna att jag är lite av en hycklare då jag var rätt positiv till Kimby när han kom. Vad jag hörde var han väldigt bra individuellt med spelarna och ett defensivt spel behöver inte per automatik vara dåligt heller. Man kan spela strukturerat och skapa odd-man rushes likt Växjö när det begav sig. Men nu spelar vi ju snarare destruktivt än defensivt och den här säsongen har fått mig att fundera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Vi kan inte spela defensivt med detta lag. Lite som att Löven skulle försökt med en defensiv taktik med laget de hade ifjol eller året innan det. Är väl JP som är den enda back som ens begriper vad vettigt försvarsspel är. Lägg därtill en massa individer framåt som kan åka skridskor men som inte har en tendens till defensiv smartness eller mind set.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-06 06:59:31Jag kanske går händelserna lite i förväg, men jag känner ändå en viss oro över att Kimby genom hela sin karriär har förespråkat och praktiserat just den spelidé vi ser på isen nu. Därför har jag svårt att se vad som skulle få honom att plötsligt ändra filosofi. De enda tillfällen där det egentligen avviker är tiden som assisterande i Björklöven, där han inte hade huvudansvaret, samt förra säsongen, som jag personligen upplevde mer som ett spelarstyrt spel med seriens överlägset starkaste trupp.diftobbe89 skrev: ↑2026-03-05 22:14:54 Jag vill vända på de, vad är rimliga förväntningar att sätta på en coach som Kimby, en ung lovande coach inför hockeysveriges tuffaste uppdrag som nykomlingar i SHL, för mig är det obegripligt hur man kan döma ut en coach såhär tidigt, som precis tagit upp oss, en coach som dessutom verkar ta oss till åttondel sin första säsong i SHL. Låt saker ta lite tid men du går helt i linje med folk i allmänhet man har noll jävla tålamod med någonting överhuvudtaget.
Om han blir kvar hoppas jag verkligen att man justerar en del i spelet, så att vi inte fortsätter slå ifrån oss pucken direkt som om den brann så fort vi får kontroll över den. Vi är inte Almtuna varken till budget eller status.
Jag måste ju dock erkänna att jag är lite av en hycklare då jag var rätt positiv till Kimby när han kom. Vad jag hörde var han väldigt bra individuellt med spelarna och ett defensivt spel behöver inte per automatik vara dåligt heller. Man kan spela strukturerat och skapa odd-man rushes likt Växjö när det begav sig. Men nu spelar vi ju snarare destruktivt än defensivt och den här säsongen har fått mig att fundera.
Vi har byggt ett lag på svaga offensiva spelare som försöker spela defensivt, och en sjuhelvetes målvakt. Utfallet är inte överraskande.
Laleggia, Kylington och Holm måste ersättas med åtminstone två defensivt starka backar om vi ska fortsätta med denna taktik. Helst hade det varit Sissons och Lindström som skulle bytas ut dock.
Silly Season 2026/27
Jag var väldigt skeptisk till Holm i början men han har verkligen växt för mig man ser nu direkt när han är borta hur mycket sämre vi blir.Manijock skrev: ↑2026-03-06 08:28:03Vi kan inte spela defensivt med detta lag. Lite som att Löven skulle försökt med en defensiv taktik med laget de hade ifjol eller året innan det. Är väl JP som är den enda back som ens begriper vad vettigt försvarsspel är. Lägg därtill en massa individer framåt som kan åka skridskor men som inte har en tendens till defensiv smartness eller mind set.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-06 06:59:31Jag kanske går händelserna lite i förväg, men jag känner ändå en viss oro över att Kimby genom hela sin karriär har förespråkat och praktiserat just den spelidé vi ser på isen nu. Därför har jag svårt att se vad som skulle få honom att plötsligt ändra filosofi. De enda tillfällen där det egentligen avviker är tiden som assisterande i Björklöven, där han inte hade huvudansvaret, samt förra säsongen, som jag personligen upplevde mer som ett spelarstyrt spel med seriens överlägset starkaste trupp.diftobbe89 skrev: ↑2026-03-05 22:14:54 Jag vill vända på de, vad är rimliga förväntningar att sätta på en coach som Kimby, en ung lovande coach inför hockeysveriges tuffaste uppdrag som nykomlingar i SHL, för mig är det obegripligt hur man kan döma ut en coach såhär tidigt, som precis tagit upp oss, en coach som dessutom verkar ta oss till åttondel sin första säsong i SHL. Låt saker ta lite tid men du går helt i linje med folk i allmänhet man har noll jävla tålamod med någonting överhuvudtaget.
Vi har byggt ett lag på svaga offensiva spelare som försöker spela defensivt, och en sjuhelvetes målvakt. Utfallet är inte överraskande.
Laleggia, Kylington och Holm måste ersättas med åtminstone två defensivt starka backar om vi ska fortsätta med denna taktik. Helst hade det varit Sissons och Lindström som skulle bytas ut dock.
Silly Season 2026/27
https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... konkurrent
Väldigt tråkigt om han skulle hamna där och inte hos oss, även om det kanske vore lite tidigt redan nästa säsong!
Väldigt tråkigt om han skulle hamna där och inte hos oss, även om det kanske vore lite tidigt redan nästa säsong!