Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008
Jaha, Wesslau i mål, Ottosson är tillbaka så Figren står uppsatt som 13:e forward, Ronnie vilar idag.
Idag har jag ingen aning om hur denna match kommer att sluta, annars brukar jag ha en liten aning/känning men inte idag, intressant!
Idag har jag ingen aning om hur denna match kommer att sluta, annars brukar jag ha en liten aning/känning men inte idag, intressant!
Tycker det är rätt att Wesslau får stå ikväll med tanke på Riddarns mindre goda insats senast..
Tycker inte Figren ska behöva lira som 13e forward, vet iof inte hur mkt istid han kommer få.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Näe, det håller jag med om. Det är ju faktiskt pinsamt att C.G går före Figren.
Ante och Linkan tycker jag e spännande och sen vill dom väll ha Danielsson som målskytt. För övrigt tycker jag inte nicky D har varit godkännd iår än så länge men att lira med Linkan kanske får igång honom. Figge ska absolut inte bli bänkad ser inte anledning varför ?
DIF <3
Man vill nog inte splittra ungdomskedjan. Ser ingen anledning till det heller när dem spelar som dem gör. Det skulle nog inte vara så mycket sämre med Figge men dem här killarna har spelat ihop hela säsongen och det finns en bra kemi mellan dem.*Knirre skrev:Näe, det håller jag med om. Det är ju faktiskt pinsamt att C.G går före Figren.
sportfåne, man kanske tycker att man fått ihop bra kedjor idag och personen som fick stå över blev då Figge. Han kommer säkert att få ganska bra med istid iaf tror jag.
Bra att man inte ändrar i Ottos formation.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bänkningen av Figren framstår som skandalös när spelare som Anger spelar i den egentliga förta kedjan.
Figren har varit bättre än Anger, Dick, Danielsson, Tim, Honken och Calle. Varför bänka honom?
Figren har varit bättre än Anger, Dick, Danielsson, Tim, Honken och Calle. Varför bänka honom?
Sjunger avgå Johnny...
Figren kanske behöver ta det lugnare eller nåt. Han var skadad länge, dumt att slita ut honom.
i
- Lee Harvey Oswald
DIF:s första 10min var oroväckande passiva.....igen
Tror att DIF hade behövt få 1-1 i denna period, nära några gånger.
Men DIF:s PP är fortfarande alldeles för indirekt, för lite folk in på mål.
Ska du vinna på bortais mot fbk MÅSTE du sätta nån i PP.
fbk får ett försök = 1-0
Wesslau räddar iofs 2st frilägen så med max oflyt hade det kunnat vara 3-0
Tror att DIF hade behövt få 1-1 i denna period, nära några gånger.
Men DIF:s PP är fortfarande alldeles för indirekt, för lite folk in på mål.
Ska du vinna på bortais mot fbk MÅSTE du sätta nån i PP.
fbk får ett försök = 1-0
Wesslau räddar iofs 2st frilägen så med max oflyt hade det kunnat vara 3-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Emil Svelander
Wesslau gjorde en riktigt bra insats i första perioden. Målet är inte otagbart, men räddar man två frilägen är det förlåtet. Tycker dock fortfarande att han glider iväg från målet för långt efter vissa situationer
Sjunger avgå Johnny...
Kan nog rinna iväg ganska rejält nu. Får hoppas att Färjestad drar ner lite på tempot när det står klart att vi inte har några ambitioner på att ta poäng.
Bara jag som har märkt att fbk-tattarna gjort om "Djurgårn tills jag dör" till "Vi é Färjestad"
Lyssna noga.
Lyssna noga.
Den har de kört ett par år nu, tycker deras text är helt hemsk.. men den går väl hem i Karlstad.
Väldigt tråkigt att se Ragge just nu kontra första 10 matcherna.
Han gör helt plötsligt mängder med misstag. Idag har han varit direkt orsaken till 2-3 frilägen.
Han gör helt plötsligt mängder med misstag. Idag har han varit direkt orsaken till 2-3 frilägen.
- Emil Svelander
Instämmer helt. Han måste vara rejält skadad. Uppehållet kommer lägligt.jensa85 skrev:Väldigt tråkigt att se Ragge just nu kontra första 10 matcherna.
Sjunger avgå Johnny...