diftobbe89 skrev: ↑2026-03-03 18:40:54
Kylington är inte ens aktuell i något förhandlingssnack, det handlar inte om vart du kommer ifrån eller vad du heter, utan hur du levererar. Både Holm och LaLeggia ligger före vid förhandlingsbordet såhär långt, LaLeggia har gjort precis det han var värvad för, Holm något över förväntan och stabil och är en egen produkt.
Ersätt Kylington med Erik Gustafsson så är den saken klar, enkelt.
LaLeggia var briljant i början av säsongen, men den här sista tredjedelen har han tappat rejält, förmodligen för att han inte får sova på nätterna på grund av barn. Men han har blivit riktigt blöt och gör inte längre skillnad i PP. Tycker hans avslutning på säsongen gör att han inte borde förlängas med.
LaLeggia har tappat lite, men Wiken sa inför att han är värvad för poäng och det har vi verkligen fått. Skulle vi tappa LaLeggia är det ännu viktigare att få in Erik Gustafsson, samt att vi behåller Holm. Då har vi:
EG
JP
Sissons
Holm
Lindström
Blixt
Isåfall ska vi leta efter en ny vass rightare på backsidan.
toffffffe skrev: ↑2026-03-02 21:11:01
Vet att Sörensen har kontrakt även nästa år, annars hade detta varit en fin line up som vi typ skulle ha råd med?
Du sparkade ut Kruger, men han kanske inte platsar på 4 kedjor
Känslan är väl dock att han blir pensionär tyvärr
Alltså av vilken anledning kommer det här snacket om att han ska sluta? Han är ju inte i närheten av lika trasig som Josefson, Kylington eller för den sakens skull, Grewe. Han har spelat 40 av 47 matcher. Ifjol 48 av 52.
Märklig sanning det där att "allting tyder på att han slutar" som väldigt många verkar tänka.
Krüger har själv sagt att han spelar klart säsongen och sedan kommer han inte stressa fram ett svar om nästa säsong. Har kommer känna efter (in på sommaren) hur kroppen mår och då ta beslut om fortsättning.
Det är väl detta som många forumiter tolkar som att det inte blir någon fortsättning som aktiv.
Personligen tror jag han tar ett år till.
Jag tycker vi bör gå vidare utan Holm, LaLeggia och Kylington och ersätta dem med tre nya. Gärna en tydlig förstaback som kan leverera i PP som LaLeggia, men också är stabil i tvåvägsspelet. Holm känns ojämn och på väg nedåt och Kylington siktar sannolikt mot NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2026-03-04 10:24:24
Jag tycker vi bör gå vidare utan Holm, LaLeggia och Kylington och ersätta dem med tre nya. Gärna en tydlig förstaback som kan leverera i PP som LaLeggia, men också är stabil i tvåvägsspelet. Holm känns ojämn och på väg nedåt och Kylington siktar sannolikt mot NHL.
Quenneville I Örebro? Dålig koll på honom men poäng gör han ju sannerligen.
För kontinuitet tycker jag att en av dem ska behållas, det lutar åt Holm. Känns som Kylington använder DIF som "rehab pit stop" och kritar på för FBK eller nåt. Jag motbevisas gärna. Det finns ju väldigt lite i Olivers spel som skulle göra honom aktuell för NHL. Det faktum att han varit så frånvarande och därmed ojämn pekar mot att vi kan behålla honom. Frågan är om vi vill det. Det finns ju en otrolig spets som vi hittills bara sett skymtar av.
För kontinuitet tycker jag att en av dem ska behållas, det lutar åt Holm. Känns som Kylington använder DIF som "rehab pit stop" och kritar på för FBK eller nåt. Jag motbevisas gärna. Det finns ju väldigt lite i Olivers spel som skulle göra honom aktuell för NHL. Det faktum att han varit så frånvarande och därmed ojämn pekar mot att vi kan behålla honom. Frågan är om vi vill det. Det finns ju en otrolig spets som vi hittills bara sett skymtar av.
Ser man till hur starten var med ett helt förvirrat försvar så ska vi ju knappast byta ut majoriteten igen. Bättre 1-2 lämnar o som man kan ersätta med något bättre då, annars är ju risken att det blir samma hönsgård igen.
Erik Gustafsson har väl precis passerat waivers utan att någon nappat och är tillbaka i AHL. Så han kan vi väl rita in som ersättare till LaLeggia.
Kylington lär väl söka sig utomlands. Holm skulle jag gärna ersätta med Andreas Englund för en lite annan typ. Stor jobbig back som ändå är tillräckligt allround för att få mycket speltid i NHL. Tror vi behöver en back av den typen som fisk har i Folin t.ex. Rätt ålder och kan stanna flera år.
Erik Gustafsson har väl precis passerat waivers utan att någon nappat och är tillbaka i AHL. Så han kan vi väl rita in som ersättare till LaLeggia.
Kylington lär väl söka sig utomlands. Holm skulle jag gärna ersätta med Andreas Englund för en lite annan typ. Stor jobbig back som ändå är tillräckligt allround för att få mycket speltid i NHL. Tror vi behöver en back av den typen som fisk har i Folin t.ex. Rätt ålder och kan stanna flera år.
Såg det jag va helt säker på att något lag skulle plocka honom direkt, men som jag förstår det så kan det fortfarande vara aktuellt att skicka med honom om rödvingarna ska göra någon trade tror det är fredag som är sista dagen.