Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
toffffffe

Silly Season 2026/27

Inlägg av toffffffe »

Vet att Sörensen har kontrakt även nästa år, annars hade detta varit en fin line up som vi typ skulle ha råd med?

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Användarvisningsbild
ken1968

Silly Season 2026/27

Inlägg av ken1968 »

toffffffe skrev: 2026-03-02 21:11:01 Vet att Sörensen har kontrakt även nästa år, annars hade detta varit en fin line up som vi typ skulle ha råd med?

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Du sparkade ut Kruger, men han kanske inte platsar på 4 kedjor
Svanken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Svanken »

ken1968 skrev: 2026-03-03 09:40:15
toffffffe skrev: 2026-03-02 21:11:01 Vet att Sörensen har kontrakt även nästa år, annars hade detta varit en fin line up som vi typ skulle ha råd med?

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Känslan är väl dock att han blir pensionär tyvärr
Användarvisningsbild
GabE
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av GabE »

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Laleggia???
Han måste bli kvar, vore märkligt annars.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Svanken skrev: 2026-03-03 10:10:49
ken1968 skrev: 2026-03-03 09:40:15

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Känslan är väl dock att han blir pensionär tyvärr
Alltså av vilken anledning kommer det här snacket om att han ska sluta? Han är ju inte i närheten av lika trasig som Josefson, Kylington eller för den sakens skull, Grewe. Han har spelat 40 av 47 matcher. Ifjol 48 av 52.

Märklig sanning det där att "allting tyder på att han slutar" som väldigt många verkar tänka.
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2026/27

Inlägg av Chabo »

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Känns inte tryggt med Josef på 2C utan en bra backup på centerpositionen. Dessutom har man en känsla att vi kanske inte får ett 100%-igt besked om Viggo förrän efter Camper och ev nio matcher. Möjligt att Wiken kan kräva tydlighet dock likt det Frondell och Victor gav inför säsongen.

Sen skulle jag hoppas på att hitta någon ny spets istället för enbart hemvändare.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Chabo skrev: 2026-03-03 12:36:57

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind
Känns inte tryggt med Josef på 2C utan en bra backup på centerpositionen. Dessutom har man en känsla att vi kanske inte får ett 100%-igt besked om Viggo förrän efter Camper och ev nio matcher. Möjligt att Wiken kan kräva tydlighet dock likt det Frondell och Victor gav inför säsongen.

Sen skulle jag hoppas på att hitta någon ny spets istället för enbart hemvändare.
Så som Josef spelat i år är han en bra andra, eller vadå? O varför kan inte hemvändare vara spets? Bemström, E. Gustafsson o Holtz ,exempelvis, skulle inte vara spets? Eller måste det vara en amerikan som bara spelat ahl som är spets?
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2026/27

Inlägg av Chabo »

Nypovich skrev: 2026-03-03 13:12:29
Chabo skrev: 2026-03-03 12:36:57

Sörensen Björk Bemström
Snively Josefsson Hudon
Blomgren Vejdemo Eklund
Grewe Salsten Pettersen

Gustafsson Englund
Kylington Lindström
Sissons Pettersson
Blixt

Hellberg
Marmenlind

Så som Josef spelat i år är han en bra andra, eller vadå? O varför kan inte hemvändare vara spets? Bemström, E. Gustafsson o Holtz ,exempelvis, skulle inte vara spets? Eller måste det vara en amerikan som bara spelat ahl som är spets?
Min kommentar om Josef rör skadehistorik snarare än kvalitet. Centersidan känns bräcklig med hans skadehistorik.

Jag har inget emot hemvändare, men i förslaget så var samtliga nyförvärv hemvändare, och där skulle jag önska en mix av några nya spelare med potential jämfört med enbart spelare som ”man vet vad man får”. Det gäller att hitta några guldkorn och få träff på några billigare värvningar, tillsammans med några välkända (och därmed ofta dyrare) hemvändare.

För att hitta dessa (eller öka chansen till) så anser jag vi bör lägga större resurser på scoutingorganisationen. Om man lägger till två-tre heltidsresurser i rekryteringsorganisationen och dessa gör att man undviker en Pettersen/Ylönen eller liknande så har de redan betalat sig.

Inget lär väl ha vara dyrare än när vi ”snålar” på de rekryteringspositionerna (tex låter KG fortsätta som sportchef). Jag är inte heller övertygad om att Josef var rätt person som assisterande sportchef eller att kombinationen Wiken/Due-Boje är rätt för sportcheferiet (obs, jag tycker Wiken är toppen som övergripande ansvarig för sporten, kommunikation, sälj etc). Men detta är bara min känsla. Skulle hellre gått på tyngre meriter för dessa roller (spelarrekrytering).
Skriv svar