Saknar PP:t vi hade i början av säsongen. Rörligheten, Snivelys snygga bakom ryggen-passar till LaLeggia.. nu får vi inte ens iväg skott på mål.
Satt och kollade matchen hos svärfar som är Leksing och när DIF blev fulltaliga sa han "oj juste ni hade ju PP, det märktes fan inte" och det är ju sant. Så jävla ruttet. Stort frågetecken på Honken då det sett uselt ut största delen av säsongen.
Det är väl godkänt när sämsta laget i ligan liksom trycker ned oss i egen zon i vårt PP? Eller när vi ska jaga så står vi bara och passar i egen zon. Det är såhär det ska se ut! Helt enligt plan. Så har vi lite ledigt nu och kan jobba in planen ännu lite till. Det blir fint detta. Tänk vad vi kan uppnå om vi får öva under ett helt säsongsuppehåll!
daaviid skrev: ↑2026-02-28 20:53:10
Krogdahl lär inte vara bitter på Wikegård, snarare tacksam.
Loggar enorma minuter i Sveriges bästa hockeylag. Tänk om man hade haft en sådan back i laget.
12 minuter per match, Bland de minsta minuterna i laget.....vad yrar du om?
Ja vad fan yrar jag om? Du går på någon form utav snitt förmodar jag. Gå in och kolla på den officiella matchstatistiken istället på matcherna som har pågått senaste tiden.
Kvällens match loggades t.ex på 21 minuter.
Föregående match mot fisk så var det 22 minuter.. matchen innan det så var det visserligen endast 16:30 min.. innan dess 17+ minuter. Nej men det kan inte vara möjligt?? Oops.. det var ju nästan 12 minuter iaf..
Edit: Fun fact.. Krogdahl har +14 i +/- statistiken. Hur många spelare i vårat lag har det? Frondell.. ingen annan är i närheten.. vi har knappt spelare som ligger på plus.
Senast redigerad av daaviid den 2026-03-01 00:43:41, redigerad totalt 1 gånger.
Loggar enorma minuter i Sveriges bästa hockeylag. Tänk om man hade haft en sådan back i laget.
Kanske bara är jag, men hade ju inte bytt ut honom mot någon av våra nuvarande…
Visst om Pulli vill slippa sitta på läktaren i storstan.
Nu var ju inte mitt inlägg menat som att han vore en drömback att ha.. mer ett konstaterande att han troligen är ganska nöjd över att slippa ligga och harva i serien och istället få lira med dom bättre spelarna i norr.
Och absolut, jag skulle bytt ut Pulli utan att blinka mot Krogdahl. Ni kanske inte såg "rolling eyes" smileyn som postades i inlägget.. du och dina like:are..
Ja vad fan yrar jag om? Du går på någon form utav snitt förmodar jag. Gå in och kolla på den officiella matchstatistiken istället på matcherna som har pågått senaste tiden.
Föregående match mot fisk så var det 22 minuter.. matchen innan det så var det visserligen endast 16:30 min.. innan dess 17+ minuter. Nej men det kan inte vara möjligt?? Oops.. det var ju nästan 12 minuter iaf..
Edit: Fun fact.. Krogdahl har +14 i +/- statistiken. Hur många spelare i vårat lag har det? Frondell.. ingen annan är i närheten.. vi har knappt spelare som ligger på plus.
Men spelar det någon roll? Hos oss hade Krogdahl förmodligen varit lika usel som en majoritet av våra spelare i försvarsspelet, om han ens varit en av sex backar vi kört med överhuvudtaget. Det är ju enklare att spela när det finns en tydlig spelstruktur uppbyggd över flera år och tillika i ett topplag.
Hade t.ex Pulli spelat för Saik så hade han med största sannolikhet gjort myyyyycket bättre ifrån sig.
Ropas mycket nu på att entlediga Kimby o tränarna efter helt vidriga förlusten igår. Snart börjar oxå knivarna slipas hos ”fisk” Robban har det lika tufft.. Inte mycket stämmer i det laget. Vi kanske återser Robban tidigare än tänkt var..
Spåkulan har aldrig fel
Mycket att rätta till från igår. Så kan det inte få gå till. Bara att titta sig i spegeln för varken skallen, insatsen eller förmågan syntes till igår. Direkt dåligt att förlora mot Leksand på det viset
Doyle 1 skrev: ↑2026-03-01 10:15:23
Ropas mycket nu på att entlediga Kimby o tränarna efter helt vidriga förlusten igår. Snart börjar oxå knivarna slipas hos ”fisk” Robban har det lika tufft.. Inte mycket stämmer i det laget. Vi kanske återser Robban tidigare än tänkt var..
Spåkulan har aldrig fel
Den chockrubriken vore något det:
"ROBERT OHLSSON FÅR SPARKEN MED OMEDELBAR VERKAN"
BTW, snacka om headscratcher till säsong för Fisk.
Som en ångvält med seriens bästa försvarsspel rullar de på fram till den 22:a januari: 8 pinnar på de 11(!!!) senaste matcherna för ett lag som vid tidpunkten för när det började skita sig ledde serien stort. Det måste ju vara unikt uselt för en serieledare?
Sen vet jag inte om det betyder något, men trots att de har gjort näst flest mål i ligan så måste man ner till plats 17 resp. 23 innan man hittar deras två bästa poänggörare (lite bättre i skytteligan där man finner deras två bästa på plats 4 och 14.)
Att fördela produktion i matcherna mellan samtliga formationer är ju en jävla styrka i sig, men ändå...
Men spelar det någon roll? Hos oss hade Krogdahl förmodligen varit lika usel som en majoritet av våra spelare i försvarsspelet, om han ens varit en av sex backar vi kört med överhuvudtaget. Det är ju enklare att spela när det finns en tydlig spelstruktur uppbyggd över flera år och tillika i ett topplag.
Hade t.ex Pulli spelat för Saik så hade han med största sannolikhet gjort myyyyycket bättre ifrån sig.
daaviid skrev: ↑2026-03-01 11:47:36
Men snälla.. det är ju exakt det jag menar.
Detta forum är fan magiskt.
Helt ärligt så förstår jag inte vad det är du försöker säga. Jag tolkar ditt inlägg som i ett försök att vara efterklok och säga att vi skulle behållit Krogdahl. :shrug:
Helt ärligt så förstår jag inte vad det är du försöker säga. Jag tolkar ditt inlägg som i ett försök att vara efterklok och säga att vi skulle behållit Krogdahl. :shrug:
Jag förstår det eftersom du tryckte på gilla när andra skribenter är helt ute och cyklar.
Ta och läs vad jag skrev till Nypovich.. hänger du fortfarande inte med när du har läst det?
Jag förstår det eftersom du tryckte på gilla när andra skribenter är helt ute och cyklar.
Ta och läs vad jag skrev till Nypovich.. hänger du fortfarande inte med när du har läst det?
Fattar bara inte poängen med att ta upp det men aja. Trevlig söndag.