Femmorna säsongen 2008/2009
Re: Femmorna säsongen 2008/2009
Har funderat över femmorna de senaste veckan och det är tydligt att första- och andrafemman har problem. Den senaste veckan har förädnringen med att Andreas Engqvist har gått in i förstafemman haft en positiv defensiv effekt för femman som helhet. Kvar är problemet med andrafemman, där det verkar som om Anger och Nichlas Danielsson är för lika och därmed inte kompletterar varandra på ett bra sätt. Jag föreslår följande uppställning för laget som helhet nästa match:
Tim Eriksson - Andreas Engqvist - Michael Holmqvist
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Dick Axelsson
Fredrik Bremberg - Fimpen Eklund - Robin Figren
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Nichlas Danielsson
Marcus Ragnarsson - Dave Schneider
Ronnie p - Alexander Urbom
David Printz - Niklas Falk
Extraspelare
Calle G
Alexander Deiler
Niklas Andersson
Extraspelare
Calle G
Alexander Deiler
Niklas Andersson
Östgöten skrev:Har funderat över femmorna de senaste veckan och det är tydligt att första- och andrafemman har problem. Den senaste veckan har förädnringen med att Andreas Engqvist har gått in i förstafemman haft en positiv defensiv effekt för femman som helhet. Kvar är problemet med andrafemman, där det verkar som om Anger och Nichlas Danielsson är för lika och därmed inte kompletterar varandra på ett bra sätt. Jag föreslår följande uppställning för laget som helhet nästa match:
Extraspelare
Calle G
Alexander Deiler
Niklas Andersson
du tycker inte timmy pettersson ska få en plats?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser ju hellreÖstgöten skrev: Tim Eriksson - Andreas Engqvist - Michael Holmqvist
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Niklas Danielsson
Extraspelare
Calle G
Alexander Deilert
Niklas Andersson
Nicklas Danielsson/Mikael Ahlén - Kristofer Ottosson - Dick Axelsson
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Calle Gustafsson
Extraspelare:
Anger
Deilert
Andersson
Urbom
Danielsson
Ölvestad
De två sistnämnda får spela upp sig om de ska få en plats i min line-up. Dock tycker jag Danielsson spelat upp sig de två senaste matcherna, främst mot SSK. Ölvestad tar CGs plats när/om han börjar bete sig som folk där ute.
Säg den glädje som varar
Han verkar ju vara skadad igen tyvärr.Paerka skrev:du tycker inte timmy pettersson ska få en plats?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skicka iväg Anger och Andersson. De platsar inte.
-
- Säsongskort: Ja
Den ena gör poäng i snitt varannan match, är defensivt stark och ger Otto stora ytor i offensiven. Den andra är värvad för att vara bra om ett eller två år. Dessa vill du skicka iväg?odburt skrev:Skicka iväg Anger och Andersson. De platsar inte.
Vissa har inget tålamod, Och ge fan i att hacka på Anger! Grabben gör alltid sitt jobb och visar mycke hjärta. Han är ju Djurgårdare,Han är våran spelare och därför älskar vi honom! Kolla Angers glädje när han gör mål! Det säger allt ! gillar honom ! Han kanske inte är den bästa spelaren eller den bästa avslutaren men han gör sitt jobb !
DIF <3
- DIF_Soldier
Inte sett till den lön han lyfter, tyvärr. Har sumpat alldeles för många chanser för att lira med Otto. Danielsson tycker jag var på G mot SSK och Rögle, så att han är extraspelare i dagens match var konstigt tycker jag.sportfåne skrev:Vissa har inget tålamod, Och ge fan i att hacka på Anger! Grabben gör alltid sitt jobb och visar mycke hjärta. Han är ju Djurgårdare,Han är våran spelare och därför älskar vi honom! Kolla Angers glädje när han gör mål! Det säger allt ! gillar honom ! Han kanske inte är den bästa spelaren eller den bästa avslutaren men han gör sitt jobb !
Säg den glädje som varar
N.Danielsson - K.Ottosson - J.Ölvestad
F.Bremberg - A.Engqvist - C.Eklund
N.Falk - M.Holmqvist - D.Axelsson
N.Anger - J.Josefsson - R.Figren
M.Ragnarsson - D.Schneider
D.Printz - A.Holmqvist
R.Pettersson - T.Pettersson
D.Printz - A.Holmqvist
Ok och vad är nu detta? Du har ju satt allt huller om buller känns det som..warrant skrev:N.Danielsson - K.Ottosson - J.Ölvestad
D.Printz - A.Holmqvist
-Falk som ytter? Wtf?
-Fimpen som ytter? Wtf?
-Vart har du Timmy Eriksson?
-Varför splitta våran 4de kedja? Calle - Jacob - Henke ska det vara, inget annat.
-Varför splitta Ottos kedja som kan bli hur bra som helst? Anger - Otto - Dick ska det vara.
-Och Bremberg - Fimpen - Figren börjar kännas som en riktig het lina den med.
Backarna kan jag lämna i fred, möjligtvis skulle jag byta plats på Ronnie och Printz för säkerhets skull, tror Holmqvist behöver lite mer rutin bredvid sig.
Jag tycker femmorna som spelar idag är schyssta. Det svåra är att ta ut det bästa laget när alla är med.. Dvs, när Jimmie kommer tillbaka.
Danielsson har fått en trög start, men jag tror han själv kommer hitta tillbaka till sitt gamla jag, förr eller senare. Behöver dock få lite matchtid så klart..
Så här ser mina femmor ut (skiljer sig inte mycket från dagens):
Holmqvist - Engqvist/Ölve - Eriksson
Bremberg - Eklund/Ölve - Figren
Anger/Danielsson - Otto - Dick
Calle - Jacob - Henke
Dave - Rags
Ronnie - Andreas
Falk - Printz
Svårt att säga vart man ska sätta Timmy P när han är tillbaka, men det löser vi sen. Skulle också vilja ha Oscar Eklund tillbaka som 7/8 back iaf.
DIF klarar sig med en eller annan skada (som det ser ut nu för tiden), men vissa får bara inte gå sönder.. Katastrof om Rags, Ronnie + Falk skulle försvinna ett tag.
-
Ölve som center? Och vem är Timmy Eriksson? Och Holmqvist behöver rutin? Det tror jag inte är nödvändigt.
*My bad, glömde att han inte var center. Ytter får det vara.Sidney Crosby skrev:Ölve som center? Och vem är Timmy Eriksson? Och Holmqvist behöver rutin? Det tror jag inte är nödvändigt.
*Timmy Eriksson = Tim Eriksson -> http://www.difhockey.se/spelarstats.php?id=233
*Defensiv rutin. Printz i all ära, men Ronnie är en mästare. Printz och Andreas skulle funka, men föredrar ändå Ronnie. Känns säkrare.
Lucas skrev:Ok och vad är nu detta? Du har ju satt allt huller om buller känns det som..warrant skrev:N.Danielsson - K.Ottosson - J.Ölvestad
D.Printz - A.Holmqvist
-Falk som ytter? Wtf?
-Fimpen som ytter? Wtf?
-Varför splitta våran 4de kedja? Calle - Jacob - Henke ska det vara, inget annat.
-Varför splitta Ottos kedja som kan bli hur bra som helst? Anger - Otto - Dick ska det vara.
Backarna kan jag lämna i fred, möjligtvis skulle jag byta plats på Ronnie och Printz för säkerhets skull, tror Holmqvist behöver lite mer rutin bredvid sig.
Jag tycker femmorna som spelar idag är schyssta. Det svåra är att ta ut det bästa laget när alla är med.. Dvs, när Jimmie kommer tillbaka.
Danielsson har fått en trög start, men jag tror han själv kommer hitta tillbaka till sitt gamla jag, förr eller senare. Behöver dock få lite matchtid så klart..
Calle - Jacob - Henke
Dave - Rags
Ronnie - Andreas
Falk - Printz
Svårt att säga vart man ska sätta Timmy P när han är tillbaka, men det löser vi sen. Skulle också vilja ha Oscar Eklund tillbaka som 7/8 back iaf.
DIF klarar sig med en eller annan skada (som det ser ut nu för tiden), men vissa får bara inte gå sönder.. Katastrof om Rags, Ronnie + Falk skulle försvinna ett tag.
Fimpen är normalt sett ytterforward..
Falk är bra defensivt och kan täcka upp bakåt..
Och gamla meriter intresserar inte mig..
Fimpen har ju spelat center mellan Figge och Linkan i flera matcher nu och han har klarat det bra.warrant skrev:Lucas skrev:Ok och vad är nu detta? Du har ju satt allt huller om buller känns det som..warrant skrev:N.Danielsson - K.Ottosson - J.Ölvestad
D.Printz - A.Holmqvist
-Falk som ytter? Wtf?
-Fimpen som ytter? Wtf?
Calle - Jacob - Henke
Dave - Rags
Ronnie - Andreas
Falk - Printz
Fimpen är normalt sett ytterforward..
Falk är bra defensivt och kan täcka upp bakåt..
Och gamla meriter intresserar inte mig..
Har inget att göra att han har gjort det bra..För det vet jag om..
Men fimpen passar bättre till att ligga längst fram och pressa motståndarna.
Men fimpen passar bättre till att ligga längst fram och pressa motståndarna.