DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-26 22:38:21
Viktigaste nu är att hitta två centrar av absolut klass inför nästa säsong. Centrar som kan spela vinge, inte tvärtom. Plus en vinge som är vinge, om inte Eklund blir kvar.
Dessutom, och det det svåra, med stora ledaregenskaper. Vi har just nu ingen naturlig ledare som tar över efter Krüger (tyvärr får inte målvakter bära C)
Vi har täckt 3/6 på topp 6 (Snively, Hudon, Viggo) förutsatt att Viggo stannar. Viggo får gärna vara på en kant.
Josefson ska med sin skadehistorik inte räknas som något annat än bonus återståendet av hans karriär. Skitkul om han kan spela men räkna inte högre än tredjeline. Något annat vore hål i huvudet. Krüger kanske slutar och Rensfeldt får inte förlängt, Josefson är skadad majoriteten matcher. Minst två centrar av hög klass alltså. Kanske en tredje för line 3.
Återstår MEP i en tredje och Grewe, Salsten, Blomgren i fjärde.Fyll bottom 6 med juniorer och lasta allt på centrar och en toppback.
För övrigt tror jag att Emilio kan ta stora kliv nästa år. Det finns 30p i den spelaren.
Om Viggo blir kvar är han definitivt vår andracenter, enligt mig.
Ny - Ny - Ny
Hudon - Björck - Snively
Ny - Josefson - Ny
Grewe - Salsten - Pettersen
Blomgren
Stockselius och Nordmark på utsidan och krigar sig in. Krüger lägger av.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Man hoppas Krüger skulle kunna fortsätta som (en något överbetald) fjärdecenter. Lägre kön, mindre ansvar och mindre slitsamma minuter men kvar med karaktären.
Jag tror att det som vore bäst för vårt lagbygge inför nästa säsong är om HV åker ur. Då öppnas möjligheten att plocka in både Alsing och Borgman. Skulle Leksand åka ut är Vejdemo ett intressant alternativ, men jag har en känsla av att de klarar kvalet. Om Örebro däremot ryker ser jag ingen självklar spelare för oss – visst, Karlkvist är en kvalitetsspelare, men där lär det bli huggsexa deluxe och jag har svårt att se att vi skulle vinna en budgivning, särskilt om vi dessutom är ute efter Bemström.
Oavsett är det brutalt skönt att kunna släppa allt snack om nedflyttning nu.
wardo skrev: ↑2026-02-27 09:22:11
Jag tror att det som vore bäst för vårt lagbygge inför nästa säsong är om HV åker ur. Då öppnas möjligheten att plocka in både Alsing och Borgman. Skulle Leksand åka ut är Vejdemo ett intressant alternativ, men jag har en känsla av att de klarar kvalet. Om Örebro däremot ryker ser jag ingen självklar spelare för oss – visst, Karlkvist är en kvalitetsspelare, men där lär det bli huggsexa deluxe och jag har svårt att se att vi skulle vinna en budgivning, särskilt om vi dessutom är ute efter Bemström.
Oavsett är det brutalt skönt att kunna släppa allt snack om nedflyttning nu.
Vill vi verkligen ha Alsing? Jag ser iallafall ingen plats för honom.
Praljak skrev: ↑2026-02-27 13:25:50
Viktigt till nästa år är att låta Stockselius en plats bland dom 12 och ha Nordmark som knackar på dörren
Stockselius är ett framtidsnamn
Yes, likt Viggo inför denna säsong så är dom med på samma villkor som alla andra på försäsongen och tävlar om en plats. Tycker jag i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.