Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2026-02-25 16:51:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-02-25 15:53:06
fryppe skrev: 2026-02-25 15:29:41
Manijock skrev: 2026-02-25 14:40:25 Holm har alltså inte fått barn än, så han är fortfarande ett frågetecken.
Han får tar med kärringen på massa aktiviteter storhandla möblera om i huset och storstädning då jävlar kommer hända grejer där!
Att svara tvärtemot vad man tänker är ofta framgångsrikt har jag lärt mig efter 20 års äktenskap.
Framgångsrikt men fegt å tråkigt :)
Jag kom helt fel in i diskussionen, my bad. :(

Tolkade först Fryppe som att Holm skulle få frugan på avelshumör, men fattar nu att han ville få igång värkarna på sin fru.

Därför tipsade jag om tvärtom- principen. Säga att hon inte ser tjock ut i nya klänningen, att man vill följa med på loppis, se en romantisk film, ta en mysig långpromenad, gå in på HM istället för Biltema osv

On topic då....vinn nu över Hv så kan vi sedan släppa matchen mot Leksand. Vill se Hv, Örebro darra. :D
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Limp skrev: 2026-02-25 07:12:49
klintan85 skrev: 2026-02-25 00:26:35
Disciplinnämnden skrev: 2026-02-24 23:25:58
Limp skrev: 2026-02-24 22:15:37 Vi har fem hemmamatcher på de sju avslutande omgångarna. Aldrig i helvete att vi går poänglösa genom avslutningen av grundserien.
Lägg där till att varken Hv, Örebro eller Linköping är i särskilt bra form.
Precis ALLT måste gå åt helvete för oss för att det ska bli kval.
De tre närmsta matcherna är ju de viktigaste och riktiga "6-poängsmatcher" där vi måste göra allt för att vinna. Inte som skiten mot Timrå att vi dominerar spelet i typ 2 perioder men är så jävla ineffektiva och vi släpper kommandot till dom och torskar.
Den mathen är en så jävla dålig förlust! Totalt värdelöst att inte ta poäng i den matchen.
Håller ni fortfarande på och tjatar om kval. Finns inte en chans att man är indraget i kvalet längre. Titta up istället och satsa på slutspelsplats. Hv har tagit 13 poäng på de 10 senaste och örebro 6. Hv har alltså tagit in en poäng på 10 och örebro tappat 6 mot DIF. Nu ska ska man ta in 11 poäng på DIF på sju matcher som är kvar. Finns inte en chans. Och sen också Linköping på det som är 6 poäng efter. Att en av dem klarar det kan hända men att alla tre ska göra det är helt orealistiskt. Inte ens på de 20 senaste har de tagit in så mycket.
Sånt här är enkel logik, sen kvarvarande spelscheman på det.

Att man kan vara så orolig över att det naturligtvis blir kval under de här förtsättningarna är helt sjukt :lol:
Nu var det för min del mer att jag önskar vi håller oss kvar på play-in plats och att jag fortfarande är förbannad på hur vi utförde/tappade matchen mot timrå. Men allvarligt tror ni vi har bättre chans att ta vinster mot botten de kommande tre matcherna eller att vi chockar och tar några poäng mot toppen de sista fyra?

Visst kan man förlora matcher men ändå gjort en bra insats. Typ två jämna bra lag och det blir uddamålsförlust. Går också att torska och vara helt utspelade för man mötte ett bättre lag. Båda känns på något sätt "ok" det fanns en anledning. Men spelar vi som vi gjorde mot timrå så kommer vi knappt göra ett mål till denna säsong och det var en riktigt dålig förlust.

Hoppas vi kan hitta tillbaks till målskyttet.
-Det är ingen slump!
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Av de kommande tre matcherna ser jag det mest troligt med poäng mot Örebro. Mest för att Leksand verkar ha kommit in i en ”andra andning” och de har ju numer typ den starkaste målvaktssidan i ligan.
Samt att HV verkar ju ha någon cheat code mot oss.

Av de resterande 4 så har vi revansch att utkräva mot Luleå. Två tappade matcher, hoppas verkligen viljan stjäla en av dem nu.
Skriv svar