Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Limp skrev: 2026-02-25 07:12:49
klintan85 skrev: 2026-02-25 00:26:35
Disciplinnämnden skrev: 2026-02-24 23:25:58
Limp skrev: 2026-02-24 22:15:37 Vi har fem hemmamatcher på de sju avslutande omgångarna. Aldrig i helvete att vi går poänglösa genom avslutningen av grundserien.
Lägg där till att varken Hv, Örebro eller Linköping är i särskilt bra form.
Precis ALLT måste gå åt helvete för oss för att det ska bli kval.
De tre närmsta matcherna är ju de viktigaste och riktiga "6-poängsmatcher" där vi måste göra allt för att vinna. Inte som skiten mot Timrå att vi dominerar spelet i typ 2 perioder men är så jävla ineffektiva och vi släpper kommandot till dom och torskar.
Den mathen är en så jävla dålig förlust! Totalt värdelöst att inte ta poäng i den matchen.
Håller ni fortfarande på och tjatar om kval. Finns inte en chans att man är indraget i kvalet längre. Titta up istället och satsa på slutspelsplats. Hv har tagit 13 poäng på de 10 senaste och örebro 6. Hv har alltså tagit in en poäng på 10 och örebro tappat 6 mot DIF. Nu ska ska man ta in 11 poäng på DIF på sju matcher som är kvar. Finns inte en chans. Och sen också Linköping på det som är 6 poäng efter. Att en av dem klarar det kan hända men att alla tre ska göra det är helt orealistiskt. Inte ens på de 20 senaste har de tagit in så mycket.
Sånt här är enkel logik, sen kvarvarande spelscheman på det.

Att man kan vara så orolig över att det naturligtvis blir kval under de här förtsättningarna är helt sjukt :lol:
Det kostar på att vara Djurgårdare. Inte särskilt konstigt egentligen! Åker man på spö av sin partner gång på gång, så väntar man bara på nästa slag. I guess!

Full respekt för att folk katastroftänker efter de senaste åren. Precis som att de antagligen gör samma sak i Hv-lägret.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jag siktar på åttondel hade oss tia inför säsongen, gött att Leksand vann igår. Väl i åttondel tar det ju slut men förbannat nöjd om vi lyckas kravla oss dit första säsongen. Kämpa.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

diftobbe89 skrev: 2026-02-25 08:08:12 Jag siktar på åttondel hade oss tia inför säsongen, gött att Leksand vann igår. Väl i åttondel tar det ju slut men förbannat nöjd om vi lyckas kravla oss dit första säsongen. Kämpa.
Samma här. Kommer vi på plats 10 är jag nöjd. Och jag tror vi klarar det. En härlig slutspelsmatch på Hovet med allt att vinna och inget att förlora.
Avskaffa tre mot tre
Skriv svar