I HA kanske. Men han går inte in på två units med alla friska i detta lag.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-21 20:37:35Blomgren är väldigt bra i BPKnickedick skrev: ↑2026-02-21 20:28:14Rätt bra?
Ja allt är relativt.
Men med alla spelare friska så ska han inte va på isen i BP
SHL 25/26 Timrå - Djurgårdens IF 21/2
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med dig helt. Sjukt märklig spelare att haka upp sig på. Samma med Rensfeldt! Inte ett misstag på dem på en hel säsong typ. Visst de avgör inte själva men dessa gnuggare behövs minst lika mycket.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han tillför inget men kommer undan med allt.
Han om någon är HA
Snively däremot. Blir mer och mer irriterad på karln.
Ta en jävla tackling nån gång istället för att åka och gömma dig. Sätt en jävla propp när du har chansen.
Att bromsa in som tvåa på halfwall i DZ när man har chansen att gå som etta och få ut pucken men låter bli pga att det kostar stryk är kass. Jag före lag. Nej tack.
Okej, Honken coachar som ett rövhål i PP. Kimby coachar bara allmänt illa!Limp skrev: ↑2026-02-21 20:39:04Det är ju för helvete Honken som har hand om PPManijock skrev: ↑2026-02-21 20:37:20 Bättre än Timrå 45 min. Taget på förhand! Vi förlorar typ enkom för att Krüger och Grewe går av samt att Lindström är Sveriges sämsta förstaback.... Och för att Kimby coachar som ett rövhål i PP.
Ödesvecka nästa vecka. 4 poäng där och vi är hemma.
Ingenting tyder på det med tanke på skadorna dock.![]()
Missar du alla screens han gör? Skapar enormt med utrymme för sina medspelare. Förmodligen bland de smartaste av våra yttrar.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:39:34I HA kanske. Men han går inte in på två units med alla friska i detta lag.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-21 20:37:35Blomgren är väldigt bra i BPKnickedick skrev: ↑2026-02-21 20:28:14Rätt bra?
Ja allt är relativt.
Vi måste ha turen på våran sida nu sista 7 matcherna, går öre och hv om oss då kommer vi aldrig slå leksand i ett kval.
-
Knickedick
Safe? Ja om du vill safea dig till en förlust mot Timrå. Kör på det.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Ta en jävla tackling nån gång istället för att åka och gömma dig. Sätt en jävla propp när du har chansen.
Att bromsa in som tvåa på halfwall i DZ när man har chansen att gå som etta och få ut pucken men låter bli pga att det kostar stryk är kass. Jag före lag. Nej tack.
Snively och Viggo hade lek i OZ ganska ofta i tredje. Olika spelare klarar olika saker. Men att du hellre tar bort en av de få spelare vi har som kan ta sig förbi sin gubbe och hitta passningskombinationer och skapa chanser och hitta medspelare med öppna ytor kommer ju inte göra det här laget bättre.
Lite samma med OS-hockeyn. Wennberg. Hade man kunnat klona den grabben och satt ihop 4 kedjor med kloner hade man varit med i Stanley Cup slutspelet varje år.Manijock skrev: ↑2026-02-21 20:40:24Håller med dig helt. Sjukt märklig spelare att haka upp sig på. Samma med Rensfeldt! Inte ett misstag på dem på en hel säsong typ. Visst de avgör inte själva men dessa gnuggare behövs minst lika mycket.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Blomman är inte vårat 'problem'. Att folk gnäller på honom handlar snarare om annat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Knickedick
Vi har tillräckligt med de spelarna. Enligt mig är inte Blomgren en av de bättre på deManijock skrev: ↑2026-02-21 20:43:56Missar du alla screens han gör? Skapar enormt med utrymme för sina medspelare. Förmodligen bland de smartaste av våra yttrar.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:39:34I HA kanske. Men han går inte in på två units med alla friska i detta lag.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-21 20:37:35Blomgren är väldigt bra i BPKnickedick skrev: ↑2026-02-21 20:28:14Rätt bra?
Ja allt är relativt.
Om Blomgren: frågan är i så fall bara vem som ska ta hans plats bedvid Björck/Snively just nu med den trupp vi har i dagsläget? Det finns ju bara Klasen kvar, om man inte tänker sig att sära på typ Eklund-Krüger-Frondell eller nåt i den stilen.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:44:50Safe? Ja om du vill safea dig till en förlust mot Timrå. Kör på det.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Snively och Viggo hade lek i OZ ganska ofta i tredje. Olika spelare klarar olika saker. Men att du hellre tar bort en av de få spelare vi har som kan ta sig förbi sin gubbe och hitta passningskombinationer och skapa chanser och hitta medspelare med öppna ytor kommer ju inte göra det här laget bättre.
Senast redigerad av Limp den 2026-02-21 20:53:07, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
Du kan ju inte jämföra Blomgren med Stockselius, Blomgren vet sin roll, han köper den, han vet att han aldrig kommer spela i NHL, att han får spela med Snively är inte hans fel. Det här är hans första säsong i SHL han kommer bli bekväm som en grovjobbare i SHL.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:35:46Jag tycker vi har spelare för de roller som är bättre än Blomgren. Jag tycker han har haft en säsong där han varit högst medioker och osynlig även i rollen som hårt arbetande defensiv forward. Samtidigt finns det för många i den rollen så konkurrensen är hård, men han är bland dem som visar minst närvaro på alla sätt. Killen är överglänst av Stockselius by far.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:30:30Blomgren har ju alltid varit bra i boxplay, gillar honom som en hårt arbetande defensiv forward. Att han spelar med Snively är pinsamt ja, håller helt med, men vad fan ska vi göra. Gött att det inte är Oktober.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Stockselius är ingenting för mig, han är här för att han vill till andra sidan, det är hans enda avsikt, han kommer aldrig bli en pålitlig breddspelare i DIF.
Spela fult
Viggo är en sak. Han både tar och ger tacklingar. Snively däremot åker och gömmer sig. Det är inte DIF.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:44:50Safe? Ja om du vill safea dig till en förlust mot Timrå. Kör på det.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Sen får du ha precis vilken åsikt du vill.
Du vill lasta "safe" som i Blomgren som anledning till förlusten. Den analysen får du brösta själv.
Jag anser att den fysiska vekheten i defensiv zon är anledningen till att vi tappar momentum och släpper in mål. Jag hävdar också att vekheten i offensiv zon, av vissa, är anledningen till att vi harvar på utsida istället för att tillverka målchanser.
I det perspektivet är inte Blomgren ett problem. Han är en tillgång. Däremot är Snively, sina snajdiga kvalitéer till trots, ett jävla sänke. I en situation där någon motståndare mer än 3 äpplen hög går för pucken kommer Snively att bromsa sig in som tvåa eller helt enkelt åka åt andra hållet.
Blomgren gör inte det. Case closed. I min bok. Men våra åsikter går isär.
Senast redigerad av Praetori den 2026-02-21 21:01:54, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Utmärkt liknelse.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:46:29Lite samma med OS-hockeyn. Wennberg. Hade man kunnat klona den grabben och satt ihop 4 kedjor med kloner hade man varit med i Stanley Cup slutspelet varje år.Manijock skrev: ↑2026-02-21 20:40:24Håller med dig helt. Sjukt märklig spelare att haka upp sig på. Samma med Rensfeldt! Inte ett misstag på dem på en hel säsong typ. Visst de avgör inte själva men dessa gnuggare behövs minst lika mycket.Praetori skrev: ↑2026-02-21 20:36:43Sjukt hur olika man kan se på saker. För mig är Blomgren ett safe-bet. Ber du honom att spela i roll X så gör han det, med insats i match efter match. Även om det är en roll som inte lyfter hans styrkor (som nu).Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15
Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Blomman är inte vårat 'problem'. Att folk gnäller på honom handlar snarare om annat.
Och nej Knickedick vi har inte särskilt många sådana. Krüger, Rensfeldt och Blomgren är förhållandevis ensamma. Björck behärskar det som allt annat. Men i övrigt är det ont om "defensiv spets". Norrbaggarna och Grewe är en presskedja.
Det är matematiskt helt osannolikt. Sluta muppa dig.
Däremot vore det ekonomiskt kasst att missa play-in.
Fylla Globen och ta tull i form av en skålpund kött på lag i den övre halvan vore fett.
Senast redigerad av Praetori den 2026-02-21 20:59:12, redigerad totalt 1 gånger.
-
Knickedick
Kan jag väl, i säsongens lag har de samma typ av roll.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:52:57Du kan ju inte jämföra Blomgren med Stockselius, Blomgren vet sin roll, han köper den, han vet att han aldrig kommer spela i NHL, att han får spela med Snively är inte hans fel. Det här är hans första säsong i SHL han kommer bli bekväm som en grovjobbare i SHL.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:35:46Jag tycker vi har spelare för de roller som är bättre än Blomgren. Jag tycker han har haft en säsong där han varit högst medioker och osynlig även i rollen som hårt arbetande defensiv forward. Samtidigt finns det för många i den rollen så konkurrensen är hård, men han är bland dem som visar minst närvaro på alla sätt. Killen är överglänst av Stockselius by far.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:30:30Blomgren har ju alltid varit bra i boxplay, gillar honom som en hårt arbetande defensiv forward. Att han spelar med Snively är pinsamt ja, håller helt med, men vad fan ska vi göra. Gött att det inte är Oktober.Knickedick skrev: ↑2026-02-21 20:25:02Vilken är hans roll ens. För mig är han killen som inte har en roll. Han är helt enkelt inte bland de bästa på något. Att han spelar i kedja med Snively och Viggo är bara pinsamt. Han har inget där att göra.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-21 20:22:15
Enheldel i rätt roll. Vi har ju det för utspritt och spretigt just nu, vi toppar alltså med Salsten på slutet, WOOOOOOWWW vilken jävla rädsla för Timrå. Skitsamma. Vi klarar till 97% kontraktet och det var målet, glad som fan för de, till nästa säsong har vi enheldel steg att ta.
Han om någon är HA
Stockselius är ingenting för mig, han är här för att han vill till andra sidan, det är hans enda avsikt, han kommer aldrig bli en pålitlig breddspelare i DIF.
Alla spelare vill väl till andra sidan?
Det där var ett konstigt argument.
Stockselius är ingenting för han vill till andra sidan?
Inga mer juniorer tack, dom vill bara till andra sidan.
Bredden måste bli bättre för att höja nivån på laget.
inte så osannolikt, får vi en svacka nu och inte tar en poäng till så behöver dom bara vinna 4 var av 7.