Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Va fan Wiken. Du kunde lika gärna delat ut pengarna som elprisstöd till medlemmarna.
-
1962FenderStrat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Satsar vi på Div1? Förstår inte denna värvning alls. Lyft upp Nordmark och Stockselius istället och spara pengarna för en spetsvärvning. Luktar flopp a la Måns Kruger säsongen 2013/14 typ.
Silly Season 2025/26
Tror du Nordmark utvecklas mer av att nöta bänk/göra 2-3 byten i A-laget eller att köra pp och ligga runt 15-20 min i j20? Snälla, folk måste tänka längre än ”spara pengar”.1962FenderStrat skrev: ↑2026-02-15 17:11:09 Satsar vi på Div1? Förstår inte denna värvning alls. Lyft upp Nordmark och Stockselius istället och spara pengarna för en spetsvärvning. Luktar flopp a la Måns Kruger säsongen 2013/14 typ.
Tur vi har folk i Djurgården som tänker ett steg längre. Samt, vilken spetsvärvning finns ledig nu och vill komma?
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Varför måste han spela så få minuter i A-laget?Nypovich skrev: ↑2026-02-15 17:51:13Tror du Nordmark utvecklas mer av att nöta bänk/göra 2-3 byten i A-laget eller att köra pp och ligga runt 15-20 min i j20? Snälla, folk måste tänka längre än ”spara pengar”.1962FenderStrat skrev: ↑2026-02-15 17:11:09 Satsar vi på Div1? Förstår inte denna värvning alls. Lyft upp Nordmark och Stockselius istället och spara pengarna för en spetsvärvning. Luktar flopp a la Måns Kruger säsongen 2013/14 typ.
Tur vi har folk i Djurgården som tänker ett steg längre. Samt, vilken spetsvärvning finns ledig nu och vill komma?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Rimlig korttidsvärvning av Wiken förstår inte det där gnället att vi ska lufta ännu mer junisar gräddan av våra junisar spelar redan i A-laget och Nordmark mm kommer få mer chanser nästa år.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Han kan säkert vara helt OK, alltid lite nyhetens behag med en ny fjärdeline-gubbe. Men finns ju noll offensiv uppsida här sett till över hela karriären.
Säg att han kostar oss 400k i utköp, 100k i lön och lite boendekostnader och annat. Om han spelar 8-9 min per match nio matcherna. Då är han förmodligen den dyraste spelaren i laget per match/minut den här säsongen. Onödigt. Han kommer inte ha den minsta påverkan vart vi hamnar i tabellen.
Nu får ju vi värva honom ändå, men med tanke på att han förlänger med Östersund i samband med utlåningen så är nog inte tanken att det är någon form av try out.
Säg att han kostar oss 400k i utköp, 100k i lön och lite boendekostnader och annat. Om han spelar 8-9 min per match nio matcherna. Då är han förmodligen den dyraste spelaren i laget per match/minut den här säsongen. Onödigt. Han kommer inte ha den minsta påverkan vart vi hamnar i tabellen.
Nu får ju vi värva honom ändå, men med tanke på att han förlänger med Östersund i samband med utlåningen så är nog inte tanken att det är någon form av try out.
Expert.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
En viktig faktor gällande junisarna är ju att samtliga går i skolan ( förutom mini fimpen, han hoppade väl av ). Kan dom fokusera på sista året i gymnasiet. Istället för max 5-10 min speltid+ bortaresor.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-02-15 18:00:50 Rimlig korttidsvärvning av Wiken förstår inte det där gnället att vi ska lufta ännu mer junisar gräddan av våra junisar spelar redan i A-laget och Nordmark mm kommer få mer chanser nästa år.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Det är ju absolut noll hinder för att dom kan spela matcher med A-laget. Som det alltid varit.Osten östlund skrev: ↑2026-02-15 18:08:01En viktig faktor gällande junisarna är ju att samtliga går i skolan ( förutom mini fimpen, han hoppade väl av ). Kan dom fokusera på sista året i gymnasiet. Istället för max 5-10 min speltid+ bortaresor.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-02-15 18:00:50 Rimlig korttidsvärvning av Wiken förstår inte det där gnället att vi ska lufta ännu mer junisar gräddan av våra junisar spelar redan i A-laget och Nordmark mm kommer få mer chanser nästa år.
Expert.
Silly Season 2025/26
För att det är skillnad på j20 och shl. Samt att det finns andra som lyfter mer minuter än honom då. Jag litar på våra sportchefer och tankar kring juniorer, utveckling och a-laget. Men det som stör mig är hur folk hela tiden slänger med ”släng in juniorer” utan att tänka på mer än att dom ska in i en kedja och köra.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-15 17:56:50Varför måste han spela så få minuter i A-laget?Nypovich skrev: ↑2026-02-15 17:51:13Tror du Nordmark utvecklas mer av att nöta bänk/göra 2-3 byten i A-laget eller att köra pp och ligga runt 15-20 min i j20? Snälla, folk måste tänka längre än ”spara pengar”.1962FenderStrat skrev: ↑2026-02-15 17:11:09 Satsar vi på Div1? Förstår inte denna värvning alls. Lyft upp Nordmark och Stockselius istället och spara pengarna för en spetsvärvning. Luktar flopp a la Måns Kruger säsongen 2013/14 typ.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2025/26
Det är ju det som får en att höja på ögonbrynen om en sån summa skulle stämma. Östersund ligger ju på play-inplats där Solem innehar sjätteplatsen i deras interna poängliga och har fjärde mest istid i hela laget. Någon ekonomisk knut verkar ju vi ha löst för Östersund bara någon pröjsar resten av ett kontrakt under avslutningen av grundserienSirDIFalot skrev: ↑2026-02-15 18:06:20 Han kan säkert vara helt OK, alltid lite nyhetens behag med en ny fjärdeline-gubbe. Men finns ju noll offensiv uppsida här sett till över hela karriären.
Wiken må ha snackat till sig i princip oändligt med externa millar, men det verkar ju lite konstigt vårdslöst runtkastande av pengar.
Senast redigerad av Limp den 2026-02-15 18:34:31, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Tror du överskattar skillnaden på toppspelare i J20 kontra breddspelare i HA speciellt i dagens hockey.Nypovich skrev: ↑2026-02-15 18:16:10 För att det är skillnad på j20 och shl. Samt att det finns andra som lyfter mer minuter än honom då. Jag litar på våra sportchefer och tankar kring juniorer, utveckling och a-laget. Men det som stör mig är hur folk hela tiden slänger med ”släng in juniorer” utan att tänka på mer än att dom ska in i en kedja och köra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Viggo berättade nyligen att det var tufft att hänga med. Minifimpen hoppade av skolan. Tror det är individuellt och hur duktig man är? I Viggos fall så hade han väll knappast behövt gå i skolan ngt mer. Kommer försörja sig iallafall.SirDIFalot skrev: ↑2026-02-15 18:12:15Det är ju absolut noll hinder för att dom kan spela matcher med A-laget. Som det alltid varit.Osten östlund skrev: ↑2026-02-15 18:08:01En viktig faktor gällande junisarna är ju att samtliga går i skolan ( förutom mini fimpen, han hoppade väl av ). Kan dom fokusera på sista året i gymnasiet. Istället för max 5-10 min speltid+ bortaresor.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-02-15 18:00:50 Rimlig korttidsvärvning av Wiken förstår inte det där gnället att vi ska lufta ännu mer junisar gräddan av våra junisar spelar redan i A-laget och Nordmark mm kommer få mer chanser nästa år.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Dom verkar nöjda iallafall, Östersunds hemsida.Limp skrev: ↑2026-02-15 18:23:27Det är ju det som får en att höja på ögonbrynen om en sån summa skulle stämma. Östersund ligger ju på play-inplats där Solem innehar sjätteplatsen i deras interna poängliga och har fjärde mest istid i hela laget. Någon ekonomisk knut verkar ju vi ha löst för Östersund bara någon pröjsar resten av ett kontrakt under avslutningen av grundserienSirDIFalot skrev: ↑2026-02-15 18:06:20 Han kan säkert vara helt OK, alltid lite nyhetens behag med en ny fjärdeline-gubbe. Men finns ju noll offensiv uppsida här sett till över hela karriären.
Nu får ju vi värva honom ändå, men med tanke på att han förlänger med Östersund i samband med utlåningen så är nog inte tanken att det är någon form av try out.![]()
Wiken må ha snackat till sig i princip oändligt med externa millar, men det verkar ju lite konstigt vårdslöst runtkastande av pengar.
"Beslutet är noga övervägt med styrelse samt klubbledning och är en väldigt bra ekonomisk affär för Östersunds IK"
Silly Season 2025/26
eftersom han ska tillbaka till östersund kan vi nog utgå ifrån att det inte är något utköpsbelopp.SirDIFalot skrev: ↑2026-02-15 18:06:20 Han kan säkert vara helt OK, alltid lite nyhetens behag med en ny fjärdeline-gubbe. Men finns ju noll offensiv uppsida här sett till över hela karriären.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Dom har ju skräddarsytt schema just för att det ska fungera. Och vi pratar inte om att fem spelare från J20 ska släppa skolan för att lajva a-lagsidrottare i två månader.Osten östlund skrev: ↑2026-02-15 18:39:09Viggo berättade nyligen att det var tufft att hänga med. Minifimpen hoppade av skolan. Tror det är individuellt och hur duktig man är? I Viggos fall så hade han väll knappast behövt gå i skolan ngt mer. Kommer försörja sig iallafall.SirDIFalot skrev: ↑2026-02-15 18:12:15Det är ju absolut noll hinder för att dom kan spela matcher med A-laget. Som det alltid varit.Osten östlund skrev: ↑2026-02-15 18:08:01En viktig faktor gällande junisarna är ju att samtliga går i skolan ( förutom mini fimpen, han hoppade väl av ). Kan dom fokusera på sista året i gymnasiet. Istället för max 5-10 min speltid+ bortaresor.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-02-15 18:00:50 Rimlig korttidsvärvning av Wiken förstår inte det där gnället att vi ska lufta ännu mer junisar gräddan av våra junisar spelar redan i A-laget och Nordmark mm kommer få mer chanser nästa år.
Expert.