Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A

Silly Season 2025/26

Inlägg av B.I.B.A »

Ingen koll på spelaren, men om han inte kostar för mycket så ser jag inget problem med en extraforward som har lite mer erfarenhet.
Avgå Jocke.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Samuel Solem förlänger sitt avtal med Östersunds IK och hyrs ut till SHL.
Östersunds IK har kommit överens med Samuel Solem om en kontraktsförlängning över säsongen 26/27, samtidigt som den norska forwarden hyrs ut till SHL-klubben Djurgårdens IF över resterande del av den nuvarande säsongen.

Kommentar från sportchef Rasmus Aro:
- Mitt uppdrag är att ta beslut som är bra för Östersunds IK, på både kort och lång sikt. Långsiktigt har vi kontrakterat en viktig pusselbit till nästa säsongs trupp, vilket vi är väldigt glada för. Beslutet är noga övervägt med styrelse samt klubbledning och är en väldigt bra ekonomisk affär för Östersunds IK, samtidigt som det finns en humanistisk sida i detta då det är en bra möjlighet för Samuel.
Det här bevisar också att vi har en bra verksamhet där vi ger våra spelare goda förutsättningar att utvecklas.
Vår målsättning att ta en slutspelsplats denna säsong kvarstår och jag är övertygad om att vår nuvarande trupp har kapaciteten att ta oss dit.

Kommentar från Samuel Solem:
- För mig är det dubbel glädje i detta, då jag trivs fantastiskt bra i Östersund och är exalterad över att få fortsätta resan med ÖIK även nästa säsong. Jag är också otroligt tacksam och glad över den möjlighet som ÖIK har gett mig nu och att jag får chansen att avsluta säsongen i SHL.

Östersunds IK vill tacka Samuel Solem för hans insatser under denna säsong, önska honom stort lycka till med Djurgården, samt uttrycka en delad entusiasm med Samuel kring att han stannar i ÖIK även nästa säsong!
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Osten östlund skrev: 2026-02-15 16:03:00 Samuel Solem förlänger sitt avtal med Östersunds IK och hyrs ut till SHL.
Östersunds IK har kommit överens med Samuel Solem om en kontraktsförlängning över säsongen 26/27, samtidigt som den norska forwarden hyrs ut till SHL-klubben Djurgårdens IF över resterande del av den nuvarande säsongen.

- Mitt uppdrag är att ta beslut som är bra för Östersunds IK, på både kort och lång sikt. Långsiktigt har vi kontrakterat en viktig pusselbit till nästa säsongs trupp, vilket vi är väldigt glada för. Beslutet är noga övervägt med styrelse samt klubbledning och är en väldigt bra ekonomisk affär för Östersunds IK, samtidigt som det finns en humanistisk sida i detta då det är en bra möjlighet för Samuel.
Det här bevisar också att vi har en bra verksamhet där vi ger våra spelare goda förutsättningar att utvecklas.
Vår målsättning att ta en slutspelsplats denna säsong kvarstår och jag är övertygad om att vår nuvarande trupp har kapaciteten att ta oss dit.

- För mig är det dubbel glädje i detta, då jag trivs fantastiskt bra i Östersund och är exalterad över att få fortsätta resan med ÖIK även nästa säsong. Jag är också otroligt tacksam och glad över den möjlighet som ÖIK har gett mig nu och att jag får chansen att avsluta säsongen i SHL.

Östersunds IK vill tacka Samuel Solem för hans insatser under denna säsong, önska honom stort lycka till med Djurgården, samt uttrycka en delad entusiasm med Samuel kring att han stannar i ÖIK även nästa säsong!
Hoppas detta inte stämmer: ” Beslutet är noga övervägt med styrelse samt klubbledning och är en väldigt bra ekonomisk affär för Östersunds IK,”
Osten östlund

Silly Season 2025/26

AlltidOavsett skrev: 2026-02-15 16:06:31
Osten östlund skrev: 2026-02-15 16:03:00 Samuel Solem förlänger sitt avtal med Östersunds IK och hyrs ut till SHL.

Hoppas detta inte stämmer: ” Beslutet är noga övervägt med styrelse samt klubbledning och är en väldigt bra ekonomisk affär för Östersunds IK,”
Presenteras inte riktigt så på vår hemsida

https://www.ostersundik.com/article/wqlatah-55c5i1/view
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-02-15 16:08:49, redigerad totalt 1 gånger.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Felix.32 skrev: 2026-02-15 14:23:58 https://x.com/mattiaasp7/status/2023025 ... 65941?s=46

Mp skriver ”
Det är inte omöjligt att det här bli någon form av try out för det. Men det här gäller säsongen ut till att börja med.”
På frågan om kontraktet gäller även nästa säsong
Kan leva med detta, speciellt om han ersätter Costmar.
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Tycker det sänder lite fel signaler till våra juniorer. Vi har Sveriges bästa juniorverksamhet och istället för att låta någon av våra talanger och förhoppningsvis framtida spelare få speltid så köper man loss en breddspelare från HA med noll kopplingar till DIF. Jag är helt övertygad om att Nordmark, Stockselius, Lind med flera hade gjort ett lika bra jobb.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidOavsett skrev: 2026-02-15 16:14:44 Tycker det sänder lite fel signaler till våra juniorer. Vi har Sveriges bästa juniorverksamhet och istället för att låta någon av våra talanger och förhoppningsvis framtida spelare få speltid så köper man loss en breddspelare från HA med noll kopplingar till DIF. Jag är helt övertygad om att Nordmark, Stockselius, Lind med flera hade gjort ett lika bra jobb.
Mmm…. Den nuvarande tränarkonstellationen är lite för konservativ för min smak både i hantering av unga spelare samt hur vi spelar.

Nåväl, nu är han här så då hoppas vi självklart på bästa möjliga resultat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Soliem borde inte ens ta upp en plats för Stockselius eller Nordmark som 13e fw. Totalt bortkastade pengar.
Men är inte förvånad. Kimby gillar krigare. Sen spelar det mindre roll hur bristfälliga dom för övrigt är.

Tycker Stockselius ska gå före både som 12e eller 13e fw.
Känns väldigt onödigt att lägga 100.000 tals kronor på detta.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2025/26

Inlägg av Limp »

Undrar om det inte ändå kan vara bakslag på Hudon, Palve eller i värsta fall båda som gjort att man agerar?
Josef är ju redan borta säsongen ut, så även Costmar som det låter.
Stockselius har ju redan tagit Costmars plats - där Nordmark också borde ligga nära - me om det nu dykt upp indikationer på att Hudon/Palve också blir borta resten av grundserien nu så tar man det säkra alternativet och plockar in en extra kropp?
Senast redigerad av Limp den 2026-02-15 16:30:37, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Limp skrev: 2026-02-15 16:25:36 Undrar om det inte ändå kan vara bakslag på Hudon, Palve eller i värsta fall båda som gjort att man agerar?
Josef är ju redan borta säsongen ut, så även Costmar som det låter.
Costmar går ju lätt att ersätta med Stockselius eller Nordmark, men om det dykt upp indikationer på att Hudon/Palve också blir borta resten av grundserien nu så tar man det säkra alternativet och plockar in en extra kropp?
På förhand kan väll inte vara en ersättare för Ylönen, Palve eller Hudon? Men det visar sig snart.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Förmodligen är skadesituationen värre än vad vi tror och man vill säkra upp. Dessutom är Klasen inte ens nära att vara i spelduglig form enligt mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-02-15 16:16:59
AlltidOavsett skrev: 2026-02-15 16:14:44 Tycker det sänder lite fel signaler till våra juniorer. Vi har Sveriges bästa juniorverksamhet och istället för att låta någon av våra talanger och förhoppningsvis framtida spelare få speltid så köper man loss en breddspelare från HA med noll kopplingar till DIF. Jag är helt övertygad om att Nordmark, Stockselius, Lind med flera hade gjort ett lika bra jobb.
Mmm…. Den nuvarande tränarkonstellationen är lite för konservativ för min smak både i hantering av unga spelare samt hur vi spelar.

Nåväl, nu är han här så då hoppas vi självklart på bästa möjliga resultat.
Inte för att vara den, men vi har redan 3 juniorer på heltid i truppen. Vilken förening kan stoltsera med det? Så att skylla på att vi inte kör med juniorer är fel tycker jag. Bättre en sån som Stockselius får betydligt mer istid i j20 än 3-5min i a-laget. Men kansle bara är jag som tycker det?
In Wikegård we trust!
Fragglepot

Silly Season 2025/26

Inlägg av Fragglepot »

Jag förutsätter att man checkat läget med Almtunas topp tre, där både wersäll och stockselius har tydliga DIF-kopplingar.

Denna värvning känns som en riktig ”kropp” och ser inte riktigt poängen med den.
Är det nu så att hudon och palve är out for good, så är det enbart att klara kontraktet som är målet, skit i slutspel. Och det borde vi kunna göra med de spelarna vi redan har laget.
Skulle väl gissa på att det är en relativt billig lösning iaf
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Känns spontant som vi kunde använda en junior på denna plats, gratis, och få ung samma utdelning. Jaja, han kanske chockar oss alla och dominerar! Men man undrar om inte kära Tore hade nån deal att "ok, jag kommer och spelar upp DIF i SHL igen, men då måste ni signa 10 norrmän!" :D :D

Lycka till Samuel.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Ännu en norrman :lol: Denna fantastiska hockeynation som producerat 3 bra spelare sen tidernas begynnelse typ....

Lycka till. Noll förhoppningar typ, med tanke på årets facit.
Skriv svar