Jag avskyr definitivt inte grewe. Tycker han är på.samma nivå som många andra, inte tillräckligt bra. Riktar mig extremt sällan, om någonsin tidigare (?) enbart mot Grewe. Så det där stämmer ju inte.Manijock skrev: ↑2026-02-11 14:34:51Varför skulle det bli bättre för? Snively/Hudon är två starka poängspelare men har inte fungerat tillsammans hittils i fem mot fem exempelvis. Jag upprepar, det handlar om KEMI på isen tillsammans. Där är Grewe-Salsten-Pettersen outstanding hittils.SkallePer skrev: ↑2026-02-11 14:00:56Ge Palve 5 matcher med Salsten Pettersen.Manijock skrev: ↑2026-02-11 10:44:50Jaa naturligtvis. Palve är ju en spelare som vanligen gör fler poäng än Grewe så SJÄLVKLART kommer enheten bli bättre då....SkallePer skrev: ↑2026-02-11 08:50:01Inte omöjligt att det bli som du säger.
Men om dom.bästa spelarna ska spela , Palve med Salsten Pettersen.
Är självklart att Palve har förutsättningarna att leverera bättre än Grewe i den omgivningen, dvs mer en ass var 4e/5e/6e match.
Av den anledningen hoppas jag man testar det.
Stockselius Blomgren är de bästa 4e line fw av de som blir över.
Herregud. Har en del folk härinne ens varit i en grupp i sina liv tidigare?
Ge fan i att peta i kedjorna som funkar nu. Det vill säga Krügers och Salstens. Grewe är en vital del i att den funkar precis som Pettersen. Det handlar om kemi och inte vem som gör mest poäng. Det är inget jävla dataspel!
Tror du resultat bli bättre eller sämre än med grewe ?
Jag tror bättre. Och betydligt bättre över tid.
Varför ska man då avstå ?
Palve ska inte in i topp 2 om hudon spelar.
Du kan inte hålla en spelare som palve utanför bara för att en line spelare +1 var 5e match.
Jag förstår att du avskyr Grewe, fine, men man ska vara riktigt korkad för att splittra en välfungerande enhet i nuläget. Palve lirar med Rensfeldt och Blomgren i min laguppställning. Han får plats även om Hudon också är tillbaka. Men vem vet? Kanske är Hudon som hittar hem med Ludde och Blomgren medan Palve går in bredvid Snively och Björck? Låter orimligt rent spelartypsmässigt men som sagt, personkemins vägar äro outgrundliga.
Men om Hudon och Palve ska in så tycker jag grewe blir en av två som får sitta kvist.
Nu är det bara ett fåtal matcher kvar så det blir förmodligen som du vill.
Hade det varit mer i säsongen så hade vi varit tmer tvungna att spela in honom.
Men du förstår lite hur jag tänker.? Gruppdynamik eller inte så är palve en bättre spelare.
Och jag tror att över tid hade vi fått betydligt mer framåt med palve där. Salsten Pettersen är båda hårt arbetande och jag tror inte vi tappat för mycket defensivt.
Bättre resultat helt enkelt.
Kul att diskutera i sak med någon utan att det blir person angrepp. Det ska du cred för.