To be able to defeat the bug, we must understand the bug!Buford skrev: ↑2026-02-08 08:48:53Inga goa gubbar på våra gator...Philly Flu skrev: ↑2026-02-07 22:45:57Kan vi verkligen ha en Glenn i Djurgården?diftobbe89 skrev: ↑2026-02-07 21:31:30 Jag är inte sugen på nån, Glenn Gustafsson känns som han kostar mer än han smakar, men får vi hem Erik så tycker jag vi tar Glenn också.
Milosevic är ju pissdålig på precis allt. Verkar tro han är tuff för att han tar mycket i bänk också, typiskt jugge.![]()
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2026/27
Nuke 'em Rico!DIFLuWi skrev: ↑2026-02-08 08:54:01To be able to defeat the bug, we must understand the bug!Buford skrev: ↑2026-02-08 08:48:53Inga goa gubbar på våra gator...Philly Flu skrev: ↑2026-02-07 22:45:57Kan vi verkligen ha en Glenn i Djurgården?diftobbe89 skrev: ↑2026-02-07 21:31:30 Jag är inte sugen på nån, Glenn Gustafsson känns som han kostar mer än han smakar, men får vi hem Erik så tycker jag vi tar Glenn också.
Milosevic är ju pissdålig på precis allt. Verkar tro han är tuff för att han tar mycket i bänk också, typiskt jugge.![]()
Silly Season 2026/27
Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Philip Holm - Honom vill vi väl behålla åtminstone ett år till?
Oliver Kylington - Ingen vet om han kommer hålla. Skulle vara en chansning.
Valtteri Pulli - Han skickas
Joey LaLeggia - Eventuellt nytt 1års-kontrakt? Beroende på vad vi kan få in istället. Kommer EG så släpper vi nog LaLeggia.
Arvid Costmar - Honom bör vi släppa
Linus Klasen - Slutar
Marcus Krüger - Osäker, men troligen slutar han
Oula Palve - Lämnar
Ludvig Rensfeldt - Får inget nytt kontrakt
Jag tycker vi kan chansa på att behålla Holm och Kylington. Fylla på med Erik Gustafsson och någon till BRA back.
Sen släpper vi/förlorar alla nämnda forwards och försöker/behöver ta in minst 3st top 6 forwards varav gärna 2st centrar. Plus någon mer bredd/halvspets-forward.
Joey LaLeggia - Eventuellt nytt 1års-kontrakt? Beroende på vad vi kan få in istället. Kommer EG så släpper vi nog LaLeggia.
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Jag tycker vi kan chansa på att behålla Holm och Kylington. Fylla på med Erik Gustafsson och någon till BRA back.
Sen släpper vi/förlorar alla nämnda forwards och försöker/behöver ta in minst 3st top 6 forwards varav gärna 2st centrar. Plus någon mer bredd/halvspets-forward.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Med tanke på att Sissons fått förlängt redan så är det ju en svår ekvation att lösa. Samtliga av Holm-Laleggia-Kylington har ju varit riktigt bra vid vissa tillfällen men samtliga har blandat och get. Holm är den enda av dem som nu på slutet visat att han även går att lita på i defensiv zon, även om han fortfarande kan förbättra det spelet.DIF#1 skrev: ↑2026-02-09 15:36:53 Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Jag tycker att backsidan har varit lite för offensivt lutad denna säsong och att ha samtliga av EG-Kylington-Holm-Laleggia-Sissons, som alla vill ha/är samma roll/spelartyp tycker jag blir odynamiskt. Jag tycker att vi blivit bättre som helhet sedan Hugo Blixt fått mer speltid. Därför vill jag ha in en back som tar mer defensivt ansvar än Kylington och Laleggia.
För mig så innebär det att om EG ska in så behöver två av Holm-Kylington-Laleggia passas på, OM inte Sissons finner sig i att vara 7-8 back, men utan att veta så tror jag att hans lönepost är för stor för det.
Silly Season 2026/27
Kylington har väl haft oflyt + ingen bra försäsong. Kommer vara dominant nästa säsong om han är med från början. Kan säkert hamna i Schweiz dock. Sen är det ju inga 100k i månaden vi snackar om det blir förlängning. Holm också bra på slutet absolut.DIF#1 skrev: ↑2026-02-09 15:36:53 Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Jag tror det är helt orealistiskt budgetmässigt att addera EG + en spetsback till samtidigt som Holm och Kylington är kvar. Ska någon ny back in för spetslön så måste någon av LaLeggia, Kylington eller Holm ut. EG mot LaLeggia känns självklar, uppgradering som kostar lite mer men värt det. I övrigt lite oklart. Fått känsla av att Kylington inre är helt överens med vår stab. Sen får vi gärna fynda en billigare back som kan ta kliv hos oss.
FW sidan behöver mer uppgradering. Tror också Krüger slutar. Krüger, Brodin, Ylönen, Palve ut frigör en hygglig slant för uppgradering till mer impact-givande offensiva spelare men vi behöver skjuta till lite mer. Absolut viktigaste är att se till att Björck blir kvar ett år som en av två toppcentrar.
Vill se så här ungefär, hur kedjor egentligen ser ut beror såklart på vad vi får in. "Fyndvärvning" ska ha skicklig profil.
Snively - Björck - Hudon
NYspets - NYspets - NYspets
Petters - Josef - NY"fynd"
Blomma- Salsa - Grewe
Junis/HA-test som utfyllnad.
Kärnpunkten är att kontraktutrymme från Brodin, Krüger, Ylönen, Palve måste kondenseras och utökas till en ny lina spelare med mycket mer offensiv impact. Vi behöver tydligare roll/lönestruktur utan att vi har jättemycket mer budget att röra oss med.
Silly Season 2026/27
Får man hem Erik Gustafsson till nästa näsong så hoppas jag också att man får hem Andreas Englund och skippa Glen.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-07 21:31:30 Jag är inte sugen på nån, Glenn Gustafsson känns som han kostar mer än han smakar, men får vi hem Erik så tycker jag vi tar Glenn också.
Milosevic är ju pissdålig på precis allt. Verkar tro han är tuff för att han tar mycket i bänk också, typiskt jugge.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Klasen/Rensfeldt är väll närmare 250K/ på dessa 2 herrar.dr111DIF skrev: ↑2026-02-09 16:17:12Kylington har väl haft oflyt + ingen bra försäsong. Kommer vara dominant nästa säsong om han är med från början. Kan säkert hamna i Schweiz dock. Sen är det ju inga 100k i månaden vi snackar om det blir förlängning. Holm också bra på slutet absolut.DIF#1 skrev: ↑2026-02-09 15:36:53 Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Jag tror det är helt orealistiskt budgetmässigt att addera EG + en spetsback till samtidigt som Holm och Kylington är kvar. Ska någon ny back in för spetslön så måste någon av LaLeggia, Kylington eller Holm ut. EG mot LaLeggia känns självklar, uppgradering som kostar lite mer men värt det. I övrigt lite oklart. Fått känsla av att Kylington inre är helt överens med vår stab. Sen får vi gärna fynda en billigare back som kan ta kliv hos oss.
FW sidan behöver mer uppgradering. Tror också Krüger slutar. Krüger, Brodin, Ylönen, Palve ut frigör en hygglig slant för uppgradering till mer impact-givande offensiva spelare men vi behöver skjuta till lite mer. Absolut viktigaste är att se till att Björck blir kvar ett år som en av två toppcentrar.
Vill se så här ungefär, hur kedjor egentligen ser ut beror såklart på vad vi får in. "Fyndvärvning" ska ha skicklig profil.
Snively - Björck - Hudon
Blomma- Salsa - Grewe
Kärnpunkten är att kontraktutrymme från Brodin, Krüger, Ylönen, Palve måste kondenseras och utökas till en ny lina spelare med mycket mer offensiv impact. Vi behöver tydligare roll/lönestruktur utan att vi har jättemycket mer budget att röra oss med.
2 forwards och 2 centrar. Varav 3 av dom måste vara top nivå.
JJ kan behöva vila. Viggo försvinner ca 1 månad under JVM. Samt lär förmodligen vara med på camper?
Vi såg hur viktigt det är att vara med direkt när säsongen börjar. Så kan man redan nu värva en spets, för nästa säsong med. Så är det en bonus.
Silly Season 2026/27
Mmm, Kylington är inte helt enkel.
För att få ut hans potential måste han också tillåtas spela på det sätt han gör (där han för övrigt behöver hitta en betydligt högre lägsta nivå), parallellt med att övriga runt omkring honom också "förstår" honom och delvis underkastar sig hans ganska irrationella, eller extremt offensiva jag-står-listad-som-back-men-jag-kan-befinna-mig-precis--var-som-helst spelstil.
Frågan är ifall vi har det spelet i dem runt honom!?
Pettersen är en annan historia. Han är inte tillräckligt bra, bort!
För att få ut hans potential måste han också tillåtas spela på det sätt han gör (där han för övrigt behöver hitta en betydligt högre lägsta nivå), parallellt med att övriga runt omkring honom också "förstår" honom och delvis underkastar sig hans ganska irrationella, eller extremt offensiva jag-står-listad-som-back-men-jag-kan-befinna-mig-precis--var-som-helst spelstil.
Frågan är ifall vi har det spelet i dem runt honom!?
Pettersen är en annan historia. Han är inte tillräckligt bra, bort!
Silly Season 2026/27
I paketet att vi löser Viggo nästa säsong är det att det blir på samma sätt som det varit senaste säsongerna med våra junisar. Inge camp som sabbar försäsong eller säsongsinledningen. JVM är vad det är.Osten östlund skrev: ↑2026-02-09 16:40:10Klasen/Rensfeldt är väll närmare 250K/ på dessa 2 herrar.dr111DIF skrev: ↑2026-02-09 16:17:12Kylington har väl haft oflyt + ingen bra försäsong. Kommer vara dominant nästa säsong om han är med från början. Kan säkert hamna i Schweiz dock. Sen är det ju inga 100k i månaden vi snackar om det blir förlängning. Holm också bra på slutet absolut.DIF#1 skrev: ↑2026-02-09 15:36:53 Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Snively - Björck - Hudon
Blomma- Salsa - Grewe
2 forwards och 2 centrar. Varav 3 av dom måste vara top nivå.
JJ kan behöva vila. Viggo försvinner ca 1 månad under JVM. Samt lär förmodligen vara med på camper?
Vi såg hur viktigt det är att vara med direkt när säsongen börjar. Så kan man redan nu värva en spets, för nästa säsong med. Så är det en bonus.
Klasen väl 100k men har knappast kostat oss det då han varit skadad. Renen tror jag inte ligger på 100k.
Vi bör ta in två centrar men där har jag en av dem (som ersätter Renen) i utfyllnad 13-14 fw som konkurrerar med Salsa.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Frågan är ju vad som händer med Stocken.
Jag tycker absolut att han visat kvaliteter som tyder på att han skulle ta en plats nästa säsong. Center eller vinge är dock frågan
Jag tycker absolut att han visat kvaliteter som tyder på att han skulle ta en plats nästa säsong. Center eller vinge är dock frågan
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Kan inte stockselius salsten grewe vara lite intressant för en fjärdelina nästa år? Både costmar och rensfeldt lär väl inte få förlängt och känslan är väl att Emilio är lite väl dyr för att ha lirandes där (även om kedjan med han, grewe och salsten varit jäkligt fin på sistone).
Silly Season 2026/27
Ja det är en knepig sits vi har med våra backar. Den enda vi vet kommer få gå är Pulli av uppenbara skäl.Knickedick skrev: ↑2026-02-09 15:57:55Med tanke på att Sissons fått förlängt redan så är det ju en svår ekvation att lösa. Samtliga av Holm-Laleggia-Kylington har ju varit riktigt bra vid vissa tillfällen men samtliga har blandat och get. Holm är den enda av dem som nu på slutet visat att han även går att lita på i defensiv zon, även om han fortfarande kan förbättra det spelet.DIF#1 skrev: ↑2026-02-09 15:36:53 Om vi håller oss kvar (tänker inte ta ut något i förskott), så sitter följande på utgående kontrakt:
Linus Klasen - Slutar
Oula Palve - Lämnar
Jag tycker att backsidan har varit lite för offensivt lutad denna säsong och att ha samtliga av EG-Kylington-Holm-Laleggia-Sissons, som alla vill ha/är samma roll/spelartyp tycker jag blir odynamiskt. Jag tycker att vi blivit bättre som helhet sedan Hugo Blixt fått mer speltid. Därför vill jag ha in en back som tar mer defensivt ansvar än Kylington och Laleggia.
För mig så innebär det att om EG ska in så behöver två av Holm-Kylington-Laleggia passas på, OM inte Sissons finner sig i att vara 7-8 back, men utan att veta så tror jag att hans lönepost är för stor för det.
Sen har vi precis förnyat med Sissons.
Kylington har högst potential av alla om han kan köra fullt ös nästa säsong. Det är otroligt viktigt med backar som kan sätta igång spelet och driva igång offensiven, här kommer han med fräscha NHL-meriter och bidrar med det.
Holm var knackig i början men inte så konstigt när han gick från att vanligtvis vara en offensiv back till att spela defensivt. Nu på sistone har han gjort det väldigt bra och även nätat 2-3 gånger när vi behövde det som mest som genererade förluster till vinster.
Får även mest istid av alla backar nu om jag inte minns fel.
Blixt har varit väldigt stabil och spelar för låg peng. Dock har han väl varit 7:e back när Kylington är inne?
LaLeggia våran poängtoppare.. man är inte taggad på att släppa honom direkt.
Lindström helt ärligt en av de sämre men har monsterlön och 5 års kontrakt.. lycka till.
JP är bra tycker jag och helt rätt attityd ute på isen.
Jag ser ingen back vi kan kasta direkt förutom Pulli. Vi har en jävligt bra uppsättning tbh. Lite väl offensivt kanske som du säger.