Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Fragglepot skrev: 2026-02-09 10:20:55 Jag är tveksam, och helt ärligt ser jag inte poängen just nu. Om hudon, Palve och kylington är tillbaka efter uppehållet, så finns det ingen anledning att ta in mer. Det handlar ju fortfarande om att hålla sig kvar denna säsong, och i bästa fall kunna hålla kvar en 8-delsfinal. Men tycker det är bättre att hålla i slantarna och fokusera på nästa säsong, än att slänga upp en massa slantar på ett ”chanslån” och så hamnar vi i ingenmansland.
Blir intressant att se. Wikegård kommunicerar förmodligen ut det i slutet av veckan. Ifall han resonerar så?

Men går vi till slutspel. Så vet vi ju av erfarenhet att några av gubbarna inte klarar av varannan dag match.
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Osten östlund skrev: 2026-02-09 11:13:50
Fragglepot skrev: 2026-02-09 10:20:55 Jag är tveksam, och helt ärligt ser jag inte poängen just nu. Om hudon, Palve och kylington är tillbaka efter uppehållet, så finns det ingen anledning att ta in mer. Det handlar ju fortfarande om att hålla sig kvar denna säsong, och i bästa fall kunna hålla kvar en 8-delsfinal. Men tycker det är bättre att hålla i slantarna och fokusera på nästa säsong, än att slänga upp en massa slantar på ett ”chanslån” och så hamnar vi i ingenmansland.
Blir intressant att se. Wikegård kommunicerar förmodligen ut det i slutet av veckan. Ifall han resonerar så?

Men går vi till slutspel. Så vet vi ju av erfarenhet att några av gubbarna inte klarar av varannan dag match.
Går vi till slutspel kommer vi så långt vi kommer med våran trupp.. hellre det än att kasta pengar på det som finns ute på marknaden nu som ändå bara spelar säsongen ut.

Blicka mot nästa säsong säger jag!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Emilio4080 skrev: 2026-02-08 21:05:15 Såg att Linköping är sugna på hultström , hoppas att Djurgården skulle vara på om det är så att han vill hem , han hade en fin tid hos oss
Han hade en fin tid hos oss, för ca 10 år sedan, ja.
Skulle han vilja komma till oss för en låg lön så visst, men det kommer inte hända.
Låt LHC köpa en dyr Hulta som fyller 34 kommande säsong.
En kanonspelare när han stod på topp och hade han varit 5 år yngre tycker jag vi skulle satsat stort på att få honom.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2026-02-08 21:20:16
Glory1 skrev: 2026-02-08 15:49:34 Man vill ju dock att Klasen ska få sitt 100 SHL mål i djurgårdströjan. Hade varit ett värdigt avslut på en lång karriär. Eller i alla fall hans tid i djurgården ifall han väljer att fortsätta någon annanstans :)
Det vore helt osannolikt att så inte händer.
Klasse kommer.
Ja.
Han har precis kommit tillbaka efter lång skadefrånvaro, får knappt spela, samtidigt som folk förväntar sig prestationer i toppklass.
Klasen är ju faktiskt människa han också och behöver tid att komma i form.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

tadaa123 skrev: 2026-02-09 11:45:57

Går vi till slutspel kommer vi så långt vi kommer med våran trupp.. hellre det än att kasta pengar på det som finns ute på marknaden nu som ändå bara spelar säsongen ut.

Blir det nyförvärv nu så är det ju för att kunna förlänga till kommande säsong/er. Annars har vi ju bredd så vi klarar oss.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Legion

Silly Season 2025/26

Inlägg av Legion »

Nypovich skrev: 2026-02-09 14:16:00 Blir det nyförvärv nu så är det ju för att kunna förlänga till kommande säsong/er. Annars har vi ju bredd så vi klarar oss.
Exakt!
Att ekonomiskt försvara en värvning inför ett presumptivt slutspel i vilket vi rimligen inte kommer att kunna längre än till i bästa fall kvartsfinal är är tufft.

Slutspelskval, 1 till 2 hemmamatcher beroende på.
Kvartsfinal, Max tre hemmamatcher

Hur mycket plussar vi per fullsatt hemmamatch?
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

tadaa123 skrev: 2026-02-09 11:45:57

Verkligen, säsongens huvudmål är ju uppnått. Låt nuvarande trupp sätta ihop en kärna för nästa säsongs trupp. Det bär så långt det bär. Klasen kommer väl igång successivt och kan vara lite gubbe i lådan till slutspelet.

Om något kan man släppa t.ex. Pulli, Costmar om bud kommer. Hudon, Palve och Kylington lär vara tillbaka efter uppehållet.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Legion skrev: 2026-02-09 14:48:34
Nypovich skrev: 2026-02-09 14:16:00 Blir det nyförvärv nu så är det ju för att kunna förlänga till kommande säsong/er. Annars har vi ju bredd så vi klarar oss.
Exakt!
Att ekonomiskt försvara en värvning inför ett presumptivt slutspel i vilket vi rimligen inte kommer att kunna längre än till i bästa fall kvartsfinal är är tufft.

Man hittar ju i stort sett bara bredd vid deadline nuförtiden. Till överpris dessutom. Börja ragga spets till nästa år istället.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

dr111DIF skrev: 2026-02-09 14:50:31
Legion skrev: 2026-02-09 14:48:34
Exakt!

Man hittar ju i stort sett bara bredd vid deadline nuförtiden. Till överpris dessutom. Börja ragga spets till nästa år istället.
Håller med, håll i pengarna nu, kanske vi får lite bättre spelare till nästa säsong. det är 27p att spela om men det ska mycket till om vi ska tappa 13 pinnar på både hv och öre.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Det enda att som är rimligt att lägga pengar på väl vara om vi köper ut någons kontrakt för resterande av denna säsong för att skriva ett längre kontrakt över kommande säsonger.
Nu vet jag inte hur det ser ut i med timingen för ligorna i Europa just denna säsong. Men de lag som inte klarar slutspel brukar ju vilja släppa dyra spelare för att spara pengar.

Alla eventuella slutspels/playin-matcher är en bonus i biljettintäkter som kan läggas på nästa års budget.
Skriv svar