Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dif rules
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Inlägg av dif rules »

Jupp, känns som min och mina polares gedigna tidningsrivande förra säsongen och början på denna säsong har givit med sig som fan! Riktigt härligt med en konfettimentalitet tycker jag!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag gillar inte konfetti, vet inte varför. Fortsätt med det i alla fall, läktaren ska leva. Däremot Tifot mot luleå förra året med röd blå o gul konfetti var jävligt snyggt. Ett grått konfetti tycker jag inte är lika snyggt. Nog om det.

Matchen har jag dålig magkänsla för. DIF har tagit poäng många matcher men tycker inte att vi har övertygat senaste matcherna. SSK har inte heller övertygat, inte vunnit på bortaplan än osv. Känns som ett trendbrott för dom. Hoppas vi kan dra in mycket folk på hovet och hjälpa fram krigarna.

Hoppas i alla fall på:

Djurgårdens IF - ssk 5-2

0-1 Kassén
1-1 Dick
2-1 A.Holmqvist
3-1 Otto
3-2 Hyvönnen
4-2 Dick
5-2 Anger (Tom bur)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är livrädd för den här matchen. Främst att spelarna skall börja snegla på tabellen och se att SSK ligger sist, och därmet gå in i den här drabbningen med fel inställning. De som sett täljes senaste matcher har kanske sett att pucken inte direkt stutsat deras väg, och att resultaten har varit något missvisande.

Ifall spelarna tror, efter den lyckades bortaturnén, att hemmais och ett avsågat SSK blir en enkel vinst kan vi gå på en mina modell större. Det gäller precis som i alla andra matcher att ha 100% rätt inställning och kämpa.

Tränarnas uppgift att ingjuta detta i lirarna, hoppas de sköter sin roll klanderfritt.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker då inte att resultatet var missvisande när ssk mötte HV71 i torsdags..
Men som sagt det kommer bli att kriga i 60 minuter.Och se upp för Hyvönen,han har börjat göra mål nu..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

warrant skrev:Tycker då inte att resultatet var missvisande när ssk mötte HV71 i torsdags..
Kanske inte sett till sista delen av matchen, men tyckte ssk spelade relativt bra i början av drabbningen och borde kunnat göra något mål till. Då hade hv antagligen inte fått en sån lätt resa...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

HV och deras första perioder..Håller med att ssk kunde utnyttjat det bättre..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Är livrädd för den här matchen. Främst att spelarna skall börja snegla på tabellen och se att SSK ligger sist, och därmet gå in i den här drabbningen med fel inställning. De som sett täljes senaste matcher har kanske sett att pucken inte direkt stutsat deras väg, och att resultaten har varit något missvisande.

Ifall spelarna tror, efter den lyckades bortaturnén, att hemmais och ett avsågat SSK blir en enkel vinst kan vi gå på en mina modell större. Det gäller precis som i alla andra matcher att ha 100% rätt inställning och kämpa.

Tränarnas uppgift att ingjuta detta i lirarna, hoppas de sköter sin roll klanderfritt.

Då är vi iaf 2 :|
En helt korrekt analys av läget

Jobbar inte DIF lika hårt som SSK i denna match blir det smisk där bak, så enkelt är det.
Det enda Ssk kan slå oss på fingrarna med är fighterinställnig & attityd till matchen.
Viktigt att inte "ge dom" 1:a målet så dom får nåt att gå på.

Tror det finns risk/chans beroende på hur man ser på det att Wesslau står i denna match

Tips:
DIF-Ssk 3-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

klacken utökas 200 perssoner,
Set till att förboka dina biljetter.
www.jarnkaminerna.se

Timmy Pettersson #33
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Nu gäller det för laget att inte läsa kvällsblaskorna där SSK sänks till korpnivå av de flesta hockeyskibenter. Hockey är en kampsport och när allt går emot så brukar till slut puckarna studsa rätt och mer därtill. FAN, vill inte se en genomklappning av DIF på tisdag. Vi behöver börja vinna på hovet, för "svackan" lär komma och då känns det tryggt att ha lite bonuspoäng i ryggan.

Efter att ha genomlidit alla derbykamper i fotbollen :( skulle det va en lättnad med seger i detta lightderby. Kom igen nu killar och ge oss i klacken o tjocka feta sittplats chansen att jättejubla med er efter 60 minuter på tisdag :wink:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

2-3 poäng varje hemmamatch och ta poäng borta är väl det man strävar mot (förutom att vinna alla matcher såklart)

Känns som årets DIF är svårslagna. Vi har ju också 7 oavgjorda. Nä en trepoängare skulle vara mumma.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Håller med er alla, att man inte ska stirra sig blind på att tälje ligger sista och därför går grabbarna in med en annan inställning matchen. Men det tror jag inte är fallet det har vi tränarna till för att skapa rätt inställning inför match!

Jag vill se total jävla urladdning från oss på läktaren! Tror denna kväll kommer bli grym!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Skulle kännas bra om målskyttet lossnade ordentligt i denna match..
Och att riddarn får hålla nollan..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Tror det finns risk/chans beroende på hur man ser på det att Wesslau står i denna match
Ja, känns som det finns "risk" att det blir Wesslau. Jag är dock inte helt negativt inställd till det, vi måste redan nu låta Gustav få vara i hetluften några gånger för att se om han klarar uppgiften och kan växa in i det. Gör han inte det så kan det bli väldigt obehagligt om Riddarn blir skadad. Kanske lika bra att få klarhet i det redan nu...
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

www.telgetokar.se www.b-l.se

Hetsen är igång! Låt oss visa dom vad vi går för!
128

Inlägg av 128 »

Bäst-i-stan skrev:http://www.telgetokar.se http://www.b-l.se

Hetsen är igång! Låt oss visa dom vad vi går för!
Haha, avresa 18:18, ankomst 18:10...
Skriv svar