Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Tycker Marmen överraskar positivt. Är nästan taggad varje match han matchas. Bra målvakt, djurgårdare, köper sin roll.
Bra förlängning!
Bra förlängning!
Sväva i det blå
Silly Season 2025/26
Gillar förlängningen med Marmen. En Djurgårdare samt en riktigt bra målvakt.
Håller inte med om att man skulle satsat på en oprövad HA-målvakt istället, riskera att hamna med en Hävelid 2.0.. nej tack.
Perfekt backup till Hellberg!
Hej då Hävelid, lycka till i Nybro/Almtuna/SSK
Håller inte med om att man skulle satsat på en oprövad HA-målvakt istället, riskera att hamna med en Hävelid 2.0.. nej tack.
Perfekt backup till Hellberg!
Hej då Hävelid, lycka till i Nybro/Almtuna/SSK
Silly Season 2025/26
Håller med ERFARENHET betyder mycket när d gäller Målvakt så nej ingen under 25
The DIF ONE
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Filip Larsson ryktas tillbaka till Leksand efter att Pittsburgh brutit kontraktet.
Alldeles för bra som backup till Mange, men hade ju varit en riktig fin ersättare när tiden väl är inne.
Alldeles för bra som backup till Mange, men hade ju varit en riktig fin ersättare när tiden väl är inne.
Silly Season 2025/26
Mycket bra förlängning, skönt att känna att vi har två stabila målvakter kommande säsonger som man kan bygga truppen runt!
Silly Season 2025/26
Done deal nu. Intressant att Leksand går så hårt på målvaksspets när de redan har Gidlöf. Men de kan behöva all hjälp de kan få och detta är väl onekligen än uppgradering.Fragglepot skrev: ↑2026-02-04 22:09:35 Filip Larsson ryktas tillbaka till Leksand efter att Pittsburgh brutit kontraktet.
Silly Season 2025/26
Och ev. bra långsiktigt ifall de klarar ett kval, för Gidlöf lär väl sticka till Nhl/ahltadaa123 skrev: ↑2026-02-04 22:32:50Done deal nu. Intressant att Leksand går så hårt på målvaksspets när de redan har Gidlöf. Men de kan behöva all hjälp de kan få och detta är väl onekligen än uppgradering.Fragglepot skrev: ↑2026-02-04 22:09:35 Filip Larsson ryktas tillbaka till Leksand efter att Pittsburgh brutit kontraktet.
Silly Season 2025/26
Jo, men visst nu ser jag vad du skriver, verkar som fredagsfyllan sitter i hos mig ännu, får ge fan i lättölen.Osten östlund skrev: ↑2026-02-04 15:45:31Pröjsar för HN. Men inte för Expressen/Aftonbladet. Är man en vänlig själ, så kan man dela med sig av info. Så tänker jag, men vi är alla olika.Eriksson skrev: ↑2026-02-04 15:41:02Varför länka till en betalartikel?Osten östlund skrev: ↑2026-02-04 15:23:55 Moras succéman och Love. Nämns DIF?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... elspelare/
Länken lägger jag. För att den ev "vänliga personen". Ska förstå vad "snåla jag" menar.
Hoppas det räcker som svar![]()
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Jag är enig här. Marmenlind är bra men jag hade gärna tagit någon lite yngre, typ en Samuel Jonsson. Sparar lite deg också.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-04 20:09:43 Nja, jag är tveksam. Personligen hade jag hellre sett en up and coming-målvakt i 21–23-årsåldern som kan fasas in bakom en åldrande Hellberg. Som det är nu känns det inte som att vi har en given framtida etta som växer fram bakom honom. I den åldern kan utvecklingen gå snabbt, och med fleråriga kontrakt på båda riskerar man att låsa sig.
Tycker mig se ett mönster att Wikegård ganska snabbt blir hemmakär i ”sina” värvningar, och Marmen är väl en av Micces grabbar nu på vem Wiken lyssnar.
Det är väldigt ofta som Wikegård är trigger happy med förlängningar och gillar att ha samma gäng intakt.
Coachstaben det tydligaste exemplet, även om det kanske var rätt att ge dem fortsatt förtroende och en kontinuitet.
Marmenlind i sig är en riktigt bra backup, men här hade man chansen att bygga återväxt på målvaktssidan över ett par år.
Som Söderström/Tellqvist, Lassila/Larsson, Tellqvist/Mantas.
Vi sitter inte i samma Hävelid-båt. I SHL har vi mycket större valmöjligheter. Alla målvaktstalanger vill prova lyckan i en högre liga. Nu gick vi miste om en egen produkt i Filip Larsson också.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
För Filip Larsson var dundersugen på att lira andra fiol bakom Hellberg och lyfta 2målis lön, eller vadå?DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-05 00:51:50Jag är enig här. Marmenlind är bra men jag hade gärna tagit någon lite yngre, typ en Samuel Jonsson. Sparar lite deg också.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-04 20:09:43 Nja, jag är tveksam. Personligen hade jag hellre sett en up and coming-målvakt i 21–23-årsåldern som kan fasas in bakom en åldrande Hellberg. Som det är nu känns det inte som att vi har en given framtida etta som växer fram bakom honom. I den åldern kan utvecklingen gå snabbt, och med fleråriga kontrakt på båda riskerar man att låsa sig.
Tycker mig se ett mönster att Wikegård ganska snabbt blir hemmakär i ”sina” värvningar, och Marmen är väl en av Micces grabbar nu på vem Wiken lyssnar.
Det är väldigt ofta som Wikegård är trigger happy med förlängningar och gillar att ha samma gäng intakt.
Coachstaben det tydligaste exemplet, även om det kanske var rätt att ge dem fortsatt förtroende och en kontinuitet.
Marmenlind i sig är en riktigt bra backup, men här hade man chansen att bygga återväxt på målvaktssidan över ett par år.
Som Söderström/Tellqvist, Lassila/Larsson, Tellqvist/Mantas.
Vi sitter inte i samma Hävelid-båt. I SHL har vi mycket större valmöjligheter. Alla målvaktstalanger vill prova lyckan i en högre liga. Nu gick vi miste om en egen produkt i Filip Larsson också.
Jävla Wikegård.
Silly Season 2025/26
Tror inte Larsson var särskilt aktuell. Jag gillar att man helgarderar och inte "chansar" med en ung tvåa när man är i det skedet vi är i nu. Det vill säga, fortfarande etablerar oss.
Marmenlind har gjort det över förväntan helt klart och framstår som en jävligt hårt arbetande kille. Älskar dessuom att spela i Djurgården, istället för att gnälla på allting som vår förra tänkta förstakeeper gjorde.
Nej jag tycker att man gör helt rätt. Om möjligen, lite för tidigt. Tror inte Marmenlind hade kritat på någon annanstans i första taget. Nu är risken att han precis som Sissons, Salsten och Josefson, börjar släppa garden när skiten är i hamn.
Marmenlind har gjort det över förväntan helt klart och framstår som en jävligt hårt arbetande kille. Älskar dessuom att spela i Djurgården, istället för att gnälla på allting som vår förra tänkta förstakeeper gjorde.
Nej jag tycker att man gör helt rätt. Om möjligen, lite för tidigt. Tror inte Marmenlind hade kritat på någon annanstans i första taget. Nu är risken att han precis som Sissons, Salsten och Josefson, börjar släppa garden när skiten är i hamn.
Silly Season 2025/26
Exakt! Sitter hellre med två målvakter man kan lita på istället för en ”svajig” tvåa om det värsta händer. Nu skulle ju Marmelind faktiskt kunna köra en förstaspade om det behövs.Manijock skrev: ↑2026-02-05 08:30:35 Tror inte Larsson var särskilt aktuell. Jag gillar att man helgarderar och inte "chansar" med en ung tvåa när man är i det skedet vi är i nu. Det vill säga, fortfarande etablerar oss.
In Wikegård we trust!
-
Art Vandelay
Silly Season 2025/26
Känns också som det är väldigt ovanligt att det kommer fram unga målvakter som man kan lita på direkt. Lindbom var verkligen ett undantag. Annars är känslan att målvakter bara blir äldre och äldre.
-
Art Vandelay
Silly Season 2025/26
Apropå Carl Lindbom. Det är lite kul att även Olof är målvakt. Ett brödrapar som framtida målvaktsduo i DIF - det vore något!