Timrå IK - Djurgårdens IF, 25/10 2008
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 25/10 2008
Starkt med poäng igen! Det är sannerligen något stort på gång med Djurgårn hockey igen, vilket är oerhört efterlängtat!
Väldigt glädjande att följa Mikael Holmquist, som verkligen visar vilken duktig hockeyspelare han är! Han har kul där ute på isen, precis som hela laget!
För övrigt så liknar han legenden Michailov i spelstil och åkning.
"En spelare är inte bättre än sin senaste match"
Herregud...
Väldigt glädjande att följa Mikael Holmquist, som verkligen visar vilken duktig hockeyspelare han är! Han har kul där ute på isen, precis som hela laget!
För övrigt så liknar han legenden Michailov i spelstil och åkning.
"En spelare är inte bättre än sin senaste match"
Herregud...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lysande förstaperiod, dålig andra och godkänd tredje.
Anger var i vanlig ordning sämst i laget och Linkan var inte långt efter...
Plus till Schneider och Holmqvist Jr, samt fjärdekedjan som var lagets bästa.
Sjunger avgå Johnny...
Det finns en skillnad mellan Anger och Linkan. När Anger är dålig så är han inte delaktig i poängproduktionen framåt, medan han håller tätt bakåt. När Linkan är dålig är han inne på alldeles för många mål bakåt, samtidigt som han är marginellt delaktig framåt. Jag vet att många på forumet argumenterar för att Anger är DIF:s sämsta spelare just nu och det är något jag har svårt att förstå, eftersom han matchas hårt i BP samtidigt som han är tvåa i den interna poängligan efter Ragge och har +2 i plus-/minusstatistiken.Emil Svelander skrev:Lysande förstaperiod, dålig andra och godkänd tredje.
1 Ragnarsson, Marcus 3 9 12 -2
2 Anger, Niklas 5 6 11 2
3 Ottosson, Kristofer 6 4 10 2
4 Bremberg, Fredrik 3 7 10 -6
Jämför det med Linkan som är fyra i den interna poängligan och har -6 i plus-/minusstatistiken. Om skribenter på forumet hackar på Anger, så bör samma personer faktiskt vara än mer bitska mot Linkan som är rent ut sagt U S E L just nu. Det bör väll tilläggas att Linkan var inne i slutet när Timrå avgjorde (om jag inte misstar mig alldeles).
- Emil Svelander
Anledningen till Angers fina poängskörd och godkända +/- statistik stavas Kristofer Ottosson.Östgöten skrev:Det finns en skillnad mellan Anger och Linkan. När Anger är dålig så är han inte delaktig i poängproduktionen framåt, medan han håller tätt bakåt. När Linkan är dålig är han inne på alldeles för många mål bakåt, samtidigt som han är marginellt delaktig framåt. Jag vet att många på forumet argumenterar för att Anger är DIF:s sämsta spelare just nu och det är något jag har svårt att förstå, eftersom han matchas hårt i BP samtidigt som han är tvåa i den interna poängligan efter Ragge och har +2 i plus-/minusstatistiken.Emil Svelander skrev:Lysande förstaperiod, dålig andra och godkänd tredje.
1 Ragnarsson, Marcus 3 9 12 -2
2 Anger, Niklas 5 6 11 2
3 Ottosson, Kristofer 6 4 10 2
4 Bremberg, Fredrik 3 7 10 -6
Jämför det med Linkan som är fyra i den interna poängligan och har -6 i plus-/minusstatistiken. Om skribenter på forumet hackar på Anger, så bör samma personer faktiskt vara än mer bitska mot Linkan som är rent ut sagt U S E L just nu. Det bör väll tilläggas att Linkan var inne i slutet när Timrå avgjorde (om jag inte misstar mig alldeles).
Sjunger avgå Johnny...
Alla har vi olika uppfattningar om vilka spelare som är bra respektive dåliga. Tyvärr finns det vissa här inne som verkar ha svårt att acceptera detta. Alla har rätt till sin åsikt.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Anger gör det bra både offensivt och defensivt..
Hej alla glada!
Vill bara säga att jag är små-impad över ert DIF.
Ännu mer impad över Säckens coachning. Matchen mot Rögle såg ut som DIF:are i svart-gula tröjor som grisade och kontrade sönder motståndarn...nästan i alla fall
Lycka till i fortsättningen
Vill bara säga att jag är små-impad över ert DIF.
Ännu mer impad över Säckens coachning. Matchen mot Rögle såg ut som DIF:are i svart-gula tröjor som grisade och kontrade sönder motståndarn...nästan i alla fall

Lycka till i fortsättningen

Antar att du skriver det där angåénde bjäbbet om Anger här i tråden. Jag måste säga att jag inte håller med dig. Det som gör det här forumet så härligt att läsa är just att användarna har olika åsikter och kan argumentera för sin med vettiga argument. Det är så, tycker jag, som man kan få ut något ur diskussioner.Oulf skrev:Alla har vi olika uppfattningar om vilka spelare som är bra respektive dåliga. Tyvärr finns det vissa här inne som verkar ha svårt att acceptera detta. Alla har rätt till sin åsikt.
Om alla bara tycker samma sak, blir det långtråkigt.
Om alla tycker olika, men inte kan argumentera (använder personangrep etc.), kommer inte diskussionen någon vart - alla blir bara arga på varandra.
Om alla har olika åsikter och försöker bevisa att just deras åsikter går att lägga på flest argument, utvecklas likväl diskussion som tankegång.
Sedan att vissa här använder sig av personangrepp är bara att beklaga, men det är ändå mycket bättre än om man jämför med t.ex. JK forum.
Jag håller med till 100 % Sammanfattar det jag tycker. Om man sågar någon spelare får man förklara varför han är dålig. Inte bara häva ut sig massa saker som "Han är så jävla kass" osv och sen skriva "att någon är dum i huvudet" för att personen inte håller med. Tycker att detta forumet är på väg uppåt i övrigt. Mer folk som börjat skriva och yttrar sina åsikter. Hoppas det beror på ett ökat intresse för DIF hockey.128 skrev:Antar att du skriver det där angåénde bjäbbet om Anger här i tråden. Jag måste säga att jag inte håller med dig. Det som gör det här forumet så härligt att läsa är just att användarna har olika åsikter och kan argumentera för sin med vettiga argument. Det är så, tycker jag, som man kan få ut något ur diskussioner.Oulf skrev:Alla har vi olika uppfattningar om vilka spelare som är bra respektive dåliga. Tyvärr finns det vissa här inne som verkar ha svårt att acceptera detta. Alla har rätt till sin åsikt.
Om alla tycker olika, men inte kan argumentera (använder personangrep etc.), kommer inte diskussionen någon vart - alla blir bara arga på varandra.
Om alla har olika åsikter och försöker bevisa att just deras åsikter går att lägga på flest argument, utvecklas likväl diskussion som tankegång.
Sedan att vissa här använder sig av personangrepp är bara att beklaga, men det är ändå mycket bättre än om man jämför med t.ex. JK forum.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Jag håller med till 100 % Sammanfattar det jag tycker. Om man sågar någon spelare får man förklara varför han är dålig. Inte bara häva ut sig massa saker som "Han är så jävla kass" osv och sen skriva "att någon är dum i huvudet" för att personen inte håller med. Tycker att detta forumet är på väg uppåt i övrigt. Mer folk som börjat skriva och yttrar sina åsikter. Hoppas det beror på ett ökat intresse för DIF hockey.128 skrev:Antar att du skriver det där angåénde bjäbbet om Anger här i tråden. Jag måste säga att jag inte håller med dig. Det som gör det här forumet så härligt att läsa är just att användarna har olika åsikter och kan argumentera för sin med vettiga argument. Det är så, tycker jag, som man kan få ut något ur diskussioner.Oulf skrev:Alla har vi olika uppfattningar om vilka spelare som är bra respektive dåliga. Tyvärr finns det vissa här inne som verkar ha svårt att acceptera detta. Alla har rätt till sin åsikt.
Man kan bara skratta åt att Otto skulle bidraga till Angers +-. De är gamla polare och jobbar båda stenhårt. Anger är bra, Otto är bra. Punkt.
Jag tycker Anger är en bra lagspelare, som dessutom verkar vara en riktig stämmningshöjare för hela laget.
Man blir alltid lika glad även som supporter när man ser hans glädje efter målen.
Att Anger, Dicken & Otto kommer att vara DIF´s bästa formation, törs jag ta ett bett med vem som helst om.
För övrigt överraskade Lill-Riddarn med en strålande insats igår, trodde han var på väg ner i en liten svacka.
Man blir alltid lika glad även som supporter när man ser hans glädje efter målen.
Att Anger, Dicken & Otto kommer att vara DIF´s bästa formation, törs jag ta ett bett med vem som helst om.
För övrigt överraskade Lill-Riddarn med en strålande insats igår, trodde han var på väg ner i en liten svacka.
Anger är skön, jag tycker han slarvar lite då och då. Skulle han ha haft ett bättre målsinne hade han gjort dubbelt så många mål. Vår sämste spelare just nu är Danielsson tycker jag (Om jag räknar bort Nicklas Andersson). Tycker dock Danielsson gör det rätt bra dom byten jag såg att han gjorde igår.
Född till sportchef.
- Emil Svelander
Okej, jag ska förklara varför jag tycker Anger är dålig. Ha i åtanke att mina bedömningar bygger på hur en spelare med över 20 minuters istid per match i en förstafemma i ett lag där det finns många som är mycket bättre, skall spela.
Han är väldigt seg på skridskorna. Får han ett friläge, eller ett annat bra läge bromsas det ofta upp av att han inte kan åka. Backen hinner i kapp och Anger tappar pucken.
Han har dålig klubbteknik (oftast). Det är väldigt ofta som Anger tar emot passningar på helt fel sätt (ofta i power play. När han ska ta emot en passning gör han det som om han hade ett järnspett i handen) eller försöker finta en spelare genom att gå åt det håll som backen går åt. Har han någonsin vunnit ett 1 mot 1-läge?
Inget målsinne. Skjuter oftast mitt i magen på målvakten utan något som helst tryck i armarna. (Målen han gjort har varit i öppen kasse).
Hakar väldigt mycket.
Hans positiva egenskaper är att han kämpar hårt och ibland läser spelet ganska så bra. Han är en godkänd tredjelines-spelare i Elitserien. Absolut inte mer.
Sätt in Danielsson eller Josefson i den kedjan och vi har en bra första femma.
Han är väldigt seg på skridskorna. Får han ett friläge, eller ett annat bra läge bromsas det ofta upp av att han inte kan åka. Backen hinner i kapp och Anger tappar pucken.
Han har dålig klubbteknik (oftast). Det är väldigt ofta som Anger tar emot passningar på helt fel sätt (ofta i power play. När han ska ta emot en passning gör han det som om han hade ett järnspett i handen) eller försöker finta en spelare genom att gå åt det håll som backen går åt. Har han någonsin vunnit ett 1 mot 1-läge?
Inget målsinne. Skjuter oftast mitt i magen på målvakten utan något som helst tryck i armarna. (Målen han gjort har varit i öppen kasse).
Hakar väldigt mycket.
Hans positiva egenskaper är att han kämpar hårt och ibland läser spelet ganska så bra. Han är en godkänd tredjelines-spelare i Elitserien. Absolut inte mer.
Sätt in Danielsson eller Josefson i den kedjan och vi har en bra första femma.
Sjunger avgå Johnny...
- Lee Harvey Oswald
Då menar du säkert om Danielsson hade lyckats konserverat sin form från förra säsongen.Emil Svelander skrev:Sätt in Danielsson eller Josefson i den kedjan och vi har en bra första femma.
Denna säsong har han inte haft många rätt, ser nästan rädd ut stackarn...
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-10-26 11:16:01, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan