Ja det stämmer ju, men också DIF-produkt. Wallinder är väl sthlmare kom jag på också. Kanske är backtorka i Stockholm bara.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-03 10:20:03Adam Engström gör det väldigt bra i AHLdr111DIF skrev: ↑2026-02-03 10:14:57Lite udda är det med övervikten FWs. Man kan även fundera på regionnivå. Vilka bättre rankade backar med sthlm-ursprung än Odelius, Björnfot har kommit fram senaste 5 åren? Broberg såklart från kolsäck, men i övrigt? Missar jag någon stulen talang?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-02-03 09:09:28Ja, håller med.seppuko skrev: ↑2026-02-03 08:11:42 Det man får ta i beaktning kring frågor gällande juniorerna är att inte se till deras ålder eller epitetet junior. Frondell och Eklund är fullfjädrade spelare som bidrar över hela banan. Viggo är kanske den bästa spelaren vi har just nu. Har nog inte sett en smartare hockeyspelare för sin ålder och det är ju trevligt att tränarna ser samma sak.
Någonting har ju hänt med juniorspelare generellt på senare år, dom allra bästa som kommer fram är ibland ljusår bättre än etablerade SHL-spelare (inte absoluta spetsen). Så nånting görs rätt i våra utvecklingsled över egentligen hela Sverige.
Men vad gör vi med alla talangfulla backar, vi har ju lika stor tillgång till duktiga backar som forwards i u16-leden runt om i Stockholm? Tar vi in fel talanger (bländas vi av tidig fysisk utveckling?) eller har vi inte förmågan att utveckla dem?
Har vi bara forwardstränare?
Alla vet visserligen att de är lättare att komma fram tidigt som forward jämfört back/målvakt, att det helt enkelt kan behövas lite mer tid för den kategorin spelare.
Men så här illa ska det väl inte vara, eller är jag ute och cyklar?
Vore intressant att höra DIF´s svar på detta.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Fokus just nu är att få Klasen i form och få tillbaka de skadade spelarna snarare än att hitta nyförvärv enligt Wikegård i hockeynews.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Han sa dock att om något ska in så är det något som gör oss bättre, och det va inte så stor chans enligt honom.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-03 15:11:28 Fokus just nu är att få Klasen i form och få tillbaka de skadade spelarna snarare än att hitta nyförvärv enligt Wikegård i hockeynews.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Inte bara det - allt ska klaffa. Värderingar, träning, hur man leder. Känna till DIF och ligan. Någon som kommer från samma typ av system och accepterar hur vi gör.fryppe skrev: ↑2026-02-03 15:12:27Han sa dock att om något ska in så är det något som gör oss bättre, och det va inte så stor chans enligt honom.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-03 15:11:28 Fokus just nu är att få Klasen i form och få tillbaka de skadade spelarna snarare än att hitta nyförvärv enligt Wikegård i hockeynews.
Det är ju omöjligt att hitta nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Ska vara nån "gammal kändis" som varit hos oss tidigare/spelat juniorleden. provat lyckan några år å vill komma "hem", kanske med ett 1+1 kontrakt, hamnat lite på sniskan där han är nu och vi tar över kontraktet.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-03 15:14:52Inte bara det - allt ska klaffa. Värderingar, träning, hur man leder. Känna till DIF och ligan. Någon som kommer från samma typ av system och accepterar hur vi gör.fryppe skrev: ↑2026-02-03 15:12:27Han sa dock att om något ska in så är det något som gör oss bättre, och det va inte så stor chans enligt honom.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-03 15:11:28 Fokus just nu är att få Klasen i form och få tillbaka de skadade spelarna snarare än att hitta nyförvärv enligt Wikegård i hockeynews.
Det är ju omöjligt att hitta nu.
nån som kan kolla lite säsonger bakåt i EP å ge oss några prspects?:)
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Enda jag kan komma på är Wilmer Skoog men har för mig att han vill satsa några säsonger over there.m0ng00se skrev: ↑2026-02-03 15:22:36 Ska vara nån "gammal kändis" som varit hos oss tidigare/spelat juniorleden. provat lyckan några år å vill komma "hem", kanske med ett 1+1 kontrakt, hamnat lite på sniskan där han är nu och vi tar över kontraktet.
nån som kan kolla lite säsonger bakåt i EP å ge oss några prspects?:)
Silly Season 2025/26
Ja du Wikegård. Vi får hoppas att han bara vill hålla nere förväntningarna. Annars är man ju lika stressad som innan Skåneturnen nu. Det är fortfarande liv eller död nere i botten där vi fortfarande befinner oss i allra högsta grad. En skada på Krüger, Rensfeldt, Björck eller Salsten och katastrofen är ett faktum.
Minst en MÅSTE in Wikegård. Lek inte med vår existens som JE gjorde.
Minst en MÅSTE in Wikegård. Lek inte med vår existens som JE gjorde.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
"– Därför tror jag mer på att jobba med att få Klasen i ännu bättre form. Att få Hudon att komma tillbaka ordentligt. Vi har, framför allt ”Mackan”, håller ett ganska stort öga på vad som finns. Men största fokus är på det här gänget."
/HN
/HN
Silly Season 2025/26
Det är väl som med Bosse i fotbollen. Man säger en sak utåt men internt låter det helt annorlunda 
Måste ju hålla förväntningarna från supporterhåll på en rimlig nivå samtidigt som man inte vill ge agenter och liknande så mycket makt.
Måste ju hålla förväntningarna från supporterhåll på en rimlig nivå samtidigt som man inte vill ge agenter och liknande så mycket makt.
-
Art Vandelay
Silly Season 2025/26
Det är samma visa varje år. Det skriks efter nyförvärv men det finns aldrig något intressant tillgängligt. Finns ingen mening med att ta in någon om den ändå inte kommer att förbättra laget.
Silly Season 2025/26
Marcus Davidsson?
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Nu när Brodda har lämnat, AJF kanske? Brynäs tar lite lön, eller sänker sitt lönekrav. Har väll inte varit en hit hos dem?
Typ som JP, fungerade inte hos Rögle.
Silly Season 2025/26
Han gör oss tyvärr inte bättre.Osten östlund skrev: ↑2026-02-03 15:52:56 Nu när Brodda har lämnat, AJF kanske? Brynäs tar lite lön, eller sänker sitt lönekrav. Har väll inte varit en hit hos dem?
Silly Season 2025/26
Locka hem Vejdemo! Enkelt! 
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Vi behöver en renodlad center. Både nu och framåt.Osten östlund skrev: ↑2026-02-03 15:52:56 Nu när Brodda har lämnat, AJF kanske? Brynäs tar lite lön, eller sänker sitt lönekrav. Har väll inte varit en hit hos dem?