Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
En typ Ang i hååvee hade ju varit fint tycker jag. varför är Omark så anti Ang?
Silly Season 2025/26
njae det jag sett av honom tycker jag han sett fin ut. Kan styra å ställa. statsen 19+20 säger väl lite att han kan både göra mål och passa
Silly Season 2025/26
Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
Silly Season 2025/26
Stockselius har gjort det riktigt bra när han varit inne. Märks ju på Brodin att luften börjar gå ur och orken sinar.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2025/26
Någon match här eller där kanske. Men väldigt få juniorer har talangen att spela på en seniorplats över tid. Nu har vi tappat tre seniorer på förhållandevis kort tid(om man räknar med Josefson). Då sätter jag inte mitt hopp till barn.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Samtidigt är Björck, Eklund och Frondell våra absolut bästa spelare i laget. Alla juniorer är självklart inte där men Nordmark skulle jag säga är på samma nivå och Stockselius inte långt ifrån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Hoppas det går bra får Brodda. Sanny/Madhawk placerar honom i en 4:e lina i Björklöven.Nypovich skrev: ↑2026-02-02 15:12:38Stockselius har gjort det riktigt bra när han varit inne. Märks ju på Brodin att luften börjar gå ur och orken sinar.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
Med tanke på så kort tid Brodda har kvar på sitt kontrakt. Väljer att lämna familjen, samt troligtvis gå ner i lön. Så är han nog jäkligt motiverad.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det var på tiden. Blir ju roligare att följa HA nu och kampen mellan Berg och Brodin, kanske möts dom redan i semi.
Spela fult
Silly Season 2025/26
Pratar om att ersätta Brodin specifikt, som knappt fått pucken under kontroll sedan i November. Det är inte hållbart att räkna med breddjuniorer på 12 fw men som 14e fw-backup istället för en 35-åring som absolut inte håller SHL-nivå längre. Då är det inte bara ett alternativ utan att föredra när bara lite av säsongen är kvar. Särskilt om det sparar 600k.Manijock skrev: ↑2026-02-02 15:46:56Någon match här eller där kanske. Men väldigt få juniorer har talangen att spela på en seniorplats över tid. Nu har vi tappat tre seniorer på förhållandevis kort tid(om man räknar med Josefson). Då sätter jag inte mitt hopp till barn.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
Sen är det skillnad på juniorer och juniorer. Björck spelar ju bäst i hela laget och jäkla konsekvent också. Petas han från center bara för att Palve och Josef är tillbaka så kommer jag få en stroke tror jag.
Silly Season 2025/26
På Samma nivå som Eklund möjligtvis. Det kan jag hålla med om. Frondell och Viggo är de bästa vi fått fram sedan Östlund.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-02 16:22:02Samtidigt är Björck, Eklund och Frondell våra absolut bästa spelare i laget. Alla juniorer är självklart inte där men Nordmark skulle jag säga är på samma nivå och Stockselius inte långt ifrån.
Nordmark och Stockselius är en bit ifrån Frondell och Viggo. Dock så pass skickliga att dom måste hållas högre upp i laghierarkin än ramdom junior.
Stockselius och Nordmark bör räknas in i spannet 13-15 fw från start.
Stockselius tror jag personligen mycket på. Tror han kan bli nyttig för oss och båda har möjlighet att konkurrera ut 4e line spelare ganska tidigt nästa säsong.
Bara det säger en hel del om hur bra dom är. Har ganska stor möjlighet att platsa när vi är i SHL.
Båda har egenskaper som flera av våra seniora fw inte har.
Silly Season 2025/26
Skönt att Färjestad också har en del mannfall..
Tomasek, Linus Johansson, Kellman och Leivermann ser alla ut att saknas mot oss. Möjligt att någon av dom soelar men nån annan inte kan spela istället. Har mycket skavanker och skador...
Tomasek, Linus Johansson, Kellman och Leivermann ser alla ut att saknas mot oss. Möjligt att någon av dom soelar men nån annan inte kan spela istället. Har mycket skavanker och skador...
Silly Season 2025/26
Klasen har tagit över Brodins roll. 1-5 min per match, temposvag och ligger i krig med pucken just nu. Och Han har ""Bara"" 150K + i mån.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 18:33:12Pratar om att ersätta Brodin specifikt, som knappt fått pucken under kontroll sedan i November. Det är inte hållbart att räkna med breddjuniorer på 12 fw men som 14e fw-backup istället för en 35-åring som absolut inte håller SHL-nivå längre. Då är det inte bara ett alternativ utan att föredra när bara lite av säsongen är kvar. Särskilt om det sparar 600k.Manijock skrev: ↑2026-02-02 15:46:56Någon match här eller där kanske. Men väldigt få juniorer har talangen att spela på en seniorplats över tid. Nu har vi tappat tre seniorer på förhållandevis kort tid(om man räknar med Josefson). Då sätter jag inte mitt hopp till barn.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
Sen är det skillnad på juniorer och juniorer. Björck spelar ju bäst i hela laget och jäkla konsekvent också. Petas han från center bara för att Palve och Josef är tillbaka så kommer jag få en stroke tror jag.
Silly Season 2025/26
Jasså det ska bli nästa senior du skriver 750 negativa inlägg om dagen om? Nu när Brodin inte finns längre. Så skönt för dig.SkallePer skrev: ↑2026-02-02 18:50:48Klasen har tagit över Brodins roll. 1-5 min per match, temposvag och ligger i krig med pucken just nu. Och Han har ""Bara"" 150K + i mån.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 18:33:12Pratar om att ersätta Brodin specifikt, som knappt fått pucken under kontroll sedan i November. Det är inte hållbart att räkna med breddjuniorer på 12 fw men som 14e fw-backup istället för en 35-åring som absolut inte håller SHL-nivå längre. Då är det inte bara ett alternativ utan att föredra när bara lite av säsongen är kvar. Särskilt om det sparar 600k.Manijock skrev: ↑2026-02-02 15:46:56Någon match här eller där kanske. Men väldigt få juniorer har talangen att spela på en seniorplats över tid. Nu har vi tappat tre seniorer på förhållandevis kort tid(om man räknar med Josefson). Då sätter jag inte mitt hopp till barn.dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 14:53:24Inte för att slentrianmässigt överskatta junisar eller så men ärligt talat så kan väl åtminstone Stockselius och Nordmark täcka upp för oss minst lika bra. De har väl inte gjort något jätteavtryck men heller inte gjort bort sig. Brodda har haft det enormt tufft sista tiden däremot.
Killen har precis kommit tillbaka efter långtidsskada. Lugna ner dig för helvete!