Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Torpeden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Torpeden »

fryppe skrev: 2026-01-30 13:36:44
supreme skrev: 2026-01-30 13:29:34 Spekulationer givetvis, men hur mycket pengar måste frigöras egentligen?
Vi har Ylönens lön, Berg försvinner och ev. Brodin. Lägg därtill att vi måste ligga över budgeterat publiksnitt då vi haft lapp på luckan varenda match?
kanske inte är bara lön som behöver betalas ut, förmodligen måste vi köpa ut någon spelare så det kommer kosta att värva nu.
Exakt, det är säljarens marknad.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av -daniel- »

supreme skrev: 2026-01-30 13:29:34 Spekulationer givetvis, men hur mycket pengar måste frigöras egentligen?
Vi har Ylönens lön, Berg försvinner och ev. Brodin. Lägg därtill att vi måste ligga över budgeterat publiksnitt då vi haft lapp på luckan varenda match?
Sen måste man förstå att vi inte gör 100%-iga besparingar på de nämnda herrarnas lön. Jag skulle killgissa att vi står för 30-50% av kostnaderna fortsatt.

Men jag tror att det finns utrymme för värvningar oavsett.
Daven

Silly Season 2025/26

Inlägg av Daven »

Tack för allt Berg. Ett fint minne är matchen mot SSK förra säsongen i semin där vi förlorade med stora siffror men Berg tacklade och körde över hela SSK själv i sista perioden.
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

-daniel- skrev: 2026-01-30 13:48:26
Sen måste man förstå att vi inte gör 100%-iga besparingar på de nämnda herrarnas lön. Jag skulle killgissa att vi står för 30-50% av kostnaderna fortsatt.

Det måste finnas. Kostaden för alternativet är 10.000 ggr värre.
Hade hellre haft Berg kvar, och Pulli out. Intresse för Pulli fanns tidigare i alla fall. Från Finland. Men Wikegård verkar tro hårt på honom.
Svårt att se hans talang.

Vi måste leta riktigt noga efter en FW. Helst en ledande center som tål 18-20 min 2 ggr i V utan att bli skadad.
Behöver hitta en omgående.
Men hittar vi "bara" en topp 6 fw så måste vi hugga på det.
Vi har hyfsad täckning på C sidan. Viggo är vår bästa C och Palve/Kruger kommer åtminstone spela 50-75%+ av resterande matcher om man får ge en försiktig gissning.
Senast redigerad av SkallePer den 2026-01-30 14:14:39, redigerad totalt 2 gång.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

-daniel- skrev: 2026-01-30 13:48:26

Gällande Berg/Ylönen. Så gör vi förmodligen det ( som jag tolkar det )? Men troligtvis inte med Brodda ( om han lämnar ) och Hävelid.

Förhoppningsvis så hittar vi nån i liknande situation som Ylönen/Berg. Typ Kopacka i Brynäs.

DIF hemsida nedan:

August Berg, 26 år, väljer att gå vidare i karriären. Försvararen har tillsammans med Djurgården kommit överens om att AVSLUTA sitt kontrakt, som sträckte sig över denna samt nästkommande säsong. Nästa klubbadress blir MoDo, något som betyder spel i HockeyAllsvenskan för den Vallentunafostrade backen.
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2025/26

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Känns spännande ändå dock att det går så fort. Från att meddelas till avtackning. Är något på väg in månne tro?
-Sluta spela i Globen...
Pettsson

Silly Season 2025/26

Inlägg av Pettsson »

Daven skrev: 2026-01-30 14:07:54 Tack för allt Berg. Ett fint minne är matchen mot SSK förra säsongen i semin där vi förlorade med stora siffror men Berg tacklade och körde över hela SSK själv i sista perioden.
Minns hur han manglade deras transatlanter flera gånger om. Matchens enda belåtning!
Användarvisningsbild
Exile

Silly Season 2025/26

Inlägg av Exile »

Frågan är om det verkligen kan finnas något vettigt på marknaden som kan göra skillnad på denna nivå? Till ett pris som föreningen kan svälja? Jag är tveksam...

Jag tror vi får böna och be att junisarna fixar kontraktet åt oss, så får Wikegård börja bygga på nästa säsong. Det lär ju gå bättre i och med att vi gör oss av med många dåliga kontrakt och att man kan påbörja bygget mycket tidigare.
Difsky

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difsky »

Det blir väl nästan att man får satsa lite på en finne eller Connor från Mora. Vet inte riktigt vart alternativen finns annars om man inte vill satsa från Ahl
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Stockholmimitthjärta skrev: 2026-01-30 14:16:27 Känns spännande ändå dock att det går så fort. Från att meddelas till avtackning. Är något på väg in månne tro?
Numerärt spelar det väl ingen roll med tanke på att Berg är back och vi behöver centrar. Ekonomiskt? Kanske.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Intressant att Blixt som innan säsongen var en av dom som det pratades om att avyttra nu är kvar. Blixt har sannerligen tagit steg senaste veckorna som defensiv back
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Daven skrev: 2026-01-30 14:07:54 Tack för allt Berg. Ett fint minne är matchen mot SSK förra säsongen i semin där vi förlorade med stora siffror men Berg tacklade och körde över hela SSK själv i sista perioden.
Snudd på tårögd över det minnet. Krävs karaktär och tjurighet som helt saknas i dagens lag. Hellberg är den enda som visar lite psykfallstendenser. Ifjol hade vi Berg, Dicken och Weigel.

Lycka till August. Du gör rätt! Modo kommer matcha dig hårt. Exakt den spelartypen de saknar. Och vi! Hade velat ge honom chansen tydligare före typ Lindström.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Bra och skönt att Modo kunde ta över Bergs kontrakt. Gillar han som fan, bra kaxig attityd och allt som man egentligen vill ha in en Djurgårdare ute på isen, men att sitta och betala 120k i månaden för nån som sitter på läktaren.. inte så bra.
Synd att han inte platsade i SHL.

Lycka till Berg!
Flawless

Silly Season 2025/26

Inlägg av Flawless »

Tänker att vi kanske har råd med två lirare.
Jag ser gärna en center som vågar hålla lite i pucken.
Sen gillade jag Wiå. Honom tar jag gärna in.
Skriv svar