Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Flawless
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Flawless »

Fin match, tuff mittenperiod som vanligt. Långt till båset när man spelar så mycket i egen zon.

Såg ni kvaliteten på Klasen. Han vågar hålla puck, hitta rätt pass. Ger tid till laget. Jämfört med att hasta iväg till mest förutsägbara yta.
Tror Dicken hade varit bra för oss även i år med detta. Gillar Wikegård men just där tänker jag annorlunda.

Forza DIF!!
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Det här behövde vi. Tänk om vi kan ta en 3:a till på lördag. Mardrömmen var ju 0p fram till mötet mot LHC.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Flawless skrev: 2026-01-29 23:05:18 Fin match, tuff mittenperiod som vanligt. Långt till båset när man spelar så mycket i egen zon.

Såg ni kvaliteten på Klasen. Han vågar hålla puck, hitta rätt pass. Ger tid till laget. Jämfört med att hasta iväg till mest förutsägbara yta.
Tror Dicken hade varit bra för oss även i år med detta. Gillar Wikegård men just där tänker jag annorlunda.

Forza DIF!!
Jag med, men nu måste man "åka mycket skridskor"...
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2026-01-29 23:11:39 Det här behövde vi. Tänk om vi kan ta en 3:a till på lördag. Mardrömmen var ju 0p fram till mötet mot LHC.
Nu kör vi på, en vinst är ingenting, 2 i rad är en vana.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Jag ÄLSKAR Kryckan, men om laget på något vis kan få hans ledarskap utan att han spelar, är det en sådan stor förlust just nu? Han är uppenbarligen råskadad även inför inför idag, och idag gör han till och med matchens kanske största miss när han passar rakt i gapet på en röglespelare i boxplay. Guld att ha honom som center under viktiga tekningar när han kan leverera, men han behöver uppenbarligen vila. Dessutom har man innan JJ:s skada stundtals spelat Viggo som vinge, när det kanske hade varit bättre att vila en skadad kapten och sätta JJ och Viggo som centrar i separata kedjor.

Inte mycket utrymme kvar att vila nu, men personligen ser jag gärna att Kryckan (om han nu inte blir borta resten av säsongen) får vila tillräckligt för att faktiskt leverera. Att han har spelat skadad har uppenbarligen inte bidragit till totalen, eftersom vi har varit sämst senaste 20-30 matcherna och knappt tagit några poäng. Kasta in honom två matcher för tidigt så att han inte läker tillräckligt, för att sedan torska dessa och hamna i ett kval där han hade kunnat vara halvfrisk... nej tack.

Eller vänta, ignorera allt ovan. Glömde bort att det var helt fruktansvärt att vår skadade kapten fick missa en match för att åka och bli hyllad för något som få människor i sitt liv någonsin kommer åstadkomma. Sätt honom på is imorgon bitti för att träna skottäckning, det gör säkert saken bättre.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Janzoo skrev: 2026-01-30 00:17:25 Jag ÄLSKAR Kryckan, men om laget på något vis kan få hans ledarskap utan att han spelar, är det en sådan stor förlust just nu? Han är uppenbarligen råskadad även inför inför idag, och idag gör han till och med matchens kanske största miss när han passar rakt i gapet på en röglespelare i boxplay. Guld att ha honom som center under viktiga tekningar när han kan leverera, men han behöver uppenbarligen vila. Dessutom har man innan JJ:s skada stundtals spelat Viggo som vinge, när det kanske hade varit bättre att vila en skadad kapten och sätta JJ och Viggo som centrar i separata kedjor.

Inte mycket utrymme kvar att vila nu, men personligen ser jag gärna att Kryckan (om han nu inte blir borta resten av säsongen) får vila tillräckligt för att faktiskt leverera. Att han har spelat skadad har uppenbarligen inte bidragit till totalen, eftersom vi har varit sämst senaste 20-30 matcherna och knappt tagit några poäng. Kasta in honom två matcher för tidigt så att han inte läker tillräckligt, för att sedan torska dessa och hamna i ett kval där han hade kunnat vara halvfrisk... nej tack.

Eller vänta, ignorera allt ovan. Glömde bort att det var helt fruktansvärt att vår skadade kapten fick missa en match för att åka och bli hyllad för något som få människor i sitt liv någonsin kommer åstadkomma. Sätt honom på is imorgon bitti för att träna skottäckning, det gör säkert saken bättre.
Är Krüger borta så har man ju tappat sina två bästa ledare. De två senaste kaptenerna om man inte räknar Sörensen fiasko som kapten. Det är ett stort tapp i slutet och något man inte kommer kunna ersätta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

klintan85 skrev: 2026-01-30 00:53:44Är Krüger borta så har man ju tappat sina två bästa ledare. De två senaste kaptenerna om man inte räknar Sörensen fiasko som kapten. Det är ett stort tapp i slutet och något man inte kommer kunna ersätta.
Varför jag inledde med "men om laget på något vis kan få hans ledarskap utan att han spelar" :wink:

Låt honom sitta som extraspelare på bänken om han är skadad, vi ställer ju sällan upp med extraspelare ändå. Sedan kan man titta på hur Hellberg beter sig mot laget och hur de beter sig mot honom, han ser ut att vara enormt viktig i det psykiska. Låt det påverka. Vi kan inte falla på att en persons NÄRVARO får oss att fallera när denne är skadad, när vi samtidigt har personligheter som är extremt starka på ett bra sätt och som man kan nyttja.
Babek

Inlägg av Babek »

Fan HV är brutalt effektiva just nu. Håller det länge till? Deras 3 senaste vinster har dom 15 mål på 58 skott och ingen öppen kasse. Igår gjorde dom 5 mål på 17 skott..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Babek skrev: 2026-01-30 05:25:40 Fan HV är brutalt effektiva just nu. Håller det länge till? Deras 3 senaste vinster har dom 15 mål på 58 skott och ingen öppen kasse. Igår gjorde dom 5 mål på 17 skott..
Mm, Hv har skaffat sig möjlighet att undvika kval. Ett tag såg det nästan kört ut.
De har däremot ett rätt tufft schema kvar ser jag.
Nu 2 tuffa hemmamatcher (Luleå, Saik).
Sedan avslutar de med 7 bortamatcher de sista 10 matcherna.

Jag håller väl med de många säger, att vi måste ta våra poäng och strunta i övriga resultat, men nog är det spännande och svårt att inte följa övriga bottenlags resultat varje omgång. :)
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
wardo

Inlägg av wardo »

Alla här inne är blixtsnabba på att kritisera, men nu är det banne mig dags att hylla en kille som stod framför målet som en grizzlybjörn. HB Blixten McQueen, vår egen Scott Stevens – självklart snackar vi om Hugo Blixt. Herrejävlar vilken match han gjorde. Jag är rätt säker på att Everberg undrade vem det egentligen var han stötte på där ute
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

känns som bortaplan är melodin med det manskapet vi har. Vi ska inte föra matcher (hemmaplan) vi ska spela Ä C K L I G T disciplinerat och vara effektiva med dom chanser vi får

Ni som är gamla nog kommer säkert ihåg -->
antondahlback

Inlägg av antondahlback »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-30 07:54:38
Babek skrev: 2026-01-30 05:25:40 Fan HV är brutalt effektiva just nu. Håller det länge till? Deras 3 senaste vinster har dom 15 mål på 58 skott och ingen öppen kasse. Igår gjorde dom 5 mål på 17 skott..
Mm, Hv har skaffat sig möjlighet att undvika kval. Ett tag såg det nästan kört ut.

Jag håller väl med de många säger, att vi måste ta våra poäng och strunta i övriga resultat, men nog är det spännande och svårt att inte följa övriga bottenlags resultat varje omgång. :)
Börjar nästan tro att örebro hamnar i kval mot leksand. Örebros kvarvarande schema är fan helt otroligt tufft...
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

antondahlback skrev: 2026-01-30 09:01:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-30 07:54:38

Börjar nästan tro att örebro hamnar i kval mot leksand. Örebros kvarvarande schema är fan helt otroligt tufft...
Inte mig emot, finns väl inget lag med så obefintlig identitet än dem i ligan, i konkurrens med cluben.
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

Vill slå ett slag för Rensfeldt. Det är ingen extraordinär spelare på något sätt men han har stått rakryggad och kört på ända sedan vi åkte ut. Var kul att se allas reaktion (inklusive hans egen) efter hans skott igår. Ingen såg det komma.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

wardo skrev: 2026-01-30 08:15:08 Alla här inne är blixtsnabba på att kritisera, men nu är det banne mig dags att hylla en kille som stod framför målet som en grizzlybjörn. HB Blixten McQueen, vår egen Scott Stevens – självklart snackar vi om Hugo Blixt. Herrejävlar vilken match han gjorde. Jag är rätt säker på att Everberg undrade vem det egentligen var han stötte på där ute
Jag har hyllat Blixten länge. Tidigt ifjol höll jag honom klart före Berg.
En back som hela tiden blir lite bättre.
Och det är ingen dum egenskap direkt.

Btw, att Staffan Kronwall sågar Blixten i senaste Difnews förvånar mig föga.
Staffan ligger långt ned på min lista av experter jag lyssnar noga till.
(Möjligen ligger han före den självgode Petter R som har lyckats sitta i studion flera år utan att komma med något annat än innehållslösa floskler :D )
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Skriv svar