För övrigt, sist jag kollade hade Hellberg kontrakt med oss.
Det är alltså inget fusk med att vi ställer honom i mål. Han hör till laget.
Exakt, vi har valt att lägga stora pengar på målvaktsposten. Då får man ju förhoppningsvis en målvakt som vinner matcher, gör skillnad och är viktig för laget.
Skellefteå tex har valt att slanta stort för Lindberg som gjort 100 mål och 100 ass. Är det också fusk eller gäller det bara målvakter?
Janzoo skrev: ↑2026-01-30 00:46:48
03:24 kvar i 3:e är pucken så solklart uppe i nätet att även kommentatorn blir förvånad. Tittar man om det i lugn och ro, så som en domare som inte är bajsnödig över att DIF behöver ta tre poäng bör se spelet, så är det helt fucking ofattbart att man inte blåser av där. Precis bredvid där den går upp står en huvuddomare och inte flyttar blicken en centimeter, men han tar dock pipan mot munnen. Förmodligen för att det är uppenbart för honom att den går upp i nätet, utan att han ens behöver se det. Inga andra domare syns i bild, men uppenbarligen säger någon av dem åt honom att inte blåsa, eftersom han är på väg att blåsa. Trots att resulttattavlan är i vägen så är det tydligt att pucken är i nätet.
Nu låter jag nästintill konspiratorisk, och jag är sällan en som grinar över att "X typ av utvisning drabbar bara DIF", men jag har nog aldrig varit med om att man låter spelet fortgå när pucken går i nätet..?! Det är i en situation där vi tydligt står på alla fyra och provar hela Rögle-lagets kukar upp i röven och behöver en avblåsning, men just där och då är den första gången man får uppleva att domarna som inte missade att pucken gick i nät, helt plötsligt "missade" att pucken gick i nät.
Har inte sett situationen i efterhand. Tycker det borde ha blivit större reaktioner av spelarna om pucken verkligen var i nätet.
Det här.
Unger är Unger och går ju i extas för minsta lilla, så jag brydde mig inte om vad han trodde sig se. Jag kollade på situationen igen nu och det är sant att zebran lyfter pipan mot munnen inte bara en utan två gånger, men än viktigare tittade jag på Rensfeldt och Holms huvuden och särskilt Rensfeldt verkar ha full koll på vart pucken tar vägen vilket är ner till sarghörnet. Det finns inte på kartan i det läget att ingen spelare skulle reagera VÄLDIGT starkt om pucken uppfattats ens varit i närheten av att vara där Unger gapade om.
För övrigt, sist jag kollade hade Hellberg kontrakt med oss.
Det är alltså inget fusk med att vi ställer honom i mål. Han hör till laget.
Exakt, vi har valt att lägga stora pengar på målvaktsposten. Då får man ju förhoppningsvis en målvakt som vinner matcher, gör skillnad och är viktig för laget.
Skellefteå tex har valt att slanta stort för Lindberg som gjort 100 mål och 100 ass. Är det också fusk eller gäller det bara målvakter?
Jo, listan kan göras längre.
Dahlen i Timrå och Karla i Örebro.
Finns ju ett par lag till som har rätt hyffsade målvakter.
Men det måste ni ju förstå att det rakt igenom är fusk att ha en alltför duktig målvakt? Kan ju orsaka allvarliga men hos det andra lagets forwards om de inte får göra mål när de tänkt sig.