Luleå HF - Djurgårdens IF, 23/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 23/10 2008

Inlägg av warrant »

Nu kommer man sova gott ikväll
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Inget bra spel utav Djurgården, trots det vinner man mot Luleå som man normalt sett brukar ha jävligt svårt för på bortaplan. Man kan lätt konstantera att Djurgården har det bästa laget på länge, detta kan gå långt om man slipar på en del saker.

Ett fett jävla plus till herr Anger idag, han var riktigt bra. Nu kan man sova gott inatt, vilken vändning!!!! Nu laddar vi inför Timrå borta.
Användarvisningsbild
dif00

Inlägg av dif00 »

japp seger igen nice med 5 raka :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kritiken mot Anger fram till idag har inte varit något annat än korrekt, och han verkar ta åt sig den idag. Tror att vi kan kalla detta för Dick Axelsson-effekten.

Man kan ju inte vara annat än nöjd när plockar två pinnar trots att vi spelar som en påse hundbajs försvarsmässigt. Hoppas man lärt sig en läxa nu, för såhär får det inte se ut.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Det sköna med denna seger är att vi får 2 pinnar när vi spelar som vi gör. Men vi får fan skärpa till oss i defensiven. Skönt med vinst iaf.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Ganska typiskt att Danielsson som spelar 5 minuter lyckas hinna med en hjärndöd utvisning och ett baklängesmål. Killen ger osäkerheten och formsvackan ett ansikte. Hoppas han kan bita ihop och komma igen.

Lill Honken är briljant i samtliga sina 7 minuter. Höjdpunkt: Lill Honken kör över Zorro Omark.
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

FYFAN, vad dålig match från DIF's sida, spec försvarsmässigt, som redan nämts 100 ggr här.
Tyckte inte heller Ragnarsson var bra idag, han sjabblade bort pucken flera gånger, och det kunde resulterat mycket rärre än det gjorde, dock producerade han ju poäng, så på den fronten skall man inte klaga. Kanske skadan som spökar?

Dock så var det en sjuhelvetes jävla skön seger! Riktigt kul att se Anger idag!
Keep it up!
Bäst-i-stan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Starkt att ändå lyckas ta 2 poäng där uppe. Mycket kul att Anger och Ottosson gör 4 mål tillsammans idag. :D Detta var den femte matchen utan förlust, denna bättrar vi på i Sundsvall på lördag.

Åh en sådan härliga dag!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Efter att ha sett första matchen med Holmqvist Jr så måste jag säga att han var GRYM. Trots sina få minuter som han spelade så tycker jag att han var bästa backen tillsammans med Printz. Jag hoppas verkligen att han fortsätter spela bra och stannar iallafall säsongen ut. Bästa PP-back idag, slår Schneider med hästlängder. Vilka jävla skott och grymma pass :D Otroligt att det bara blir en poäng för honom idag. Gjorde sig defenitivt värd ett mål.
100% DJURGÅRDSJ***L
rikkard

Inlägg av rikkard »

Bedrövlig försvarsinsats med svagt spel av framförallt Schneider (varför har han valt att spela back) och Ridderwall (verkade sömnig). Det såg minst sagt amatörmässigt ut bakåt. Delvis beror det säkerligen på att vårt styrspel är under all kritik.

Vändningen var dock skön. Kul att bröderna Holmqvist gör en bra match, att Anger höjde sig ur dyn och att Ragnarsson fortsätter att vara en klippa. Bra med två poäng, men det här spelet duger inte. Tror och hoppas på en bättring till nästa match...
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jag tycker faktiskt inte att man kan klaga idag. Jag håller med om att defensiven var dålig. Men att vi tog två poäng idag var i alla fall över mina förväntningar.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Men ärligt, vi visste ju att det skulle se ut så här innan säsongen. Vi har betydligt mer anfallsglada spelare än vi har tänk hem spelare. Tycker spelet framåt är riktigt roligt att se och avgöra med ett sånt direktskott ja det va några år sen man såg. Hemmåt ja bara hoppas det blir bättre. A. Holmqvist hoppas jag vi behåller även när Timmy kommer då har vi ett riktigt bra lag.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Djurgården har just nu 5 puckskickliga backar i Falk, Ragnarsson, Schneider, Holmqvist och Timmy Pettersson. Till och med Kall-El måste ju vara salig av lycka om vi minns hans kritik gällande spelande backar förra året..

Våra backar är inte mycket sämre defensivt heller utan vi får tyvärr erkänna att det beror på avsaknaden av Daniel Larsson.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kan bara hålla med kritiken mot försvarsspelet. Måste till en skärpning där, såg sömnigt och virrigt ut. Måste ändå ge laget ett stort + att man vänder eländet till seger.

Anger....................så jävla kul, bra jobb hela matchen :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Försvarsmässigt var nog detta en av de mest bedrövliga matcher jag sett, någonsin. Andra perioden var ju skandalös, men även första var riktigt jävla usel. Samtliga spelare ser ut som rundningsmärken i egen zon, och den där devisen om att "Hålla rent framför kassen" verkar inte ens existera i spelarnas tankar. Riktiga skitmål vi släpper till. Ser stundtals ut som spel i lägre divisioner, kanske korpen...?

Att sen vi ändå - trots en sån här praktusel insats - går och klämmer in kvitteringen med 16 sekunder kvar och avgör i Sudden är så fruktansvärt jävla skönt så jag inte finner några ord. Den här matchen hade vi ALDRIG tagit för några säsonger sedan.
Skriv svar