Berg: ”Ett par veckor”
Kylington: Minst två veckor, kanske längre.
Hudon & Josefsson: Osäkert, men kan vara tillbaka nästa redan vecka.
Är Hudon och Josefsson tillbaka den 5 februari mot Kaffe, eller den 7 februari mot Cluben, så är mycket vunnet. Då inleds vår avgörande radda med måstematcher.
Vi har inte blivit sämre utan Berg och Kylington.
Tvärtom, tycker vi gör en bättre match mot Brynäs än på länge.
Så att nu inte halva forumet behöver gå bananas , vi behöver såklart bli bättre än såhär i alla zoner. Så är det sagt.
EspenK skrev: ↑2026-01-25 12:35:07
Kan vi värva tack!
Om nu Josef är borta, Hudon är borta och Kylington på det så är det rimligt att plocka in åtminstone en spets innan fönstret stänger.
Hoppas verkligen att vi gör vad vi kan för att lands någon:
Ja, blev inte bättre av att man släppte Ylönen i det här skedet. Det ekonomiska blir en fattig tröst ifall vi ska spela om negativt kval i vår.
Många klagar på truppen men har kollat igenom många sekvenser från i höstas och då såg spelet betydligt bättre ut. Samma spelare på isen då som nu.
EspenK skrev: ↑2026-01-25 12:35:07
Kan vi värva tack!
Om nu Josef är borta, Hudon är borta och Kylington på det så är det rimligt att plocka in åtminstone en spets innan fönstret stänger.
Hoppas verkligen att vi gör vad vi kan för att lands någon:
Ja, blev inte bättre av att man släppte Ylönen i det här skedet. Det ekonomiska blir en fattig tröst ifall vi ska spela om negativt kval i vår.
Många klagar på truppen men har kollat igenom många sekvenser från i höstas och då såg spelet betydligt bättre ut. Samma spelare på isen då som nu.
Självförtroende är mycket i sport. Då flöt allting på och man fick turstudsarna med sig. Största skillnaden att då tog man vara på alla lägen man fick. Då brydde man sig inte om underliggande statistiken p.g.a. den otroliga utdelningen man hade.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Alltså tanken att den spelare som hjälpte DIF att ta sig upp till finrummet, kan exakt ett år senare skicka ut oss igen. Tänker närmast på Gidlöf.
Vet inte om jag kommer skratta el. gråta om det scenariot blir en realitet.
Hoppas det aldrig går så långt men blir inte förvånad om vi åker ut. Kommer inte heller kännas lika tungt som tidigare nedgraderingar med tanke på hur det sett ut senaste månaderna.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Plågar mig själv genom att läsa inlägg i denna tråd från början av november, och jävlar vilken tuppkam vissa här inne hade då.
Inte lika muntert nu, av uppenbara skäl...
Känns som att det var just Rögle - Malmö där nån gång i november som hålet började grävas.
Kan vi göra en reverse nu, göra två bra matcher, hitta ett spel, självförtroende och lite djurgårdsanda?
Realistiskt, nej. Men nu början man bli rätt desperat.
Snälla vinn. Gör en bra vecka.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
supreme skrev: ↑2026-01-26 11:24:14
Plågar mig själv genom att läsa inlägg i denna tråd från början av november, och jävlar vilken tuppkam vissa här inne hade då.
Tittade igenom 2-3 sidor.
Var såklart många som var nöjda över inledningen men överraskande många som också varnade för hur snabbt det kan svänga.
Ingen större hybris tycker då jag det fanns.
Dagens Sanny/Madhawk. Så funderar Sanny varför vi med ca 2.30 kvar mot Malmö 0-1 underläge. Spelar Blomgren- Costmar- Grewe. Nån expert som kan svara Sanny?
Osten östlund skrev: ↑2026-01-26 12:56:42
Dagens Sanny/Madhawk. Så funderar Sanny varför vi med ca 2.30 kvar mot Malmö 0-1 underläge. Spelar Blomgren- Costmar- Grewe. Nån expert som kan svara Sanny?
Osten östlund skrev: ↑2026-01-26 12:56:42
för att dom har något på kimby helt klart
ja det är otroligt märkligt. tänkte samma sak när jag satt å såg matchen. Dom 3 ska ju vara bänkade typ sista perioden om nu inte nån av dom visar exceptionell matchflyt och är stekhet. Annars är det ju inga man litar sig mot när man ska forcera och trycka in en kvittering
Är väl bara ett beslut i mängden som tyder på att vi är benägna att ta en massa risk där nedsidan är stor och uppenbar och uppsidan är ett stort frågetecken för hela hockeysverige. I stort som i smått.
Det enda som gäller nu:
Ja det var många som hoppade på den höga hästen. Kommer ihåg en tråd när vi förlorade mot Malmö för några månader sedan och jag lade en kommentar att HV, Leksand och LHC i alla fall åkte på större stryk än oss. Fick då till svars att det minsann inte är dem vi tävlar mot..
Var såklart många som var nöjda över inledningen men överraskande många som också varnade för hur snabbt det kan svänga.
Tror nog de flesta av oss ändå kände någonstans att:
OK, även om (när) logiken obönhörlig hinner ifatt statistiken och torskarna börjar rulla in så borde vi ändå vara så pass starka på hemmaplan - oavsett truppskillnader - att vi kunde kriga till oss flera poäng. Istället blev hemmaborgen vår största svaghet så till den grad att inget annat lag varit svagare på hemmaplan.
I princip varenda annan säsong så har det ju varit SVÅRT för andra lag att ta poäng i Stockholm mot oss istället för motsatsen.
Tror nog de flesta av oss ändå kände någonstans att:
OK, även om (när) logiken obönhörlig hinner ifatt statistiken och torskarna börjar rulla in så borde vi ändå vara så pass starka på hemmaplan - oavsett truppskillnader - att vi kunde kriga till oss flera poäng. Istället blev hemmaborgen vår största svaghet så till den grad att inget annat lag varit svagare på hemmaplan.
I princip varenda annan säsong så har det ju varit SVÅRT för andra lag att ta poäng i Stockholm mot oss istället för motsatsen.
Men när det är så energilöst och klappuselt som det sett ut sedan i början av december (på hemmaplan) så upplever jag det mer som en strukturell osäkerhet. Ut och kör över dom bara, vi kommer inte vara spelförande, men vi kommer flyga på energi och ta våra chanser. Det funkade mer än tillräckligt precis hela hösten. Nu är vi inte ens där och nosar.
Hoppas Hudon har tryck i buggarna när han kommer tillbaka.