Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Osten östlund
Rollfördelningen enligt Eken på HN
Backar/boxplay: Patrik Andersson.
Forwards/PP: Michael Holmqvist
Helheten: Kimby
Lhc som låg på på 13 plats förra året efter 38 omgångar hade 47 poäng och i slutet hade 13 platsen 63. Så tror inte det kommer krävas 65 tror mer på max 60 poäng.supreme skrev: ↑2026-01-23 10:57:09 Djurgårdens IF –– Malmö
Rögle –– Djurgårdens IF
Malmö –– Djurgårdens IF
Djurgårdens IF –– Färjestad
Djurgårdens IF –– Linköping
Brynäs –– Djurgårdens IF
Timrå –– Djurgårdens IF
Djurgårdens IF –– HV71
Djurgårdens IF –– Leksand
Örebro –– Djurgårdens IF
Djurgårdens IF –– Luleå
Djurgårdens IF –– Växjö
Frölunda –– Djurgårdens IF
Djurgårdens IF –– SAIK
De 14 matcherna som är kvar varav 8 på hemmaplan. Här nånstans måste vi hitta ca 15 poäng för att säkra kontraktet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Räknade lite på hur många poäng som bottenlagen kommer att ta sista 14 matcherna.
Djurgården 8 poäng. Då är jag "snäll" och ger 3p mot Leksand och HV hemma. Slutar på 58p
Linköping 24p och hamnar långt före oss på 72p.
Örebro 17p och hamnar på 62p.
HV 16p och hamnar på 58p.
Leksand 8p och hamnar på 46p.
I detta fall får vi kvala pga sinnessjukt dålig målskillbad. Kval mot Leksand med hemmafördel, vilket inte spelar någon roll..
Vi skulle kunna klara oss om HV snubblar och inte tar poäng hemma mot Växjö eller Färjestad.
Känns oavsett som att vi inte kommer ta så många fler poäng och då är jag helt seriös. Tror inte ens vi kommer ta några 3p hemma mot HV respektive Leksand. I så fall är det helt kört!
Vi måste vinna MINST de två matcherna och sen gäller det att be till högre makter att HV och Leksand förlorar fler matcher än jag tror. Usch!
Djurgården 8 poäng. Då är jag "snäll" och ger 3p mot Leksand och HV hemma. Slutar på 58p
Linköping 24p och hamnar långt före oss på 72p.
Örebro 17p och hamnar på 62p.
HV 16p och hamnar på 58p.
Leksand 8p och hamnar på 46p.
I detta fall får vi kvala pga sinnessjukt dålig målskillbad. Kval mot Leksand med hemmafördel, vilket inte spelar någon roll..
Vi skulle kunna klara oss om HV snubblar och inte tar poäng hemma mot Växjö eller Färjestad.
Känns oavsett som att vi inte kommer ta så många fler poäng och då är jag helt seriös. Tror inte ens vi kommer ta några 3p hemma mot HV respektive Leksand. I så fall är det helt kört!
Vi måste vinna MINST de två matcherna och sen gäller det att be till högre makter att HV och Leksand förlorar fler matcher än jag tror. Usch!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt idiotiskt att spela Kylington igår innan hans fraktur läkt helt, nu fick han bakslag igen och kan va borta flera veckor enligt Kimby. Låter även oroande att statusen på Josef och Hudon nu är ”vecka för vecka”.
Ja det är kört. Finns inte på kartan att vi klarar av att vända det härAlltidOavsett skrev: ↑2026-01-23 16:21:40 Helt idiotiskt att spela Kylington igår innan hans fraktur läkt helt, nu fick han bakslag igen och kan va borta flera veckor enligt Kimby. Låter även oroande att statusen på Josef och Hudon nu är ”vecka för vecka”.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
AlltidOavsett
Det är klart att det inte är kört. Men någon förändring måste ske iallafall. Från HN:DIF#1 skrev: ↑2026-01-23 16:27:05Ja det är kört. Finns inte på kartan att vi klarar av att vända det härAlltidOavsett skrev: ↑2026-01-23 16:21:40 Helt idiotiskt att spela Kylington igår innan hans fraktur läkt helt, nu fick han bakslag igen och kan va borta flera veckor enligt Kimby. Låter även oroande att statusen på Josef och Hudon nu är ”vecka för vecka”.![]()
”– Vi har touchat ledarfrågan och staben runt laget tidigare. Som gammal defensiv spelare så känns det inte som att det ska vara så jäkla svårt att få till något som är stabilare än det här. Det är inte bra nog. Jättefin offensiv, bedrövlig defensiv och fantastiska målvakter, säger Ribbenstrand.
Han fortsätter:
– Kanske ta in en ny tränare eller rådgivare och ta hjälp med defensiven.”
-
Osten östlund
Ribben smygläser på forumet!AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-23 16:32:16Det är klart att det inte är kört. Men någon förändring måste ske iallafall. Från HN:DIF#1 skrev: ↑2026-01-23 16:27:05Ja det är kört. Finns inte på kartan att vi klarar av att vända det härAlltidOavsett skrev: ↑2026-01-23 16:21:40 Helt idiotiskt att spela Kylington igår innan hans fraktur läkt helt, nu fick han bakslag igen och kan va borta flera veckor enligt Kimby. Låter även oroande att statusen på Josef och Hudon nu är ”vecka för vecka”.![]()
”– Vi har touchat ledarfrågan och staben runt laget tidigare. Som gammal defensiv spelare så känns det inte som att det ska vara så jäkla svårt att få till något som är stabilare än det här. Det är inte bra nog. Jättefin offensiv, bedrövlig defensiv och fantastiska målvakter, säger Ribbenstrand.
Han fortsätter:
– Kanske ta in en ny tränare eller rådgivare och ta hjälp med defensiven.”
- Jim Morrison
Jättefin offensiv? Vi skapar ju knappt en målchans eller ens avlossar några skott.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med om att offensiven inte är fantastisk. Kan det vara en följdeffekt av att försvaret är lite ”hej kom och hjälp mig”? Att man blir lite nervös och inte vågar spela ut helt utan ständigt är på tårna? Känns lite som när Hävelid stod i mål, backarna litade inte riktigt på honom?
Och Kimby sköter media....!Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 13:18:08 Rollfördelningen enligt Eken på HN
-
AlltidOavsett
Eller så är det för att majoriteten av våra forwards är för dåliga helt enkelttobijoh skrev: ↑2026-01-23 16:58:45 Håller med om att offensiven inte är fantastisk. Kan det vara en följdeffekt av att försvaret är lite ”hej kom och hjälp mig”? Att man blir lite nervös och inte vågar spela ut helt utan ständigt är på tårna? Känns lite som när Hävelid stod i mål, backarna litade inte riktigt på honom?
Man har för naiv taktik och försvar i DIF. Det gäller att spela mer destruktivt med lite grishockey. Tror inte riktigt man har lyckas anpassa om taktiken efter hockeyallsvenskan. Man tror att hockeyallsvenskans spel ska funka i SHL. Men man blir straffade mycket mer och lättare här. I Hockeyallsvenkan kom man undan med det, men inte här. Man har tillräckligt bra spelare för att klara sig kvar men takniken är alldeles för dåligt. Framgången i början har sminkat grisen som är Kimbys taktik.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Haha jo, det är ju den mest logiska förklaringen så klart. Jag famlade mest efter minsta lilla hopp. Sen tycker jag väl att vi ändå har en viss rutin i flera spelare som borde synas men inte gör detAlltidOavsett skrev: ↑2026-01-23 17:06:08Eller så är det för att majoriteten av våra forwards är för dåliga helt enkelttobijoh skrev: ↑2026-01-23 16:58:45 Håller med om att offensiven inte är fantastisk. Kan det vara en följdeffekt av att försvaret är lite ”hej kom och hjälp mig”? Att man blir lite nervös och inte vågar spela ut helt utan ständigt är på tårna? Känns lite som när Hävelid stod i mål, backarna litade inte riktigt på honom?
Kan nån förklara för mig hur vi ska slippa att åka ur om Hudon och Josefsson är långtidsskadade, dvs att vi spelar med den trupp vi hade igår resten av säsongen?
Jag förstår inte.
Att släppa utan Ylönen känns som det dummaste vi gjort med facit på hand
Jag förstår inte.
Att släppa utan Ylönen känns som det dummaste vi gjort med facit på hand
Verkligen. Nu står hoppet till Linus Klasens återkomst. Det trodde man inte!