Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Bigge »

odburt skrev:Någon som vet vad dragspelslåten i Ö-vik och Karlstad heter?
Om du menar den där de ropar "HEJ" när dragspelet slutar spela med jämna mellanrum i låten så kan jag ta reda på det.

Har en "polare" på jobbet som är Leksing som brukar spela den på jobbet. Om det nu är den jag tänker på.

Fråga mig inte varför en Leksing spelar den. Men denna kille har inte alla hönor hemma.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

-daniel- skrev:Anyway, diskussion om aik's vara eller icke vara i Elitserien är fullständigt idiotisk. Självklart vill man ha upp solnakräken.
Självklart så vill jag att världens vidrigaste, äckligaste och mest kväljande klubb ska gå samma öde som pajasbajen gjorde, helst med en galge uppstoppad, för att sen aldrig någonsin mer komma tillbaka.
Dö gnaget, dö!
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Bigge skrev:
Om du menar den där de ropar "HEJ" när dragspelet slutar spela med jämna mellanrum i låten så kan jag ta reda på det.

Har en "polare" på jobbet som är Leksing som brukar spela den på jobbet. Om det nu är den jag tänker på.

Fråga mig inte varför en Leksing spelar den. Men denna kille har inte alla hönor hemma.
Precis. Årets roligaste bonnlåt!
Bigge

Inlägg av Bigge »

odburt skrev:
Bigge skrev:

Precis. Årets roligaste bonnlåt!
Ja det är den. Han hade som tradition att alltid spela den som avslutning av dagen på jobbet. Till slut fick han igång hela avdelningen att skrika HEJ, när det kom i låten. men så fick han byta skift också en tid efter det. Kan ju tillägga att han Hejar på leksand i Hockey Hammarby i fotboll.. vilken dåre!! :D

Pm:a mig å ge mig din email adress eller nått så kan jag skicka den till dig, hittade låten du menade...
There is no I in TEAM!!!!
Lucas

Inlägg av Lucas »

Min fråga har inte mycket att göra med något som redan finns i tråden men ställer hellre frågan här än att starta en ny tråd.

Det gäller chatten med Jimmie igår (22/10). Ganska löjligt att ta upp det, men tänkte bara kolla om det bara är jag som tycker det är lite lamt/dumt av vår älskade Jimmie att säga att vi går till semi i år, och att linköping vinner? Jag trodde det var standard att alla spelare i sitt respektive lag svarade: vi vinner i år, punkt slut (eller en massa utropstäcken)? Han är ju trots allt våran kapten. Kanske bara är jag som tycker det är lustigt men men..
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Lucas skrev:.. Han är ju trots allt våran kapten. Kanske bara är jag som tycker det är lustigt men men..
Tycker också faktiskt det, visst han kanske är realist :roll: men som lagkapten ska man ju givetvis tro på Guld :)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Frågan kan verka konstig, men får man ta in ett pokerset i hovet under match eller? Dem vill ju inte ens ha in flasklock, så jag tvivlar på att man får stånka in med en massa marker liksom...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

dif rules skrev:Frågan kan verka konstig, men får man ta in ett pokerset i hovet under match eller? Dem vill ju inte ens ha in flasklock, så jag tvivlar på att man får stånka in med en massa marker liksom...
Haha, varför i helvete ska du ta in ett pokerset? :lol:
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Emil Svelander skrev:
dif rules skrev:Frågan kan verka konstig, men får man ta in ett pokerset i hovet under match eller? Dem vill ju inte ens ha in flasklock, så jag tvivlar på att man får stånka in med en massa marker liksom...
Haha, varför i helvete ska du ta in ett pokerset? :lol:
Haha, visste att jag skulle få den motfrågan :lol: " Näe jag tänkte dra en runda strippoker med några brudar i puasen..."

Nejmen jag och några ska dra hem till mig efter matchen, och då tänkte en polare ta med sitt pokerset, dock orkar vi inte riskera ett nej vid inpassage.

Nån som vet om man kan lämna skiten hos vakterna elr nåt?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Har för mig att det finns någon typ av skåp i Globen Shopping.
Hyr ett skåp och lägg markerna där och gå och hämta dem efter matchen, eller något badhus eller liknande.
Användarvisningsbild
don63corleone

Inlägg av don63corleone »

Du kan lira pokker med riddarn under matchen så lite han för att göra mot tälje tattarna!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

erik_dif skrev:Har för mig att det finns någon typ av skåp i Globen Shopping.
Hyr ett skåp och lägg markerna där och gå och hämta dem efter matchen, eller något badhus eller liknande.
Jepp, annars finns det ju skåp på centralen också :) om det knyter sig!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Tack för tipsen!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

alexnr29

klacken

Inlägg av alexnr29 »

Varför går det inte att köpa klackbiljetter dagen innan match? Jag försökte köpa klackbiljetter till DIF-SSK men det står att de är slut. Hur får man tag på biljetter till matchen?
Användarvisningsbild
dif rules

Re: klacken

Inlägg av dif rules »

Dem är slut och de som är kvar går endast att köpa i difbutiken.
http://jarnkaminerna.se/default4.asp
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

Skriv svar