Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Silverminken skrev:
DIF_Soldier skrev:
BIBO skrev:Har nu försökt ladda ner djurgårds låtar till datorn i 2 dygn, men det har gått ca 0.3% och står nu stilla, nån som kan skicka lr liknande? gäller både fotboll och hockeylåtar.. och då menar jag de lite mer "ovanliga" så som vi har drömmen kvar, vi snodde samban osv... de vanligare har jag redan som gul röd blå, vi e vinnare mm

DIF-material laddar man inte ned, det köper man!
Var köper man sånt??
dif.se hade en kategori som hette Film och musik eller liknande, nu finns det bara film.
Men det är ju bara söka reda på det, typ tradera eller blocket.
Säg den glädje som varar
ReikMax

Utvisningslåten

Inlägg av ReikMax »

Någon som vet vad det gamla örhänget heter som spelades på Globen varje gång motståndarlaget fick utvisning?
Den gick något i stil med:
"Är du sur gullet? Bråka inte nu..."
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Försäkringar på skadade spelare

Inlägg av nutarvidom »

Mitt inlägg handlar om försäkringar på skadade spelare:
Är det någon som vet hur detta funkar? Alltså, om vi tar t.ex. Timmy Pettersson, som nu är skadad, låt oss säga 6 veckor. Får DIF då ersättning från försäkringsbolag för löneersättningen till Timmy? Det jag är ute efter är om dessa pengar isf används till "korttidsupplägget" som Ros refererar till i sin artikel i Sportbladet, där han påstår att Holmqvist nu är klar för DIF.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Undrade om det var någon som såg senaste "Extra, Extra" som kan förklara varför dem plötsligt började skrika Thomas Montén och säga hans namn flera gånger?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Struten skrev:Undrade om det var någon som såg senaste "Extra, Extra" som kan förklara varför dem plötsligt började skrika Thomas Montén och säga hans namn flera gånger?
Reagerade också på det först. Men sen efter en stund så lät det inte riktigt som Tomas Montén utan något liknande namn, vet inte vad jag fick det till.

Eller så är kanske Tomas redan större än vi tror? :roll:
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Tomas Pontén, skådespelare ;)
Djuuuuuuuuuuuuu
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Såg att 8 237 pers hade kollat på aiks match på Hovet. Var tryckte de in dem extrapersonerna nånstans när 8 091 annars är kapaciteten?
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

spiik skrev:Såg att 8 237 pers hade kollat på aiks match på Hovet. Var tryckte de in dem extrapersonerna nånstans när 8 091 annars är kapaciteten?
Tror att kapaciteten 8091 inte innefattar platserna med skymd sikt.
Sjunger avgå Johnny...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Emil Svelander skrev:
spiik skrev:Såg att 8 237 pers hade kollat på aiks match på Hovet. Var tryckte de in dem extrapersonerna nånstans när 8 091 annars är kapaciteten?
Hovet harbyggts om lite till i år så att drygt 8200 ryms läste jag i nån artikel.

aik har alltså publikrekordet på Hovet.
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

isolerad skrev:
Emil Svelander skrev:
Hovet harbyggts om lite till i år så att drygt 8200 ryms läste jag i nån artikel.

AIK har alltså publikrekordet i hovet.
3/1 blir det ändring på det! Om de går upp kommer de smutsa ned hovet med sina kravallpundare som var och en förtjänar ett nackskott. Dessutom alla juniorer... Näe fyfan! Ni som vill ha upp gnaget förstår jag mig inte på.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: Näe fyfan! Ni som vill ha upp gnaget förstår jag mig inte på.
--->Finspång Calling

Det krävs inget högre IQ för att förstå att det skulle vara gynnsamt för DIF om aik gick upp.
Därmed inte sagt att det ska gå bra för solnadrägget, 55omgångars kölhalning väntar :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ja hur fan klarade dom av det, i Lördags var det 5600 mellan DIF-Lhc och det var kaos på och runt omkring läktarna på Hovet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev: Näe fyfan! Ni som vill ha upp gnaget förstår jag mig inte på.
--->Finspång Calling

Det krävs inget högre IQ för att förstå att det skulle vara gynnsamt för DIF om aik gick upp.
Därmed inte sagt att det ska gå bra för solnadrägget, 55omgångars kölhalning väntar :wink:

Ha, Ha

OM ajk kommer upp så skulle jag önska att vi fick möta dom i två matcher, en i säsongsinledningen och en match mot slutet av säsongen, då skulle det kunna haussas och bygga upp ett riktigt hat inför dessa matcher och då skulle Globen lätt bli utsåld. Men ska vi mötas i 4-5-6-matcher under säsongen så blir det urvattnat som sist det begav sig.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:
aik har alltså publikrekordet på Hovet.
Möjligtvis i Hovets nuvarande form, men från början var det väl 15.000 ståplatser eller något liknande...

Anyway, diskussion om aik's vara eller icke vara i Elitserien är fullständigt idiotisk. Självklart vill man ha upp solnakräken.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Någon som vet vad dragspelslåten i Ö-vik och Karlstad heter?
Skriv svar