HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2008

Inlägg av warrant »

För några säsonger sen så hade vi förlorat en sån här match..
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Vi äger stora delar av matchen, som förvisso var en ganska tråkig tillställning. Tyckte stundtals det såg lika lamt ut som första matchen i Jönköping... Men, vi är Klart bättre än HV sett till hela matchen, och 3 pinnar (åtminstonde bonuspoängen) hade känts mest rättvist.

Återigen blir jag så fruktansvärt arg på Printz, vad GÖR karln ibland? Han är en riktigt "varannan-match" spelare för mig. Varvar bra insatser med sanslösa bottennapp.

Någon annan än mig som skrek sig hes framför TV'n när domarn blåste utvisning med 0 sekunder kvar av OT'n när Linkan kom fri....? Straff, någon?

Aja, 1 poäng känns OK men vad som stör mig mest är att HV plockat 4 poäng mot oss på 2 matcher som dom vart riktigt bedrövliga i.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

-daniel- skrev:Återigen blir jag så fruktansvärt arg på Printz, vad GÖR karln ibland?
Ja slashingen han drar på sig, så FRUKTANSVÄRT onödig!!! :|
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Hv71 är så otroligt dåliga, synd att vi inte kan utnyttja det.

Bra idag var Linkan, Otto och Figren.

Printz var genomusel och Ragge-Schneider hade ingen av sina bättre dagar.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Printz är helt fantastisk utan puck även om han kanske kunde vara ännu elakare. Men med pucken går det bara inte. Spelar han med en felhookad klubba?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Printz gjorde inte sin bästa match idag men det fanns backar som var sämre, Ragge & Schneider te.x.

Sedan så är det jävligt synd att vi inte kan utnyttja vårt spelövertag i 2:a perioden, då är det DIF som är det spelförande laget, då är det DIF som står för chanserna.

Jaja en ganska trist match som slutar 2-2, där det mest är kämpa och stök, men precis som Dick sa; det är hockey det också.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Återigen blir jag så fruktansvärt arg på Printz, vad GÖR karln ibland? Han är en riktigt "varannan-match" spelare för mig. Varvar bra insatser med sanslösa bottennapp.

Någon annan än mig som skrek sig hes framför TV'n när domarn blåste utvisning med 0 sekunder kvar av OT'n när Linkan kom fri....? Straff, någon?.[/quote]

Ja Printz var väldigt slarvig å nonchalant med pucken idag. Istället för att söka det enkla, sarg ut eller nått så ska fan försöka med dragning eller peta förbi spelare inte bra :/ Idag var jag orolig varje gång han hade pucken..

Jag skrek också och jag anser fortfarande att det var en solklar straffa han är helt fri får slashing och sen bli hakad så han tappat fart. Dommaren måste ju ha sett det eftersom han höll handen uppe för en utvisning men hur kan han då inte dömma straff Linkan är ju fri ?!
DIF <3
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Fricke skrev:Printz är helt fantastisk utan puck även om han kanske kunde vara ännu elakare. Men med pucken går det bara inte. Spelar han med en felhookad klubba?
Problemen uppstår oftast när han inte blir avlastad och försöker sätta igång spelet själv. Han är dock grym på att låsa situationer och, precis som du säger, spelet utan puck. Förstår ärligt talat inte varför det gnälls på Printz. Holmqvist som ska vara en defensivt skicklig center har -7 i +/-, det är långt ifrån godkänt. Tim E drar på sig sjukt många totalt onödiga utvisningar i match efter match och det är också störande. Att Printz ändå sköter defensiven kan väl på något sätt inte vara upprörande?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

En fråga som inte har till själva spelet att göra, men varför ha Liv röd/vita benskydd?:P Ser även ut som dem Lundqvist hade förra säsongen.
clowns to the left of me, jokers to the right
Bodda

Inlägg av Bodda »

Som vanligt på detta forum så gnälls det om någon gnäller. Lägg ner skitsnacket. Printz är guldvärd för DIF, en av få som vågar stå upp när det gäller.

2-2 borta mot hv är nog inte så dåligt ändå, så länge vi skaffar poäng är det positivt. Vinst mot tälje så ser det helt plötsligt väldigt bra ut eller hur?
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Lucas

Inlägg av Lucas »

Bodda skrev:Som vanligt på detta forum så gnälls det om någon gnäller. Lägg ner skitsnacket. Printz är guldvärd för DIF, en av få som vågar stå upp när det gäller.

2-2 borta mot hv är nog inte så dåligt ändå, så länge vi skaffar poäng är det positivt. Vinst mot tälje så ser det helt plötsligt väldigt bra ut eller hur?
Håller med. Tycker att han är en stor del av vårat lag och bidrar som du säger med tuffhet när han alltid står upp och tar fighten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Printz är bra utan puck, men sist jag kollade så var hockey ett spel som även innefattar spel med puck. Där gör karln inte mycket rätt, han duttar, väljer helt jävla fel alternativ, verkar bli stressad, kommer på efterkälken, slashar lite > åker på utvisning och huxflux har man hamnat i en bra mycket jobbigare sits än om man hade en back som åtminstonde kunde hantera gummitrissan dugligt.

Finns ju omöjligt någon som kan påstå han gjorde en bra match igår...? Att säga Schneider & Ragge var sämre är så förbannat löjligt så jag finner inga ord.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vad som dock är riktigt positivt är att vi är redan klara i Kinnarps Arena för i år. Nu har vi tre matcher emot dem på Hovet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Printz är bra utan puck, men sist jag kollade så var hockey ett spel som även innefattar spel med puck. Där gör karln inte mycket rätt, han duttar, väljer helt jävla fel alternativ, verkar bli stressad, kommer på efterkälken, slashar lite > åker på utvisning och huxflux har man hamnat i en bra mycket jobbigare sits än om man hade en back som åtminstonde kunde hantera gummitrissan dugligt.

Finns ju omöjligt någon som kan påstå han gjorde en bra match igår...? Att säga Schneider & Ragge var sämre är så förbannat löjligt så jag finner inga ord.
Det var ett jävla tjat om Printz, ja han gjorde ingen vidare bra match igår det gjorde varken Schneider eller Ragge (se hv 1:a mål) heller. Visst han tog en onödig utvisning sedan drog Ronnie på sig en lika onödig då han inte hann med i sarghörnet där av fick hv spela 5/3. Tim E är väl annars mästare på att ta onödiga utvisningar (Anger ä också bra på det) Nu verkar det som om du blundar för dom gånger som Printz bär in pucken i offensiv zon eller dom uppspelen som han verkligen lyckas med. Det är märkligt att han som är så kass får så mycket istid samtidigt som han ofta står som sista man och får på så sätt sköta uppspelen. Du får nog upplysa Montén & Micke om detta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Printz är bra utan puck, men sist jag kollade så var hockey ett spel som även innefattar spel med puck. Där gör karln inte mycket rätt, han duttar, väljer helt jävla fel alternativ, verkar bli stressad, kommer på efterkälken, slashar lite > åker på utvisning och huxflux har man hamnat i en bra mycket jobbigare sits än om man hade en back som åtminstonde kunde hantera gummitrissan dugligt.

Det var ett jävla tjat om Printz, ja han gjorde ingen vidare bra match igår det gjorde varken Schneider eller Ragge (se hv 1:a mål) heller. Visst han tog en onödig utvisning sedan drog Ronnie på sig en lika onödig då han inte hann med i sarghörnet där av fick hv spela 5/3. Tim E är väl annars mästare på att ta onödiga utvisningar (Anger ä också bra på det) Nu verkar det som om du blundar för dom gånger som Printz bär in pucken i offensiv zon eller dom uppspelen som han verkligen lyckas med. Det är märkligt att han som är så kass får så mycket istid samtidigt som han ofta står som sista man och får på så sätt sköta uppspelen. Du får nog upplysa Montén & Micke om detta.
* Ronnies utvisning hade aldrig inträffat om inte Printz darigt på sig sin.

* En sak att ta utvisning för att förhindra en målchans vilket Ronnie gjorde en helt annan för att man slashar en spelare som inte har läge att göra mål.

* Ronnies utvisning känns aningen tveksam då det mer verkar vara HV-spelaren som söker upp Ronnies klubba än klubban som söker spelaren, därav Ronnies protest efter beslutet.

För övrigt måste en back har kvalité nog att även kunna spela pucken till rätt adress. Det hjälper inte hur bra man är i spelet utan trissan, kan man inte hantera den kommer man sätta både sig själv och laget i stora svårigheter. Är man så begränsad som spelare som Printz är ställer det enorma krav på den back som han kamperar ihop med. Med tanke på detta hooppas jag innerlig att Printz lirar ihop med Holmqvist på torsdag. OM Andreas sköter uppspelen kanske det blir färre misstag gjorda.

Det säger kanske det mesta om dina hokeykunskapert om du på fullaste allvar anser att Printz var bättre än Ragge igår. Ragge var som vanligt bästa back i DIF, kanske t o m hela lagets mest framstående.

För övrigt är det helt underbart att vi nu har ett par backar som kan slå en passning till rätt adress. De bättre uppspelen gör att vi får färre spelvändningar mot oss samtidigt som det offensiva spelet blir bättre.
Skriv svar