Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Kall-El skrev:Skall jag vara helt ärlig tycker jag samtliga backar utom Adam och junisarna kan sparkas. Ronnie i all ära, men han börjar precis som Strömberg bli rät seg.
Ska vi sparka allihop? Nu när äntligen DIF Hockey börjar fungera som ett lag? Då står vi där inför nästa säsong med samma problem och bekymmer som i år, inga spelare, ingen ekonomi!

Kan vi behålla dessa spelarna så tror jag att det kommer fungera bra nästa säsong, med några förstärkningar som Magnus Johansson (som förövrigt fått igång poängproduktionen kraftigt det senaste).

Ne, de matcherna jag sett live i år, då tycker jag att det är härligt att se att DIF-juniorerna går in med noll respekt och tacklar de gamla gubbarna. Se exempelvis när en junior (kommer ej ihåg vem) tacklade ner Kåberg två gånger i ett o samma byte....han såg förvånad ut sen!
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Boråsaren skrev:...med några förstärkningar som Magnus Johansson (som förövrigt fått igång poängproduktionen kraftigt det senaste)...
Skulle också gärna se en spelare som Magnus Johansson i DIF tröjan. Men varför skulle han vilja lämna Linköping, hans moderklubb, för Djurgården? Dessutom, om han nu mot förmodan skulle byta klubb, lär han ju kosta en hel del.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

DIForever skrev:
Boråsaren skrev:...med några förstärkningar som Magnus Johansson (som förövrigt fått igång poängproduktionen kraftigt det senaste)...
Skulle också gärna se en spelare som Magnus Johansson i DIF tröjan. Men varför skulle han vilja lämna Linköping, hans moderklubb, för Djurgården? Dessutom, om han nu mot förmodan skulle byta klubb, lär han ju kosta en hel del.
Han menar nog Thomas Johansson som tydligen är på väg ifrån LHC. Han får gärna komma hit om han inte är för dyr..

Om jag får önska lite mera (hur fånigt det än är) så skulle jag vilja se att man värvade Daniel Fernholm och Oscar Sundh från nordamerika. Luleås Fredrik Hynning är en annan spelare som jag tror skulle funka bra i DIF (dessutom har han DIF som moderförening). Viktigast är dock att behålla så många som möjligt så att Säcken & Challe inte behöver börja frårn noll igen nästa säsong.

Men en sak i taget. 13 poäng från sträcket med 14 omgångar kvar är långt ifrån vad som kan kallas säker mark.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Tack! Jag skrev fel namn, sorry!

Jag kan hålla med dig där om Ferna, han är bra...!

Som sagt, Challe o Säcken måste få ett material att bygga med nästa år, inte ett nytt, ungt och orutinerat lag...igen!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Det är egentligen likadant varje år eftersom DIF Hockey endast skriver ettårskontrakt med spelarna.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Don_T skrev:Det är egentligen likadant varje år eftersom DIF Hockey endast skriver ettårskontrakt med spelarna.
Har vi gjort det varje säsong??? Trodde det bara var nu p.g.a. risken för nedflyttning eller nåt..
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Det är Jimmie Ölvstad & Espen Knutsen som haft längre än ett år på senaste åren. Kan ha missat någon.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Västerort

Inlägg av Västerort »

Don_T skrev:Det är egentligen likadant varje år eftersom DIF Hockey endast skriver ettårskontrakt med spelarna.
Varför väljer man att göra på det sättet?
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

jensa öhling skrev:. Strömberg har väldigt bra spelsinne, men börjar bli seg och lär väl lägga av.
Det där med att han har bra spelsinne håller jag med om,MEN INTE ATT HAN ÄR SEG!!!! En vattenskalle förstörde en hel säsong för han och han hade VÄLDIGT
svårt att komma tillbaks, pga av att Niklas Wikegård BÄNKADE honom i nästan en hel säsong, för att Niklas spelade på 3kedjor. Då hade inte han fått spela en enda match nästan,utan bara tränat. Varför han beslöt sig för att spela en till säsong i DIF var för att det var nya tränare och att han fick förtroendet. Men han lär inte spela en till säsong i DIF för att han har köpt ett hus i Helsingfors, frun jobbar där och barnen går i skola där. Mer vet jag inte.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Emil svelander skrev:En spelare som jag tycker vi måste behålla e Strömberg, vi vet ju alla hur mkt han kan när han är på topp :)
Instämmer
Djurgården-Ett lag i med och motvind
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Flera bör försvinna och jag hoppas verkligen att DIF har råd med en bättre backbesättning nästa säsong. En som jag har varit oerhört besviken på denna säsong är Kristoffersson. Jag gillar Kristoffersson, han är stor, stark och lite elak. Sen är han egentligen ingen värdelös hockeyspelare heller utan kan göra en del poäng.

Denna säsong har han dock sett rejält seg och tung ut. Han har dessutom inte ens bidragit med tuffhet vilket är en av hans starkaste egenskaper. Hela denna börda har i stort sett Ölvestad fått ta på sig. Att visa styrka och aggresivitet på rinken.

Näh, en bra match mot Modo räddar inte Kristofferssons säsong. Om han inte visar mer jävlar anamma resten av säsongen tycker inte jag att DIF ska ge honom nytt kontrakt. Då finns det andra spelare på marknaden som säkert inte e dyrare än Kristoffersson och som kan fylla hans roll bättre.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Har man inga pengar blir det inga nyförvärv

Inlägg av Frasse »

Flera bör försvinna och jag hoppas verkligen att DIF har råd med en bättre backbesättning nästa säsong.
Hoppas kan man ju alltid men faktum kvarstår att man fortfarande inga pengar har och det lutar snarare emot ytterliggare ett stålbad än en storsatsning.

Först och främst bör/skall man se till att knyta upp juniorerna på 2-3 år (om inte annat för att säkerhetställa att man får betalt av NHL om/när de drar dit) och sedan är det mycket viktigt att man knyter upp Jimmy Ölvestad på ett långt kontrakt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Som sagts tidigare det finns en del spelare som vi bara måste få behålla tänker främst på våra tre centrar av klass dvs Falk, Otto och Linkan. Vidare har vi tre riktgit bra ytterforwards Ölvestad, Rudslätt och Thoresen. Sedan är jag personligen rätt svag för Kristoffersson och gillar hans tuffhet...

Kan vi få behålla dessa 6 spelare plus alla ungdomar är det en bra start i alla fall.

Sedan kan man ju hoppas på att en kille som Fernholm vill komma hem och kanske öven att Tompa vill flytta hem till STHLM igen. Skulle vi få de båda backarna skulle det ljusna betydligt.

Ryman, Björck, Strömberg, Lamberg och Mattsson är backar jag gärna ser försvinner från truppen....
Gripen

Inlägg av Gripen »

det verkar ju jävligt konstigt att vi inte har kontrakt som räcker mer än en säsong... om vi får fram en nhl-sugen junis så kan han alltså sticka gratis till over-there-borta ?

Källan som står i första inlägget hur är det med sanningshalten i den ?

Kan vi som supportrar påverka detta för en eventuell ändring ? (om detta stämmer... vilket jag inte tror och verkligen inte hoppas...)

Nej jag tror att vi har längre kontrakt men att vi inte riktigt vet eller kan få reda på svaret... och skulle det vara så att alla sitter på ettårs-kontrakt så är det ju fan skandal... då kommer vi aldrig få någon stabilitet eller pengar från nhl...

Vi ses ikväll...
DIF 4 EVER

Offensiva backar

Inlägg av DIF 4 EVER »

Jag efterlyser än en gång MINST en offensiv back till i truppen. Det räcker inte med Adam Andersson vi måste få MINST en och helst två nya offensiva backar med bra skott i Powerplay.

Jag ser gärna att backar som Mattsson, Björck, Lamberg, Ryman och Pettersson försvinner. De bidrar i princip ingenting offensivt.

Adam Andersson ska vi verkligen försöka behålla. Strömberg har bra spelförståelse och e rätt stabil trots sin ålder. Enorm rutin.

Sedan kan junisarna gott få chansen ett par ssonger till, Ribbenstrand är en back som bara kommer bli bättre och bättre. Han tar för sig bra på isen redan nu och är väldigt orädd och respektlös trots sin ringa ålder.

På Forwardssidan ska vi försöka värva minst en bra målskytt till. Viktigt också att behålla Ruda, Otto, Linkan och Ölvestad, Thorsesen e ju redan klar.

Lassila ska vi försöka behålla. Han duger bra som förste keeper i elitserien och är ung och kommer utvecklas ännu mer och bli bättre. Hoppas han väntar med NHL ett par säsonger till och utvecklas i elitserien och DIF.
Skriv svar