Hehe... Illa när man inte ens blir uttagen till norska landslaget
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Men ändå fullt rimligt. Låg HA-nivå brukar räcka, men den nivån håller han ju inte hittils.
Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Givetvis grundas detta i frustration från min sida, och självklart besitter ansvariga långt mer hockeykunskaper än vad jag nånsin kommer ha. Men dessa uppdateringar lugnar mig ingenting inför framtiden.
Givetvis grundas detta i frustration från min sida, och självklart besitter ansvariga långt mer hockeykunskaper än vad jag nånsin kommer ha. Men dessa uppdateringar lugnar mig ingenting inför framtiden.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som sagt, han är en bra retoriker Wikegård men hur länge satt han i TV4 egentligen som kommentator?supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Hockeyn förändras och Hur svårt var det att värva en HA-spelare till DIF?
Ny nivå nu för Wiken som sportchef också, upp till bevis att han klarar av SHL.
Nu tror ju jag att det händer mer bakom kulisserna än det som kommuniceras utåt, i varje fall hoppas jag det. Med året vi åkte ut färskt i minne tror jag inte man tar lätt på trenden vi varit i sen dec.
-
Osten östlund
Det är jobbigt att lyssna på. Men han har bytt ut lita på processen mot tålamod istället. Så länge vi inte åker ut, så ställer man upp på hans snack.supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Klipp från HN
"För hur man än backar bandet den senaste tiden är Stockholmslaget sist i formtabellerna.
Senaste 5: 3 poäng – sämst i SHL.:
Senaste 10: 7 poäng – sämst i SHL.
Senaste 15: 10 poäng – sämst i SHL.
Senaste 20: 17 poäng – sämst i SHL."
------------------------------------------------
HN ovan
Peter Andersson Västerås är snart ledig. Perfekt som ass coach säsongen ut. Finns rutin och pondus i det paketet.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -andersson
Känns som att Wikens primära fokus under sina kommande år som sportsligt ansvarig för hela rasket här kommer att läggas på arenafrågan non-stop som han fortsatt kommer driva aggressivt med styrelsen. Han har ju själv sagt att det är Due-Boje som sköter det mesta av de löpande grejerna samt scouting osv.Knickedick skrev: ↑2026-01-19 16:40:09Som sagt, han är en bra retoriker Wikegård men hur länge satt han i TV4 egentligen som kommentator?supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Kanske är Due Boje som ska hänga löst då? För dessa nytillskott är alla undantaget Hellberg rena fiaskot.Limp skrev: ↑2026-01-19 17:08:00Känns som att Wikens primära fokus under sina kommande år som sportsligt ansvarig för hela rasket här kommer att läggas på arenafrågan non-stop som han fortsatt kommer driva aggressivt med styrelsen. Han har ju själv sagt att det är Due-Boje som sköter det mesta av de löpande grejerna samt scouting osv.Knickedick skrev: ↑2026-01-19 16:40:09Som sagt, han är en bra retoriker Wikegård men hur länge satt han i TV4 egentligen som kommentator?supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
-
Knickedick
Har han verkligen kommunicerat det utåt?Limp skrev: ↑2026-01-19 17:08:00Känns som att Wikens primära fokus under sina kommande år som sportsligt ansvarig för hela rasket här kommer att läggas på arenafrågan non-stop som han fortsatt kommer driva aggressivt med styrelsen. Han har ju själv sagt att det är Due-Boje som sköter det mesta av de löpande grejerna samt scouting osv.Knickedick skrev: ↑2026-01-19 16:40:09Som sagt, han är en bra retoriker Wikegård men hur länge satt han i TV4 egentligen som kommentator?supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Jag håller med om att det verkar som att Wikegård driver många frågor och arenafrågan är en av dem.
Men kanske då att han skulle ha rollen Klubbdirektör istället.
Om Due-Boje är vår ”egentliga” sportchef så känns det som att vi har en väldigt orutinerad sportchef från Div.1
-
Osten östlund
I lördags. Så var hans titel iallafall inte sportchef.Knickedick skrev: ↑2026-01-19 17:28:20Har han verkligen kommunicerat det utåt?Limp skrev: ↑2026-01-19 17:08:00Känns som att Wikens primära fokus under sina kommande år som sportsligt ansvarig för hela rasket här kommer att läggas på arenafrågan non-stop som han fortsatt kommer driva aggressivt med styrelsen. Han har ju själv sagt att det är Due-Boje som sköter det mesta av de löpande grejerna samt scouting osv.Knickedick skrev: ↑2026-01-19 16:40:09Som sagt, han är en bra retoriker Wikegård men hur länge satt han i TV4 egentligen som kommentator?supreme skrev: ↑2026-01-19 16:25:14 Lyssnar på Wikegårds senaste sportliga uppdatering. Samma mantra upprepas gång på gång. Det pratas om hög kvalité på träningarna och om bra energi. Men känslan är att felen sitter djupare än så, att det brister på andra håll. Vi är totalt sönderlästa och varje motståndare vet hur de ska sätta press på oss i vår zon och hur vi vill röra oss i anfallszon. Därför driver vi inga matcher, har svårt att försvara ledningar och att hämta ikapp underlägen. Undantag sker givetvis, men då är det en målvakt som står på huvudet, individuell magi eller slumppuckar som trillar in.
Jag håller med om att det verkar som att Wikegård driver många frågor och arenafrågan är en av dem.
Men kanske då att han skulle ha rollen Klubbdirektör istället.
Om Due-Boje är vår ”egentliga” sportchef så känns det som att vi har en väldigt orutinerad sportchef från Div.1
"Niklas Wikegård, sportsligt ansvarig i Djurgården, tycker det är bra att straffen blir strängare."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... filmningar
Samma DIF hockey
-
Fragglepot
Martin filander har fått sparken i Schweiz.
Stockholmare som gjorde det riktigt bra i Oskarshamn, ett par säsonger iaf.
Men tror ändå vi är i större behov av en defensiv ass än en ny tränare. Någon som kan elda på laget.
Men tror ändå vi är i större behov av en defensiv ass än en ny tränare. Någon som kan elda på laget.
Varför inte. Skicka Andersson och köra en trojka med Filander HC och Kimby/Honken som ass. Det hade varit något!
Men här är man ju alldeles för stolt. Annars hade Micce varit putsväck efter Andren/Hävelid-parodin.
Allra helst hade jag sett att man bytte Andersson mot Andersson. In med Peter Andersson som backtränare. Då tror jag det blir en annan tydlighet och ordning där bak.
Men här är man ju alldeles för stolt. Annars hade Micce varit putsväck efter Andren/Hävelid-parodin.
Allra helst hade jag sett att man bytte Andersson mot Andersson. In med Peter Andersson som backtränare. Då tror jag det blir en annan tydlighet och ordning där bak.
Så svårt (för mig i alla fall) att hålla sig lugn då det innebär att åka ur serien om man är sämst, sedan är det en jävla process att ta sig tillbaka också.
Vi gör minst antal mål, släpper till mest skott mot oss, och släpper in flest mål. Vi tar även flest utvisningar, typ delat med SAIK om jag minns rätt.
Para det med vårat spel som en treåring kan läsa så vet nog alla att vi har ingen chans mot något lag i ett kval bo7.
Kul att träningarna går bra. Hoppas sargerna håller.
Vi gör minst antal mål, släpper till mest skott mot oss, och släpper in flest mål. Vi tar även flest utvisningar, typ delat med SAIK om jag minns rätt.
Para det med vårat spel som en treåring kan läsa så vet nog alla att vi har ingen chans mot något lag i ett kval bo7.
Kul att träningarna går bra. Hoppas sargerna håller.
-
Alberget1891
In med HörnqvistFragglepot skrev: ↑2026-01-19 17:52:43 Martin filander har fått sparken i Schweiz.
Har lyssnat nu på Wikegårds sammanfattning. Hade hoppats att han hade haft en annan agenda än den han nu saluförde. Inget nytt under solen direkt. Det som var nytt var att nu är inte processen i högsätet längre. Nu heter det tålamod i stället. Jag har haft tålamod då jag ÄLSKAR DIF. Men just nu värker det jäkligt mycket då man inte ser förändring eller förbättring överhuvudtaget i spelet. Laget är låsta till Kimbys ”my way or no way” Det funkar bevisligen inte o man kan inte räkna med att Hellberg står på huvudet match efter match. Nääe något måste drastiskt förändras annars kommer vi åka ut med såpat arsle ner i HA på nytt. Lider SATAN med att DIF inte presterar och hoppas nån verkligen inser det i tid och gör nån form av förändring. Malmö Red Hawk är ett lysande exempel på en tränare ”Kollar” som gjorde den lilla förändring som lyfte Malmö till oväntade höjder. Vill se samma mod hos tränare o ledning i DIF o inte bara hävda tålamod som ända recept till förändring…