Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

En tanke som etsat sig fast är när man ser Robban i Fisks bås. Undra vad han tänker o tycker när han står där som Stor Fiskhjälte o vaskar av sitt DIF som en irriterande sommarfluga. Robban är DIF o hoppas få återse honom i rätt bås om ett eller 2 år. Känns bara tragiskt o se honom nu. Satan, hur kunde vi offra honom..
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Doyle 1 skrev: 2026-01-18 13:03:49 En tanke som etsat sig fast är när man ser Robban i Fisks bås. Undra vad han tänker o tycker när han står där som Stor Fiskhjälte o vaskar av sitt DIF som en irriterande sommarfluga. Robban är DIF o hoppas få återse honom i rätt bås om ett eller 2 år. Känns bara tragiskt o se honom nu. Satan, hur kunde vi offra honom..
Fråga idioten Jocke E som sparkade Robban och tog in den vithåriga gubben
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Doyle 1 skrev: 2026-01-18 13:03:49 En tanke som etsat sig fast är när man ser Robban i Fisks bås. Undra vad han tänker o tycker när han står där som Stor Fiskhjälte o vaskar av sitt DIF som en irriterande sommarfluga. Robban är DIF o hoppas få återse honom i rätt bås om ett eller 2 år. Känns bara tragiskt o se honom nu. Satan, hur kunde vi offra honom..
Kom väll inte överens med JE?

Folk vill ofta jämföra honom med Kimby. Men Robban hade gått som ass i SHL 3år innan HC.

Medans Kimby är helt grön. Felet man gjort nu. Är att sätta 3 gröngölingar tillsammans. Kimby borde fått en ärlig chans, med åtminstone en rutinerad ass. Nu är det bara en totalt chansning alltihopa!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-01-18 13:11:51, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Sant..Tror du har 99,5 % av forumets medlemmar med dig i detta..
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Om nån i tränarstaben får gå lär det väl vara Patrik. Men vem skulle man plocka in istället?
Boven

Inlägg av Boven »

Om jag inte missminner mig helt hade väl pöbeln här inne vässat högafflarna mot Robban ett bra tag och var nöjda med hans avsked. Vi hade kört fast, var lättlästa och snurrade bara runt i hörnen osv.

Men jag kanske minns fel.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Robban kände inte stödet högre upp o det visade sig på isen
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Boven skrev: 2026-01-18 13:29:01 Om jag inte missminner mig helt hade väl pöbeln här inne vässat högafflarna mot Robban ett bra tag och var nöjda med hans avsked. Vi hade kört fast, var lättlästa och snurrade bara runt i hörnen osv.

Låter som DIF 2026
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2026-01-18 13:33:42
Boven skrev: 2026-01-18 13:29:01 Om jag inte missminner mig helt hade väl pöbeln här inne vässat högafflarna mot Robban ett bra tag och var nöjda med hans avsked. Vi hade kört fast, var lättlästa och snurrade bara runt i hörnen osv.

Låter som DIF 2026
Upplever det fortfarande som "snällt".

Fullsatt varje match och 1st 3 poängare på 2 månader. Budget för mitten av SHL. Vi chanslösa och utspelade i stort sett varje match.

Alla är vi olika. Vissa är naiva, andra realistiska och visa skriker på jorden undergång varannan dag.

Denna säsong är målet att inte åka ur, men även bygga positiv grund inför framtiden. Just nu är det ? På båda dom punkterna.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det är ett tudelat problem.

Dels är Kimby & Co väldigt oerfarna och har inga meriter på den här nivån. Dels så har alldeles för många av Wikens spelarvärvningar varit floppar.

Vi kan inte byta ut halva laget så om vi behöver få till en förändring så kommer det bli på tränarsidan.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Osten östlund skrev: 2026-01-18 13:09:33

Folk vill ofta jämföra honom med Kimby. Men Robban hade gått som ass i SHL 3år innan HC.

Medans Kimby är helt grön. Felet man gjort nu. Är att sätta 3 gröngölingar tillsammans. Kimby borde fått en ärlig chans, med åtminstone en rutinerad ass. Nu är det bara en totalt chansning alltihopa!
Det gnolades när det begav sig med Robban också, att han borde ha varit ass. under Säcken eller liknande en säsong. Men vi har ju facit på vad han uträttade och hade vi inte haft en jävla pandemisäsong så hade historien kanske slutat lyckligare...
Kimby däremot hade DEFINITVT behövt en väldigt erfaren räv att dela ansvaret med på den här nivån, men vi står som sagt med en hel tränartrojka som håller på att drunkna. Sant och det syns.

Jag har bara väldigt svårt för den här jävla MAGA-mobmentaliteten där folk gruppsuggererar sanningar om att Kimby alltid minsann varit en dålig coach och i princip placeras i samma fack som Hävelid ("vi gick inte upp pga av honom, vi gick upp TROTS honom"), lite underförstått där att man faktiskt föredrog Garpenlöv eller åtminstone det spelarstyre som rådde innan Wikegård och Kimby satte stopp för det. Kimby ansågs ju under sin tid i Almtuna som en spännande coach att följa rent generellt utöver Djurgården.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det skriks alltid härinne om att sparka tränaren. Ibland behövs det naturligtvis. Framförallt vid felrekryteringar som Barry. Men om man ska sparka en tränare behövs en bra ersättare. Båda gångerna vi åkt ner har vi sparkat tränaren, men ersatt med fel person. Antingen någon orutinerad eller någon som kommer från misslyckande. Jag tror inte vi åkt ner första gången ifall Hardy hade varit kvar och jag tror inte att oddsen blir bättre med annan tränare nu heller. Satsa pengarna på att stärka truppen istället.

Med den laguppställning vi hade igår är det svårt att vinna matcher i SHL, speciellt mot topplagen.
Senast redigerad av rikkard den 2026-01-18 15:02:22, redigerad totalt 2 gång.
Estrid

Inlägg av Estrid »

Limp skrev: 2026-01-18 14:31:07

Det gnolades när det begav sig med Robban också, att han borde ha varit ass. under Säcken eller liknande en säsong. Men vi har ju facit på vad han uträttade och hade vi inte haft en jävla pandemisäsong så hade historien kanske slutat lyckligare...
Kimby däremot hade DEFINITVT behövt en väldigt erfaren räv att dela ansvaret med på den här nivån, men vi står som sagt med en hel tränartrojka som håller på att drunkna. Sant och det syns.

Jag har bara väldigt svårt för den här jävla MAGA-mobmentaliteten där folk gruppsuggererar sanningar om att Kimby alltid minsann varit en dålig coach och i princip placeras i samma fack som Hävelid ("vi gick inte upp pga av honom, vi gick upp TROTS honom"), lite underförstått där att man faktiskt föredrog Garpenlöv eller åtminstone det spelarstyre som rådde innan Wikegård och Kimby satte stopp för det. Kimby ansågs ju under sin tid i Almtuna som en spännande coach att följa rent generellt utöver Djurgården.
Instämmer. Och jag är helt övertygad om att Wikegård har bättre koll än samtliga som skriver på det här forumet.
HCCL

Inlägg av HCCL »

Det är väll det stora felet, skulle jag säga. Det är fel mot både Kimby och klubben och supportrarna.
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Var ju häxjakt på Robban, eller Tintin som han så ”skojfriskt” kallades, på diverse olika plattformar. Inte minst Facebook.
Helt absurt egentligen, med honom som ledare så hade vi säkert överlevt piss-säsongen med.
I slutändan var det JE som hade nått vägs ände och inte Robban.

Drömmen vore väl att få in en bra ass som defensiv coach. Nog för att BP har fungerat på sistone (3 mål igår när man fått spendera merparten av en period i båset räknar jag inte), men måste ju fungera 5v5 med. Framförallt måste de kunna stänga till verkstaden de sista två minuterna av perioden. Börjar bli trött på att det alltid ska slinka in en jävla puck med 30sek kvar.
Skriv svar