Tv-produktion finska ligan

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
agne
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Satt och kollade på en match ikväll mellan Kärpät - Lukko i finska ligan. Det slog mig att det är en så sjukt stor skillnad på produktionen. Det är fler kameravinklar och det är snabba klipp. Till och med huvuddomarna har kameror som man får se bilder från. Är det någon som vet vad det kostar att ha ett sportabonnemang i Finland? Det borde vara en ganska stor skillnad med tanke på hur sändningarna ser ut. Nu fattar jag inte ett ord av vad kommentatorerna säger men de snackar som fan med inlevelse, lite spansk fotboll.

Guldhjälmen kan vi skippa men kan vi få en motsvarande produktion kring SHL i Sverige vore det drömmen.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Flunk

Inlägg av Flunk »

agne skrev: 2026-01-16 21:11:25 Satt och kollade på en match ikväll mellan Kärpät - Lukko i finska ligan. Det slog mig att det är en så sjukt stor skillnad på produktionen. Det är fler kameravinklar och det är snabba klipp. Till och med huvuddomarna har kameror som man får se bilder från. Är det någon som vet vad det kostar att ha ett sportabonnemang i Finland? Det borde vara en ganska stor skillnad med tanke på hur sändningarna ser ut. Nu fattar jag inte ett ord av vad kommentatorerna säger men de snackar som fan med inlevelse, lite spansk fotboll.

Guldhjälmen kan vi skippa men kan vi få en motsvarande produktion kring SHL i Sverige vore det drömmen.
Ett roligt minne från att ha sett finska ligan på tv var när jag såg den avgörande finalen mellan Jokerit och några andra under 90- talet. Jokerit hade delat ut narrmössor till publiken (de har en joker som symbol). Sedan blev de helt krossade med typ 1-7. Varje gång de visade publiken var det en massa finnar med narrmössor som såg ut.att vilja dö. Riktigt kul! Hur sändningarna är nu vet jag inte, men jag kan tänka mig att de håller hög klass.
Praetori

Inlägg av Praetori »

agne skrev: 2026-01-16 21:11:25 Satt och kollade på en match ikväll mellan Kärpät - Lukko i finska ligan. Det slog mig att det är en så sjukt stor skillnad på produktionen. Det är fler kameravinklar och det är snabba klipp. Till och med huvuddomarna har kameror som man får se bilder från. Är det någon som vet vad det kostar att ha ett sportabonnemang i Finland? Det borde vara en ganska stor skillnad med tanke på hur sändningarna ser ut. Nu fattar jag inte ett ord av vad kommentatorerna säger men de snackar som fan med inlevelse, lite spansk fotboll.

Det är inte tekniken som är den stora fasta kostnaden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Praetori skrev: 2026-01-31 22:07:57

Det är inte tekniken som är den stora fasta kostnaden.
Nej så klart, vi har helt enkelt fler hockeyexperter i Sverige. :mrgreen:
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Skriv svar