Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

SkallePer skrev: 2026-01-15 22:58:56 9 , egentligen 8 poäng ner då vi garanterat kommer ha sämre målskillnad än HV när serien är kvar... 8 pinnar alltså

Stinker kval lång väg.
Vad tänker Wikegård göra åt saken, Göra sig av med ännu en spelare som egentligen platsar? Skicka iväg JJ till Devils jippo ett par matcher?
Klarar vi Leksand Bo7... ?
Det gör vi om vi går som förra ”finalen” vi spelade.. d.v.s. lånar in Gidlöf :wink:
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

SkallePer skrev: 2026-01-15 22:58:56 9 , egentligen 8 poäng ner då vi garanterat kommer ha sämre målskillnad än HV när serien är kvar... 8 pinnar alltså

Stinker kval lång väg.
Vad tänker Wikegård göra åt saken, Göra sig av med ännu en spelare som egentligen platsar? Skicka iväg JJ till Devils jippo ett par matcher?
Klarar vi Leksand Bo7... ?
Svar på sista frågan är enkelt. Aldrig I helvetet! Inte med det tabellraset vi genomför. Vi kommer vara stora som hamsterpittar mot ett Leksand som väntat sig kval hela säsongen. Vi kommer flytta in i Globen för att säkerställa att alla Bajen-leksingar får plats att diktera villkoren, påhejade av värdar och vakter.

Lika bra att vi byter till röda tröjor med ett stort D på bröstet och blir medlemmar i HAs Facebooksida på en gång.
Flawless

Silly Season 2025/26

Inlägg av Flawless »

Lite trubbig igår. Hoppas på mer energi på lördag
rikkard

Silly Season 2025/26

Inlägg av rikkard »

Vi måste spela mer som vi gjorde när vi var framgångsrika. Fokus på att vara kompakta, spela med tålamod och spela på omställningar. För att klara det behövs ytterligare spelare, minst 1 helst 2. Rensfeldt, Costmar är långt under SHL-nivå. Grewe är helt ur form. Salsten håller heller inte måttet. Vi skulle behöva en ny center, alternativt spela Björk som center och värva en vinge. Helst också en ny back. När vår spets är frånvarande är vi alldeles för ojämna. Vi saknar både spets framåt och stabilitet bakåt. Hoppas att Wikegård jobbar hårt bakom kulisserna.
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Kruger, Josefsson och Palve borta från träning idag. Verkar inte vara någon större fara med Josef, men vi skulle ändå behöva en till C elr FW. Hoppas Wiken hittar nåt på den skrala marknaden, för just nu blir vår forwardssida alldeles för svag vid någon skada eller sjukdom.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Från Expressens silly chat med MP

Berg

Kollade faktiskt den bollen lite igår när jag var på Hovet och chanserna har ökat sedan jag kollade sist. DIF kan inte fortsätta hålla honom och inte spela honom, blir ohållbart till slut. Jag ger det 60/40 i procent till att han kommer representera Modo igen den här säsongen.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2026-01-16 16:34:15 Från Expressens silly chat med MP

Berg

Kollade faktiskt den bollen lite igår när jag var på Hovet och chanserna har ökat sedan jag kollade sist. DIF kan inte fortsätta hålla honom och inte spela honom, blir ohållbart till slut. Jag ger det 60/40 i procent till att han kommer representera Modo igen den här säsongen.
Vad har hänt med Berg ens? Måste missat totalt om han är skadad/sjuk? Är väl inte ens med på träningar nu, eller är han uppe och kör med Modo?
In Wikegård we trust!
Difsky

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difsky »

Frigör berg och använd löneutrymmet han och Ylönen lämnar från sig till att hitta kvalitet till laget så vi kan öka vår konkurrenskraft i ligan. Om än bara för att slipp kvala.

Sen till nästa säsong är det hårda bud på förändringar i truppen. Icke Shl mässigt spelare med 1-200 lök i månaden måste bort.
DagUggla

Silly Season 2025/26

Inlägg av DagUggla »

Difsky skrev: 2026-01-16 19:12:16 Frigör berg och använd löneutrymmet han och Ylönen lämnar från sig till att hitta kvalitet till laget så vi kan öka vår konkurrenskraft i ligan. Om än bara för att slipp kvala.

Sen till nästa säsong är det hårda bud på förändringar i truppen. Icke Shl mässigt spelare med 1-200 lök i månaden måste bort.
Är knappast spelare vi har brist på. Inte ens McDavid skulle hjälpa i ett lag som hatar att göra kontrollerade ingångar i zon och som alltid satsar på att snurra i hörnen.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Difsky skrev: 2026-01-16 19:12:16 Frigör berg och använd löneutrymmet han och Ylönen lämnar från sig till att hitta kvalitet till laget så vi kan öka vår konkurrenskraft i ligan. Om än bara för att slipp kvala.

Klasen, Rensfeldt, Brodda kommer lämna. Kruger slutar antagligen?

Men med Ylönen 232k/m, Berg runt 120k/m. Låna ut Brodda kanske slippa 30% av lön? Så borde det ju räcka till en top 6 spelare resten av säsongen.
aljb10
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av aljb10 »

Sörensen på plats i Stockholm idag (eller ska lämna). Han la upp en bild från Arlanda. Har Wiken akutringt ett lån från Fribourg?

Tja, man kan ju drömma.
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2025/26

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

aljb10 skrev: 2026-01-16 19:42:02 Sörensen på plats i Stockholm idag (eller ska lämna). Han la upp en bild från Arlanda. Har Wiken akutringt ett lån från Fribourg?

Tja, man kan ju drömma.

Ser inte hur en enskild värvning eller spelare ska kunna vända den här trenden? Problemet är djupare än så
-Sluta spela i Globen...
aljb10
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av aljb10 »

Stockholmimitthjärta skrev: 2026-01-16 19:48:17
aljb10 skrev: 2026-01-16 19:42:02 Sörensen på plats i Stockholm idag (eller ska lämna). Han la upp en bild från Arlanda. Har Wiken akutringt ett lån från Fribourg?

Tja, man kan ju drömma.

Ser inte hur en enskild värvning eller spelare ska kunna vända den här trenden? Problemet är djupare än så
Jag vet inte heller. Temprärt lösa centerproblemet i en match? Har för mig att sörensen kan spela center.

Men vi har ju fyra centrar Viggo, Frondell, Costmar och Rensfeldt. Låter inte lika farligt som Krüger, Josefson, Palve och Rensfeldt dock.

Jag drömmer bara, han är väl bara här för att hälsa på familj eller något
Hillberry blue

Silly Season 2025/26

Inlägg av Hillberry blue »

OM DIF nu ska ta in en ny coach: Viktor Tuurala i Kalmar. Har gjort det riktigt bra i Kalmar under flera år och är ju från Stockholmstrakten,
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Hillberry blue skrev: 2026-01-16 20:13:54 OM DIF nu ska ta in en ny coach: Viktor Tuurala i Kalmar. Har gjort det riktigt bra i Kalmar under flera år och är ju från Stockholmstrakten,
Tror inte Kalmar släpper han nu mitt under säsongen
Skriv svar