Difsky skrev: ↑2026-01-15 22:01:19
När Kimby säger nöta, nöta, nöta spel. Vad menas? Vi ser ingen tydlighet på isen. Bara sargslickeri, brist på energi och pucktapp
Definitionen av galenskap som pågår…
Stör mig lite på att han inte tar ansvar själv. En rutinerad ledare, lex Roger, säger ”jag har förberett spelarna för dåligt”. Men här är det mer som ”jag har sagt åt dom vad dom ska göra men dom gör det inte”
captcash skrev: ↑2026-01-16 09:21:33
Finns inte en chans att kaffe låter det hända, vi däremot är inte lika hårda i våra psyken längre. :/
Kaffe har rutinerade tränare och väldigt bra spelare, raka motsatsen jämfört med oss som har helt rookie tränare och typ 5 spelare som kan klassas som bra nivå i SHL. Resten är en blandning av flopp och HA-nivå.
Ja det har inte sett något vidare ut spelmässigt på hela säsongen. Nu är det till och med ännu värre eftersom vi i början faktiskt kunde göra mål framåt mycket tack var ett frejdigt och bra PP.
Nu pekar verkligen ALLA pilar rakt nedåt! Om inte något görs så kommer det snart vara helt kört! Förändring måste till! Vakna Wiken!
För jag säger det igen.. finns inget lag i serien som vi kan slå i bäst av 7 i ett negativt kval...
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Flawless skrev: ↑2026-01-16 09:17:42
Färjestad ligger efter oss i tabellen. Tänk om de får kvala 🫣
Jämförde du precis vårat lag med Färjestads? Ett tips, gör inte det misstaget många gjorde med Luleå. En del är helt enkelt för bra och välskötta för att få kvala. Formsvackor har de flesta, men i slutändan ger kompetens resultat. Inkompetens också....
DIF#1 skrev: ↑2026-01-16 10:57:19
Ja det har inte sett något vidare ut spelmässigt på hela säsongen. Nu är det till och med ännu värre eftersom vi i början faktiskt kunde göra mål framåt mycket tack var ett frejdigt och bra PP.
Nu pekar verkligen ALLA pilar rakt nedåt! Om inte något görs så kommer det snart vara helt kört! Förändring måste till! Vakna Wiken!
För jag säger det igen.. finns inget lag i serien som vi kan slå i bäst av 7 i ett negativt kval...
Bara kolla återstående spelschema, vi möter alla lag som ligger under oss.
Samt 4 sista matcherna är mot lag som går för guldet.
Fr om nästa vecka måste vi börja vinna, går inte att prata bort allvaret längre.
Som sagt: helt rätt säsong att vara nykomlingar.
Jag vetefan om högstaligan i Sverige haft så många "dåliga" lag - alltså fakiskt dåliga eller totalt oförmögna att kunna komma in i en positiv trend som håller i sig - i modern tid.