SHL 25/26 Djurgårdens IF - Växjö 15/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Till Skaleper ovan

Rensfelt var mycket bra tidigare under säsongen, vann många tekningar mm. Brodin har knappt fått chansen och där verkar det vara ngt som skaver antingen med tränaren el sportchefen gissar jag. Grewe var strålande fram till sin skada, efter det känns han inte igen och har slutat spela fysiskt, tragiskt. Kanske kan väckas om han får spela med Rensfelt och Brodda igen, åtminstone värt ett försök.

Men det känns rent almänt inte som ngn harmoni i truppen, Krüger och Josefsson känns inte alls igen, om det beror på det eviga ändra det i kedjorna eller ngt annat kan man ju fundera över. Juniorerna kommer tillbaka och 1 match gick det med deras glöd från jvm och idag ungefär som matcherna innan de åkte då vi inte heller var bra.

Om det ligger hos tränare, sportchef eller bara hos spelarna kan man ju tvista om...
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

DIFLuWi skrev: 2026-01-15 23:03:13 Otroligt uselt.
Efter första kände jag bara att det var en sån här match igen.
Att vi inte blev mer förnedrade i andra är en gåta, såg ju ut som att det var högstadiet mot lågstadiet på allmis.

Och hur Wikegård av alla människor kunnat bygga ett lag där ingen verkar kunna eller vilja spela fysiskt är en gåta. Har vi någon som tacklas, flyttar spelare bort från mål, vinner närkamper med kroppen? Alla ska in och peta med klubban, försöka fösa bort med vänsterarmen, hacka lite halvintresserat. Fyfan!
Inte ens Grewe bjuder upp rejält. Den fula jävla #41 i Växjö får göra lite vad han vill, och dessutom förnedra med ett i öppen kasse.

På vår egen jävla hemmaplan dessutom. Fyfan vad alla bondegäng älskar att komma hit och tuffa ut oss. Vi ber om ursäkt för vår existens i vår egen borg! Pinsamt!

Tänker inte ens kommentera deras jävla målvakt som verkar ha fri hopp och lek att avbryta spelet när vi anfaller. Tävlar med kaffes jävla neandertalare i pajas-SM.

Nej, att det får se ut såhär match efter match.
Inget förändras, man rör om lite i kedjorna och fortsätter slicka sarg och spela fast sig i egen zon. Ingen vågar ta initiativ, ingen bryter mönster, ingen tar fighten i mitten och framför mål. Man kan liksom se redan i ingången vad som kommer hända i våra "anfall".
Jag är så jävla less.

Avgå alla för fan! Helst igår! Eller gör något åt det!

Björck är en gigant. Den enda som vill något. Vad är han, 15-16 år eller?
Nej fyfan vad less jag är.
Tappat omklädningsrum. 100%. Det måste till någon förändring nu. Oavsett om någon försvinner behöver någon tillkomma som kan blåsa liv i liket i vilket fall som helst.
25/4-2025
Skriv svar