Enligt den rosa är Anderas Holmqvist klart för DIF.ludde- skrev:Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3576996.ab
Enligt den rosa är Anderas Holmqvist klart för DIF.ludde- skrev:Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
Vet inte vad jag ska tycka. Kanske är han nu riktigt revanschsugen och kommer spela bra, kanske är han inte bättre än vad han visade i Frölunda. Hur lyckad denna värvning är beror på vad Andreas presterar på i isen kombinerad med vad han kostar DIF...Don_T skrev:Enligt den rosa är Anderas Holmqvist klart för DIF.ludde- skrev:Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3576996.ab
Går emot det vi alla trodde om honom förut. Tror inte det är fel skrivet. Dock tror jag det finns mer än bara det, DIF + Frölunda har nog agerat tillsammans med Andreas för att lösa det. Behövs han i DIF? Nej, enligt mig iaf. Ska det bli kul och se honom i DIF? Självklart. Tycker personligen alltid att det är kul att se en ny spelare av klass (eller kanske fd. klass spelare).Lunkan skrev:Andreas Holmqvist skriver kontrakt med Djurgården till och med den 29 november. Tidigare under hösten fick Tre Kronors VM-guldback från 2006 sparken från Frölunda.
- Han har köpt ut sig därifrån, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström.
Huh? Felskrivning, syftningsfel eller har Andreas själv pyntat ut en summa för att göra sig fri från Frölunda?
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -kan-droja
Om han nu inte rycker upp dig i Djurgården av en anledning kan vi också tjäna på ett korttidskontrakt?blyrr3 skrev:Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!
DIF ville väl inte skriva på ett kontrakt som sträcker sig längre än 29/11? Då är våra skadade backar tillbaka, samtidigt som Holmqvist har en hel del att bevisa, så jag tycker denna lösningen är perfekt, sedan får vi se hur läget är runt den 29-Nov.blyrr3 skrev:Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!
Precis, därefter finns säkert möjligheter att förlänga avtalet om båda parter är intresserade. Om inte så har vi fått in en vettig lösning för att täcka upp skador utan att riskera ekonomin.Caveman skrev:DIF ville väl inte skriva på ett kontrakt som sträckte sig längre än 29/11? Då är våra skadade backar tillbaka, samtidigt som Holmqvist har en hel del att bevisa, så jag tycker denna lösningen är perfekt, sedan får vi se hur läget är runt den 29-Nov.blyrr3 skrev:Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!