Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Don_T »

ludde- skrev:Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
Enligt den rosa är Anderas Holmqvist klart för DIF.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3576996.ab
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Don_T skrev:
ludde- skrev:Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
Enligt den rosa är Anderas Holmqvist klart för DIF.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3576996.ab
Vet inte vad jag ska tycka. Kanske är han nu riktigt revanschsugen och kommer spela bra, kanske är han inte bättre än vad han visade i Frölunda. Hur lyckad denna värvning är beror på vad Andreas presterar på i isen kombinerad med vad han kostar DIF...
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Anschutz, dax att visa lite vad ni står för. Visa en liten biceps för Djurgården. Det finns fullt med attraktiva hockeyartister med "Sthlmshjärta" då sorterar jag borta Djurgårdare i LHC utan tänker på andra som lagom till jul blir lediga. En julklapp till Djurgårdens hockeyförening skulle verkligen ligga rätt i tid, då intresset snart tar fart efter fotbollssäsongens slut
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Han har släkt, vänner och familj i närheten... han vill... bra förutsättningar.
Andreas kommer få en nytändning utav detta, helt klart vad jag tror.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Andreas Holmqvist skriver kontrakt med Djurgården till och med den 29 november. Tidigare under hösten fick Tre Kronors VM-guldback från 2006 sparken från Frölunda.
- Han har köpt ut sig därifrån, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström.

Huh? Felskrivning, syftningsfel eller har Andreas själv pyntat ut en summa för att göra sig fri från Frölunda?

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -kan-droja
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

eeh...?! :?

Har jag förstått det hela rätt?
Han missar HV & Luleå, sedan återstår det 13 matcher för Andreas fram tills den 29 november ......& sedan är det tack & hej??

Ersätter han Timmy bara tills ledbandet är läkt?

Lite märkligt upplägg
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-10-20 11:03:13, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lucas

Inlägg av Lucas »

Lunkan skrev:Andreas Holmqvist skriver kontrakt med Djurgården till och med den 29 november. Tidigare under hösten fick Tre Kronors VM-guldback från 2006 sparken från Frölunda.
- Han har köpt ut sig därifrån, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström.

Huh? Felskrivning, syftningsfel eller har Andreas själv pyntat ut en summa för att göra sig fri från Frölunda?

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -kan-droja
Går emot det vi alla trodde om honom förut. Tror inte det är fel skrivet. Dock tror jag det finns mer än bara det, DIF + Frölunda har nog agerat tillsammans med Andreas för att lösa det. Behövs han i DIF? Nej, enligt mig iaf. Ska det bli kul och se honom i DIF? Självklart. Tycker personligen alltid att det är kul att se en ny spelare av klass (eller kanske fd. klass spelare).

Sedan har vi dom vanliga frågorna; hur mycke betalar vi för honom? Tänkte han stanna länge eller hur blir det efter november?

I vilket fall, kul med en ny spelare. Hoppas allt snack om ny-tändning verkligen stämmer.

Och hoppas det inte blir något jävla pappers strul så det dröjer ännu längre, killen har inte spelat på ett tag och det gör inte saken bättre direkt. Tänker inte säga "Välkommen till DIF Andreas" fören nyheten dyker upp på den bästa källorna av dom alla, http://www.difhockey.se. Men jag kan sträcka mig så lång som att säga "Tja honken jr. Gör mål, se till att vi inte släpper in mål, banta din lön så blir vi nöjda och glada"

Edit: Nu när nyheten ligger uppe på hemsidan - Välkommen till DIF Andreas. Hoppas du visar vad du kan.
Senast redigerad av Lucas den 2008-10-20 12:11:27, redigerad totalt 1 gånger.
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Då var det dags att Hälsa han välkommen till Djurgåden då,

Välkommen till din moderklubb Andreas!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

blyrr3 skrev:Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!
Om han nu inte rycker upp dig i Djurgården av en anledning kan vi också tjäna på ett korttidskontrakt? :P
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

blyrr3 skrev:Tråkigt bara att han inte ville skriva på ett kontrakt längre än till 29/11. Men jag förstår även att han vill testa om det finns klubbar i utlandet som är intresserade av han, hoppas ingen nappar och att han stannar i Djurgården!
DIF ville väl inte skriva på ett kontrakt som sträcker sig längre än 29/11? Då är våra skadade backar tillbaka, samtidigt som Holmqvist har en hel del att bevisa, så jag tycker denna lösningen är perfekt, sedan får vi se hur läget är runt den 29-Nov.
Senast redigerad av Caveman den 2008-10-20 13:13:35, redigerad totalt 1 gånger.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Caveman skrev:
DIF ville väl inte skriva på ett kontrakt som sträckte sig längre än 29/11? Då är våra skadade backar tillbaka, samtidigt som Holmqvist har en hel del att bevisa, så jag tycker denna lösningen är perfekt, sedan får vi se hur läget är runt den 29-Nov.
Precis, därefter finns säkert möjligheter att förlänga avtalet om båda parter är intresserade. Om inte så har vi fått in en vettig lösning för att täcka upp skador utan att riskera ekonomin.

Som sagt, en bra lösning tills vidare.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Välkommen tillbaka till DIF Andreas..
Kalle

Inlägg av Kalle »

http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=1- ... =latestnav

Låter som en ganska bra lösning, även om jag trodde att det var mer aktuellt att låna ut N. Andersson då han varit i Ais förrut och därmed är mer bekant med klubben och miljön
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Tycker det på ett sätt känns som ett bra upplägg att skriva kontrakt med Holmqvist Jr fram till slutet av November.
På ett annat sätt tänker jag som så att om nu Andreas gör dundersuccé alá Clubentiden. Vad händer då? Helt plötsligt lär han vara attraktiv på marknaden och därför tänkas få ett fett kontrakt någon annanstans. På ett sätt känns det för mej nästan som att detta kan bli hans chans att visa vad han går för inför andra klubbar.
Bara att hoppas att DIF och Andreas har gjort en slags deal så att vi har någon slags förtur ifall man verkligen vill behålla Holmqvist efter korttidskontraktet. Men vi får se.

Och snälla Montén/Johansson, använd nu honom på rätt sätt, dvs spela följande backpar:

Ragge-Schneider
Printz-Falk
Ronnie-Holmqvist
Urbom

Tänk om Andreas kan komma tillbaka till sin normala kapacitet(vilket jag tror till 99%), o tänk om isf DIF kan behålla honom även efter Timmys comeback. Då har vi potential till ett seriens absolut vassaste PP, och även en backuppsättning som tillhör den övre halvan i ES, lätt....
Låst