Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Vad vi egentligen behöver är en naturlig målskytt, inte någon offensiv back som inte orkar jobba hem. Schneider är snabbare, och har även bättre teknik och spelsinne än Andreas.
Tycker det är helt rätt att Djurgården ingen skriver kontrakt med en spelare som vi inte är i behov av. Ekonomin är tillräckligt ansträngd utan Andreas, känns som om det vore för riskabelt att plocka in en till spelare. Om mot förmodan pengar finns borde det sökas efter en målskytt, inte en back.
Tycker det är helt rätt att Djurgården ingen skriver kontrakt med en spelare som vi inte är i behov av. Ekonomin är tillräckligt ansträngd utan Andreas, känns som om det vore för riskabelt att plocka in en till spelare. Om mot förmodan pengar finns borde det sökas efter en målskytt, inte en back.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan han tänka sig ett prestationsbaserat kontrakt slå till. Annars är det rätt tveksamt.

-
Värva honken och låna ut/kicka Niklas Andersson, den killen håller inte i elitserien ännu.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
För att tjäna pengar. Han har drygt ett till två år kvar på karriären. Jag unnar honom verkligen ett år i Europas bästa liga och några miljoner på banken innan han slutar med hockeyn.sportfåne skrev:Varför skulle Linkan dra till Ryssland nästa år för ?
Jacob Josefson har mer talang än vad Robin Figren och Dick Axelsson hade vid samma ålder. Henrik Eriksson ser jag som likvärdig med Dick och Robin talangmässigt över hela banan. Dick Axelsson är faktiskt tre år äldre än Henrik Eriksson. Jacob Josefson kan vara den den mest talangfulla spelare som spelat i DIF sedan Mats Sundin. Att Henrik Eriksson och Jacob Josefson inte har potential att ersätta Dick och Robins plateser i laget håller jag därför inte med om. Jag tycker även att Marcus Nilson mer än väl ersätter Linkan. Visst gör Linkan fler poäng, men han är sämre defensivt än Marcus.sportfåne skrev:Och med det laget du visar har vi värkligen inte täckt luckorna efter Figren och Axelsson och inte heller för Linkan om du nu tror att han slutar. Sen H.Eriksson som center ?
Engvist kommer att växa ytterligare nästa säsong och jag tycker att Michael Holqvist fungerar utmärkt tillsammans med Andreas och Tim. Det gör inte många poäng framåt, men med Andreas intåg i kedjan fungerar de mycket bättre bakåt.sportfåne skrev:Jag gillar inte heller idén med att ha Holmqvist som ytterforward han är värvad som center spela honom som center !
DIF:s spelarbudget kommer sannolikt att behöva sänkas nästa år på grund av den kommande lågkonjunkturen och att i det sammanhanget tro att det är realistiskt att DIF har råd med Linkan - Thoresen - Marcus Nilson känns lite väl optimistiskt. Jag tror att om DIF släpper Linkan har laget råd med antingen Marcus Nilsson eller Nils Ekman, men knappast båda två. För att ha råd med båda spelarna måste DIF sannolikt släppa Dave Schneider (tveksam om det räcker) och jag är tveksam att det är helt optimalt. För övrigt är vi helt överens om att Marcus Nilson skulle betyda mer för DIF än Nils Ekman nästa säsong.sportfåne skrev:Nästa år vill jag se en Kedja med Linkan-Thoresen-Marcus NilsonSkulle också tänka mig Ekman i denna kedja men jag tror inte vi har råd med både honom och Nilson, jag väljer Nilson före Ekman alla dagar i veckan.
Vad gillar Niklas Andersson så bör DIF ge honom chansen att träna upp skridskoåkningen och växa in i Elitseriekostymen nuvarande säsong. Jag skulle inte klaga om Niklas fick specialträning i kombination med att han lånades ut till Huddinge i år. Niklas har potential, men han måste förtjäna förtroendet. Alexander Urbom, Alexander Deilert och Carl Ackered är formidabla konkurrenter om en plats i laget nästa säsong.
Enligt Sportbladet så vill Andreas Holmqvist hit. Det måste väl ses som ett genombrott? Det visste inte jag i alla fall. Men jag är fortfarande tveksam till honom.
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3571545.ab
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3571545.ab
Daniel Tjärnqvist skulle ju sitta väldigt fint, men jag tror inte att det är så möjligt!?

________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Andreas får gäna komma till DIF..
Skulle göra vårt power-play ännu bättre
Skulle göra vårt power-play ännu bättre
Östgöten jag håller med dig på vissa punkter men jag tror det blir aldeless för stort ansvar på sådanna unga axlar. Sen Engqvist är jag säker på att han kommer bli en av elitseriens bästa centrar helt klart det såg man redan förra året. H.Eriksson har absolut talangen att bli en bra spelare men inte samma spelar typ som Dicken. Han saknar den teknik som både Figren och Dicken besitter. Och man täcker inte upp förluster i ett lag med spelar som redan spelar i laget ?
DIF <3
Personligen tycker jag att vi inte behöver värva en till spelare. Varken en målskytt eller Andreas Holmqvist.
En bra målskytt kostar pengar och nu när "Dicken" är tillbaka så kommer målproduktionen att öka. Glöm inte att vi har Figren och "Otto" också. Att vi sen skulle värva A. Holmqvist känns överflödigt när vi har Schneider. Vårt PP fungerar utmärkt med honom. Vi ligger trea i PP-ligan och det är fantastiskt bra enligt mig. En värvning av Andreas skulle leda till sämre defensiv och dessutom släpper jag hellre fram ungdomar som Urbom och Eklund.
En bra målskytt kostar pengar och nu när "Dicken" är tillbaka så kommer målproduktionen att öka. Glöm inte att vi har Figren och "Otto" också. Att vi sen skulle värva A. Holmqvist känns överflödigt när vi har Schneider. Vårt PP fungerar utmärkt med honom. Vi ligger trea i PP-ligan och det är fantastiskt bra enligt mig. En värvning av Andreas skulle leda till sämre defensiv och dessutom släpper jag hellre fram ungdomar som Urbom och Eklund.
Håller med till fullo. Varför lyfta in Andreas Holmqvist när vi redan har en bra PP back. Bättre att spara pengarna till nästa år när både Nils Ekman och Marcus Nilson finns tillgängliga för att, om det finns pengar, plocka in i truppen.Struten skrev:Personligen tycker jag att vi inte behöver värva en till spelare. Varken en målskytt eller Andreas Holmqvist.
Och glöm inte bort Thoresen heller...
Tellans kontrakt går ut också i vår, är intressant ifall Riddarn sticker.
Precis många bra spelare finns tillgängliga nästa år. Spar så mycket det går nu. GÅ på matcherna alla Djurgårdare. Köp i kioskerna och liknande. Om laget är skadefritt, vi har gått bra i serien och lite tur med lottningen kanske kankse vi kan ta oss till en semifinal, då blir det ytterliggare lite pengar. Fast ju nu ser det väl ganksa tunt ut på pengasidan?
Född till sportchef.
Kanske dags för AEG att pumpa in lite pengar
så värvar vi Tellan,Thoresen,Ekman,Marcus Nilson och Daniel Tjärnqvist
haha önske tänkande 

DIF <3
Känns som att Djurgården med Frölundas budget hade kunnat bygga ett lag kapabelt till att ta flera raka SM-guld.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.