När de hyllade Salming i Toronto så sa man "I want one of those, where are we going to get one of those". Vi har tre av dem samtidigt.jensa öhling #11 skrev: ↑2026-01-11 09:52:53 Vet att det är en trött jämförelse men tänk om hockeyn funkade som fotbollen. Vi sitter ju på 3 Lucas Bergvall samtidigt nu.
Björck är bland det finaste jag sett i en DIF-tröja. Tänk er honom nästa säsong. Tror inte det är omöjligt att mini-fimpen är kvar då heller.
Sedan är det tal om att inte lasta dem för mycket eller ge dem för mycket ansvar. Självklart ska de få mogna i rätt takt, men det finns också snorungar som Celebrini i San Jose som kan glida runt med ett A på bröstet och ligga trea i NHL:s poängliga (just nu), som nästan får folk att glömma Williams existens när det är en 19-årig junior. Viggo kan definitivt bli en Celebrini. Även om jag är med på att ledarstaben ska ifrågasättas så är jag också väldigt glad över att man nu verkar se att man kan ge en 17-åring ansvar, bland annat genom att sätta in honom i 5v6.
Har svårt att se att vi får se en Viggo igen, någonsin. Vi ska vara jävligt glada om vi får se honom representera oss ett år till, trots den ringa åldern. Jag litar dock på att de svenska scouterna vurmar för att han behöver stanna i Sverige ett år till, även om han redan nu kan kliva ut och vara en duktig tvåvägsforward som nog skulle kunna utmana på Celebrini-nivå inom kort.