SHL 25/26 Färjestad - Djurgårdens IF 10/1
HV bara 1 pinne, kvällen blir ännu bättre!
Skynda långsamt med top 10 draftade juniorer är bara att kasta bort chansen, smid medans järnet är varmt, för snart har det svalnat och dom är i nhlKnickedick skrev: ↑2026-01-10 20:22:44Jag vet inte vad du vill säga med med att du har följt Viggo sen långt tillbaka? Men att han har framtiden för sig har varit klart ganska länge. Jag vet inte hur insatt du är i svensk juniorhockey, men med all respekt så känns du inte som någon som spenderar torsdagkvällarna på Stockhagens IP, men vad vet jag.Praetori skrev: ↑2026-01-10 18:55:58Jag har följt Viggo ganska långt tillbaka i tiden pga anledningar. Han är enormt duktig och har framtiden för sig. Men Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för föreningen, över säsongen, och långsiktigt. Inte det som är bäst för spelaren.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:38:07
Du tycker alltså inte att Viggo har varit bra hela säsongen?
Sen har vi ju inte spelat så bra även fast vi vunnit och som du sa innan. Mycket produktion har ju kommit från trio Laleggia, Snively, Hudon som klickade bra tidigt på säsongen.
För att sen gå ned sig även innan juniorerna försvann
Det har varit viktigare att få ihop och få igång ett 'lag' än att kasta juniorer på problem och 'hoppas' på att de frälser oss.
Vikten av den blytunga föreningen, som Djurgården utgör, bör aldrig vara något som juniorer skall känna vila på deras axlar.
De är en bonus, en hävstång. Att inte bygga laget kring dem är sund hockeylogik och ingenting som jag tycker att man kan kritisera ledningen för.
Sen tycker jag inte att der hela är någon jättegrej. Vi ligger oförskämt bra till mer än halvvägs in i säsongen. Vi diskuterar lyxproblem egentligen.
Du har helt rätt i att Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för laget, men här får du det att låta som att vi hade varit ett sämre lag än vad vi är idag om vi hade låtit juniorerna ta mer ansvar tidigare på säsongen. Frondell och Eklund har ju tidigare visat att de klarar av Hockeyallsvenska finaler mot gnaget, om inte det är en tyngd att bära så vet jag inte vad. Samt att Viggo med all tydlighet visat att han är mer än vinge i fjärdeline.
Jag hör att du vill skynda långsamt med juniorer och att du vill vara försiktig, men jag tror helt enkelt du underskattar eller har svårt att bedömma klassen på svensk juniorhockey.
Eller så tycker du att många lag som är i samma liga och som också riskerar att åka ur gör fel som lastar mer istid per match på vissa juniorer än vad vi gör, trots att de spelarna på inget sätt är bättre än våra juniorer.
Och svimma inte nu Praetori, Men HV71 som är i en mycket mer utsatt situation än vad vi är Spelar alltså en 08-back i första backpar ikväll och han fick t.o.m. spela 3v3..... hemska tanke va?
Visst, lyxproblem och vi kan väl va överens om att vi ser det på olika sätt
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
På det stora hela en bra match med ett något stukat självförtroende. Junisarna blev precis den injektion jag hoppades på och alltid skönt att spöa vidrigheternas vidrighet
Junisar =kvalitet =vinst.
Enkelt och rättvist.
Enkelt och rättvist.
It's the hope that kills you.
Holm har inte kommit upp i nivån han har i sig, men utan försäsong som 30-plussare levererar han över förväntningarna.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-10 19:13:51Tycker Holm burit laget under den tunga tiden. Som sagt bra förstapass, satt stopp i spelet, fina uppåkningar så laget fått andas.Manijock skrev: ↑2026-01-10 17:56:17Du är ett fan av Holm alltså? Vet ju att du avgudade Högström också när det begav sig, så det där sköna är ju din stil, det vet jag.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-10 17:53:07 Juniorerna, Holm och Hellberg. Satan vilka klasslirare hela bunten.
Landslagsklass.![]()
Men personligen blir det lite slappt. Sen överglänser han ju bedrövliga Sissons sista tiden.
Så bra som han är just nu har jag aldrig sett honom. Jag tycker han var för slarvig senast han var hos oss.
Men ingen rubbar Thomas Eriksson.![]()
Möjligen Ragge, men han var lite för sliten när han kom hem, tyvärr.
Det är naturligtvis ingen nyhet, men det tål ju att upprepas att Marcus Ragnarsson är bland det sjukaste man sett. En back som gått från att vara en pålitlig defensiv back i NHL, till att totalt dominera i HA och sedan som 37-åring växla upp och inte bara vara poängbästa back i Elitserien, utan även tokdominera i egen zon.
Jag gör inte mycket mer på min fritid än att sitta i diverse mögliga ishallar och frysa.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 20:22:44Jag vet inte vad du vill säga med med att du har följt Viggo sen långt tillbaka? Men att han har framtiden för sig har varit klart ganska länge. Jag vet inte hur insatt du är i svensk juniorhockey, men med all respekt så känns du inte som någon som spenderar torsdagkvällarna på Stockhagens IP, men vad vet jag.Praetori skrev: ↑2026-01-10 18:55:58Jag har följt Viggo ganska långt tillbaka i tiden pga anledningar. Han är enormt duktig och har framtiden för sig. Men Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för föreningen, över säsongen, och långsiktigt. Inte det som är bäst för spelaren.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:38:07
Du tycker alltså inte att Viggo har varit bra hela säsongen?
Sen har vi ju inte spelat så bra även fast vi vunnit och som du sa innan. Mycket produktion har ju kommit från trio Laleggia, Snively, Hudon som klickade bra tidigt på säsongen.
För att sen gå ned sig även innan juniorerna försvann
Det har varit viktigare att få ihop och få igång ett 'lag' än att kasta juniorer på problem och 'hoppas' på att de frälser oss.
Vikten av den blytunga föreningen, som Djurgården utgör, bör aldrig vara något som juniorer skall känna vila på deras axlar.
De är en bonus, en hävstång. Att inte bygga laget kring dem är sund hockeylogik och ingenting som jag tycker att man kan kritisera ledningen för.
Sen tycker jag inte att der hela är någon jättegrej. Vi ligger oförskämt bra till mer än halvvägs in i säsongen. Vi diskuterar lyxproblem egentligen.
Du har helt rätt i att Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för laget, men här får du det att låta som att vi hade varit ett sämre lag än vad vi är idag om vi hade låtit juniorerna ta mer ansvar tidigare på säsongen. Frondell och Eklund har ju tidigare visat att de klarar av Hockeyallsvenska finaler mot gnaget, om inte det är en tyngd att bära så vet jag inte vad. Samt att Viggo med all tydlighet visat att han är mer än vinge i fjärdeline.
Jag hör att du vill skynda långsamt med juniorer och att du vill vara försiktig, men jag tror helt enkelt du underskattar eller har svårt att bedömma klassen på svensk juniorhockey.
Eller så tycker du att många lag som är i samma liga och som också riskerar att åka ur gör fel som lastar mer istid per match på vissa juniorer än vad vi gör, trots att de spelarna på inget sätt är bättre än våra juniorer.
Och svimma inte nu Praetori, Men HV71 som är i en mycket mer utsatt situation än vad vi är Spelar alltså en 08-back i första backpar ikväll och han fick t.o.m. spela 3v3..... hemska tanke va?
Visst, lyxproblem och vi kan väl va överens om att vi ser det på olika sätt
Djurgården som förening nyttjar juniorer fler än de flesta.
Jag menar inte att vi skall skynda långsamt med juniorer.
Jag menar enbart att folk läser in helt galna grejer ur ingenting.
JVM trion har inte varit spelbar, för att de varit på andra sidan planeten.
Att de inte fick dominant istid när de var på rätt sida planeten tidigare var ingen konspiration. De var helt enkelt inte tillräckligt bra i alla 3 zoner under hösten.
Det är egentligen ingen som kan säga att de är det nu heller. De har lirat 1 match.
De var inte 'kompletta' i November. De var inte det i Oktober eller September heller. De är grymma framåt, med momentum. De har inte varit defensiva utropstecken tidigare.
Vi är nykomlingar. Vi behöver stabilitet, över tid. Grabbarna drar över pölen vid första bästa tillfälle (långsiktighet). De får speltid därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Glömde ju meddela er oroliga själar här inne igår innan match att det blir 3p denna gång
Det blir det utan undantag varje gång jag missat en match
Så sjukt sköna poäng in på kontot, 16p kvar till säkrat kontrakt
Så sjukt att DIF-Kidsen är så viktigt för detta lag
Det blir det utan undantag varje gång jag missat en match
Så sjukt sköna poäng in på kontot, 16p kvar till säkrat kontrakt
Så sjukt att DIF-Kidsen är så viktigt för detta lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Alberget1891
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker en sväng i HA kan göra dem gott. Gör om, gör rätt. Bygg en bra stomme och kör vidare på det.Alberget1891 skrev: ↑2026-01-11 12:07:06Lär väl bli kval där iår igen. Förstår inte hur deras supportrar står ut. Säsong efter säsong.
Nu är det typ 20 legoknektar de satt ihop..
Den resan har dom ju gjort nyligen...tadaa123 skrev: ↑2026-01-11 14:22:55Tycker en sväng i HA kan göra dem gott. Gör om, gör rätt. Bygg en bra stomme och kör vidare på det.Alberget1891 skrev: ↑2026-01-11 12:07:06Lär väl bli kval där iår igen. Förstår inte hur deras supportrar står ut. Säsong efter säsong.
Nu är det typ 20 legoknektar de satt ihop..
-
avskedsfest
Ni som kan mer än jag….
Finns det ngn chans att Viggo lirar i Dif nästa säsong?
Ja, det gör han nogavskedsfest skrev: ↑2026-01-11 20:18:43 Ni som kan mer än jag….