Kimby får lasta spelarna på bussen och köra runt lite, ut till Kaknäs och hälsa på Bosse och tillbaka, inför nästa hemmamatch.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2026-01-10 18:10:30 Vi har alltså 3 raka vinster på bortaplan och 4 raka torskar på hemmaplan, absurt haha
SHL 25/26 Färjestad - Djurgårdens IF 10/1
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Helt rätt, sen har du vurmat för mer istid för andra som inte ska spela, så du är inte felfriKnickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer ocksåPraetori skrev: ↑2026-01-10 17:40:13Enkelt att vara efterklok. De skall förtjäna den. Det har de gjort nu.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:38:30
Mer!
Om du följt säsongen har du ju sett att de funnits tillfällen då de varit bänkade.
Dom ska ha den här speltiden som de har nu i varje match
Idag går ungdomstrion före Brodda, Ludde, Costmar och troligen även Salsten Pettersen offensivt. I min bok.
Du nämner två spelare som är poängledande Snively och Hudon och gör det enkelt för dig. Men jag har absolut velat ha mer än att Frondell och Viggo i delar av matcher varit bortplockade.
Inte heller Ylönen, Krüger, Blomgren, Grewe har förtjänat det mer.
Om det är någon som verkligen visat att han förtjänar det så är det ju Viggo, Eklund och Frondell i alla avseenden, både skicklighetsmässigt och i att visa vilja, sen har viljan inte alltid räckt för att få ut det individuella resultatet. Men det finns ju ingen spelare i truppen som lyckats med det.
Lättare att spela dom som SKA SPELA, och inte dom som inte ska.Praetori skrev: ↑2026-01-10 18:20:08Kimby får lasta spelarna på bussen och köra runt lite, ut till Kaknäs och hälsa på Bosse och tillbaka, inför nästa hemmamatch.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2026-01-10 18:10:30 Vi har alltså 3 raka vinster på bortaplan och 4 raka torskar på hemmaplan, absurt haha![]()
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grejen med Blixt är ju att jag vet vad jag får, jag vet att han är begränsad och att han inte gamblar i onödan och sköter det enkelt och resolut. Jag uppskattar sånt där vi befinner oss, vi är på en plats där det handlar om att etablera sig och hålla sig kvar, sköt saker enkelt och prioritera defensiven när vi har en sån jävla stjärnmålvakt längst bak, det är inte läge för hyrbis, riskminimera så mycket det går, vissa backar som är skickliga och vill föra spelet har svårt för det.
Spela fult
Holm är en gigant när han villSkallePer skrev: ↑2026-01-10 18:17:46Frågan är om.vi inte borde förlänga där? Får vi inte hem björnfot (vilket vi borde veta ganska snart) borde vi Försöka ta reda på vad han behöver för att vara påkopplad. Eller "glad". Mer Cash kanske? Större lägenhet? En flickvänPraetori skrev: ↑2026-01-10 18:01:36Hann känns lite som en grubblare. Tycker man känner igen den mentala spelartypen.SkallePer skrev: ↑2026-01-10 17:58:11Tycker Holm varit bra stora delar av säsongen. Han är alltid bra när han ser ut att bry sig, inte är nonchalant.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-10 17:53:07 Juniorerna, Holm och Hellberg. Satan vilka klasslirare hela bunten.
Landslagsklass.![]()
Gjort en del mål och ass som varit matchavgörande som gett oss poäng.
Han är, efter Oliver vår klart bästa back i faktisk förmåga. När han är investerad och 'glad'.![]()
E Gustavsson är i stort sett klar enl Hökfan, men tycker ändå Holm bör vara 1 av 6 backar.
Holm, EG, Kylington., (7 blixt )
Lindström, JP , Sissons, (8. Berg )
Är ju FW sidan som behöver en större renovering.
Vi har FW som måste få tillräckligt (inte mycket) istid.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer ocksåPraetori skrev: ↑2026-01-10 17:40:13Enkelt att vara efterklok. De skall förtjäna den. Det har de gjort nu.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:38:30
Mer!
Om du följt säsongen har du ju sett att de funnits tillfällen då de varit bänkade.
Idag går ungdomstrion före Brodda, Ludde, Costmar och troligen även Salsten Pettersen offensivt. I min bok.
Du nämner två spelare som är poängledande Snively och Hudon och gör det enkelt för dig. Men jag har absolut velat ha mer än att Frondell och Viggo i delar av matcher varit bortplockade.
Om det är någon som verkligen visat att han förtjänar det så är det ju Viggo, Eklund och Frondell i alla avseenden, både skicklighetsmässigt och i att visa vilja, sen har viljan inte alltid räckt för att få ut det individuella resultatet. Men det finns ju ingen spelare i truppen som lyckats med det.
JJ och Snively ska ligga på 20-21 min. Viggo 17
Hudon ,Palve 18 min ,Pettersen 15
Frondell 17 ,Kruger 15-16, Eklund 17
Grewe 6, Salsten 6-7, Blomgren 11.
Dom här min är ju fullt normala för dessa. Blomgren är den som kan logga/avlasta lite mer än övriga där nere.
Det är enkelt att säga nu när de gjort ett fantastiskt JVM och en bra insats idag. Men man måste vara bra i alla zoner och tidigare under säsongen var de inte riktigt det. Att vi tog oss upp och hade häng på toppen tidigt hängde mycket på solida insatser av spelare som helt enkelt gick före.. då. Nu är nu.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer ocksåPraetori skrev: ↑2026-01-10 17:40:13Enkelt att vara efterklok. De skall förtjäna den. Det har de gjort nu.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:38:30
Mer!
Förutom Frondell som jag tycker tidigt visade en mognad som borde renderat i mer istid redan i Oktober.
Men givet att laget gick ganska bra då har jag faktisk full förståelse för att Kimby inte ändrade på saker.
Sen har de helt enkelt inte varit tillgängliga sedan tidigare i December så det har inte funnits möjlighet att lira dem förrän nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om han är motiverad så absolut. Alltså det är en drömback i min bok för oss på den här nivån. Får vi behålla Oliver och genom något mirakel få in EG nästa säsong skulle det vara bland ligans bästa backstommar.SkallePer skrev: ↑2026-01-10 18:17:46Frågan är om.vi inte borde förlänga där? Får vi inte hem björnfot (vilket vi borde veta ganska snart) borde vi Försöka ta reda på vad han behöver för att vara påkopplad. Eller "glad". Mer Cash kanske? Större lägenhet? En flickvänPraetori skrev: ↑2026-01-10 18:01:36Hann känns lite som en grubblare. Tycker man känner igen den mentala spelartypen.SkallePer skrev: ↑2026-01-10 17:58:11Tycker Holm varit bra stora delar av säsongen. Han är alltid bra när han ser ut att bry sig, inte är nonchalant.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-10 17:53:07 Juniorerna, Holm och Hellberg. Satan vilka klasslirare hela bunten.
Landslagsklass.![]()
Han är, efter Oliver vår klart bästa back i faktisk förmåga. När han är investerad och 'glad'.![]()
E Gustavsson är i stort sett klar enl Hökfan, men tycker ändå Holm bör vara 1 av 6 backar.
-
Knickedick
Brodda ska fortfarande spela#10 skrev: ↑2026-01-10 18:20:11Helt rätt, sen har du vurmat för mer istid för andra som inte ska spela, så du är inte felfriKnickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer också
Om det är någon som verkligen visat att han förtjänar det så är det ju Viggo, Eklund och Frondell i alla avseenden, både skicklighetsmässigt och i att visa vilja, sen har viljan inte alltid räckt för att få ut det individuella resultatet. Men det finns ju ingen spelare i truppen som lyckats med det.![]()
-
Knickedick
Du tycker alltså inte att Viggo har varit bra hela säsongen?Praetori skrev: ↑2026-01-10 18:28:13Det är enkelt att säga nu när de gjort ett fantastiskt JVM och en bra insats idag. Men man måste vara bra i alla zoner och tidigare under säsongen var de inte riktigt det. Att vi tog oss upp och hade häng på toppen tidigt hängde mycket på solida insatser av spelare som helt enkelt gick före.. då. Nu är nu.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer också
Förutom Frondell som jag tycker tidigt visade en mognad som borde renderat i mer istid redan i Oktober.
Men givet att laget gick ganska bra då har jag faktisk full förståelse för att Kimby inte ändrade på saker.
Sen har de helt enkelt inte varit tillgängliga sedan tidigare i December så det har inte funnits möjlighet att lira dem förrän nu.
Sen har vi ju inte spelat så bra även fast vi vunnit och som du sa innan. Mycket produktion har ju kommit från trio Laleggia, Snively, Hudon som klickade bra tidigt på säsongen.
För att sen gå ned sig även innan juniorerna försvann
Juniseffekten!
Fortsatt skeptisk dock, gäller att vi bygger stabilitet framåt och undviker svackan vi själva skapat.
Fortsatt skeptisk dock, gäller att vi bygger stabilitet framåt och undviker svackan vi själva skapat.
Synd att man inte fått hem Gustavsson den här säsongen istället för Kylington.SkallePer skrev: ↑2026-01-10 18:17:46Frågan är om.vi inte borde förlänga där? Får vi inte hem björnfot (vilket vi borde veta ganska snart) borde vi Försöka ta reda på vad han behöver för att vara påkopplad. Eller "glad". Mer Cash kanske? Större lägenhet? En flickvänPraetori skrev: ↑2026-01-10 18:01:36Hann känns lite som en grubblare. Tycker man känner igen den mentala spelartypen.SkallePer skrev: ↑2026-01-10 17:58:11Tycker Holm varit bra stora delar av säsongen. Han är alltid bra när han ser ut att bry sig, inte är nonchalant.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-10 17:53:07 Juniorerna, Holm och Hellberg. Satan vilka klasslirare hela bunten.
Landslagsklass.![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Knickedick
Ska ligga?! Det ska alltså vara förutbestämt för resten av säsongen?SkallePer skrev: ↑2026-01-10 18:27:51Vi har FW som måste få tillräckligt (inte mycket) istid.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:06:20Jag vet inte om du läser men jag har väl längre ropat på mer istid och större roll för juniorerna, framförallt Viggo.Praetori skrev: ↑2026-01-10 17:55:54Just nu? Få i laget. JVM trion borde få 15+min per match minst framöver. Frondell bortåt 20. Tidigare under säsongen? Mer etablerade spelare, som loggat flera år på högsta elitnivå. Hade folk på allvar (utan efterklokhetens glasögon) tagit istid från ex Hudon eller Snively i Oktober-November för att ge junisarna mer?Knickedick skrev: ↑2026-01-10 17:43:58Vilka har förtjänat den mer. Man måste jämföra med hur mycket andra spelare skulle förtjänat den mer också
JJ och Snively ska ligga på 20-21 min. Viggo 17
Hudon ,Palve 18 min ,Pettersen 15
Frondell 17 ,Kruger 15-16, Eklund 17
Grewe 6, Salsten 6-7, Blomgren 11.
Dom här min är ju fullt normala för dessa. Blomgren är den som kan logga/avlasta lite mer än övriga där nere.
Det beror väl på hur matcher utspelar sig.
Snively ska väl inte spela BP och då kan det ju ibland vara svårt att komma upp i dina förbestämda 21?
Jag har följt Viggo ganska långt tillbaka i tiden pga anledningar. Han är enormt duktig och har framtiden för sig. Men Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för föreningen, över säsongen, och långsiktigt. Inte det som är bäst för spelaren.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:38:07
Du tycker alltså inte att Viggo har varit bra hela säsongen?
Sen har vi ju inte spelat så bra även fast vi vunnit och som du sa innan. Mycket produktion har ju kommit från trio Laleggia, Snively, Hudon som klickade bra tidigt på säsongen.
Det har varit viktigare att få ihop och få igång ett 'lag' än att kasta juniorer på problem och 'hoppas' på att de frälser oss.
Vikten av den blytunga föreningen, som Djurgården utgör, bör aldrig vara något som juniorer skall känna vila på deras axlar.
De är en bonus, en hävstång. Att inte bygga laget kring dem är sund hockeylogik och ingenting som jag tycker att man kan kritisera ledningen för.
Sen tycker jag inte att der hela är någon jättegrej. Vi ligger oförskämt bra till mer än halvvägs in i säsongen. Vi diskuterar lyxproblem egentligen.
Om dom ska göra vad som är bäst för föreningen så undrar jag vad fan dom håller på med.Praetori skrev: ↑2026-01-10 18:55:58Jag har följt Viggo ganska långt tillbaka i tiden pga anledningar. Han är enormt duktig och har framtiden för sig. Men Djurgårdens uppgift är att göra det som är bäst för föreningen, över säsongen, och långsiktigt. Inte det som är bäst för spelaren.Knickedick skrev: ↑2026-01-10 18:38:07
Du tycker alltså inte att Viggo har varit bra hela säsongen?
Det har varit viktigare att få ihop och få igång ett 'lag' än att kasta juniorer på problem och 'hoppas' på att de frälser oss.
Vikten av den blytunga föreningen, som Djurgården utgör, bör aldrig vara något som juniorer skall känna vila på deras axlar.
De är en bonus, en hävstång. Att inte bygga laget kring dem är sund hockeylogik och ingenting som jag tycker att man kan kritisera ledningen för.
Sen tycker jag inte att der hela är någon jättegrej. Vi ligger oförskämt bra till mer än halvvägs in i säsongen. Vi diskuterar lyxproblem egentligen.