Spelarkontrakt, truppen 06/07
Spelarkontrakt, truppen 06/07
MV:
Teemu Lassila - 06/07
Daniel Larsson - 07/08
B:
Ronnie Pettersson - 06/07
Alexander Ribbenstrand - 06/07
Timmy Pettersson - 06/07
Jonas Liwing - 07/08
Thomas Johansson - 07/08
Dennis Persson - 07/08
Fredrik Ericson - 07/08
Christoffer From-Björk - Tryout
F:
Kristofer Ottosson - 06/07
Patrik Hörnqvist - 06/07
Christofer Thörn - 06/07
Christofer Löfberg - 06/07
Patrick Thoresen - 06/07
Dragan Umicevic - 06/07
Pär Bäcker - 07/08
Nichlas Falk - 07/08
Nicklas Danielsson 07/08
Jimmie Ölvestad - 07/08
Christian Eklund - 07/08
Morten Ask - 07/08
Fredrik Bremberg - 08/09
Andreas Engqvist - Tryout
Nyförvärv - klara
Nicklas Danielsson - Almtuna - Länk
Pär Bäcker - Färjestad - Länk
Thomas Johansson - Linköping - Länk
Daniel Larsson - Hammarby - Länk
Fredrik Ericson - Bofors - Länk
Timmy Pettersson - Södertälje - Länk
Dennis Persson - Västerås - Länk
Christian Eklund - Augsburger Panther - Länk
Dragan Umicevic - Södertälje - Länk
Morten Ask - SaiPa - Länk
Nyförvärv - rykten
Johan Sjödell-Wiklander - Bofors - Länk
Björn Lavander - Björklöven - Länk
Spelarförluster - klara
Petter Rönnqvist
Mattias Andersson
Adam Andersson
Jesper Björck
Erik Ryman
Antti-Pekka Lamberg
Mika Strömberg
André Mattsson
Patrik Nilson
Marcus Kristoffersson
Henrik Nordfeldt
Per Eklund
Daniel Rudslätt
Johan Eneqvist
Spelarförluster - rykten
Patrick Thoresen - NHL - Länk
Teemu Lassila - 06/07
Daniel Larsson - 07/08
B:
Ronnie Pettersson - 06/07
Alexander Ribbenstrand - 06/07
Timmy Pettersson - 06/07
Jonas Liwing - 07/08
Thomas Johansson - 07/08
Dennis Persson - 07/08
Fredrik Ericson - 07/08
Christoffer From-Björk - Tryout
F:
Kristofer Ottosson - 06/07
Patrik Hörnqvist - 06/07
Christofer Thörn - 06/07
Christofer Löfberg - 06/07
Patrick Thoresen - 06/07
Dragan Umicevic - 06/07
Pär Bäcker - 07/08
Nichlas Falk - 07/08
Nicklas Danielsson 07/08
Jimmie Ölvestad - 07/08
Christian Eklund - 07/08
Morten Ask - 07/08
Fredrik Bremberg - 08/09
Andreas Engqvist - Tryout
Nyförvärv - klara
Nicklas Danielsson - Almtuna - Länk
Pär Bäcker - Färjestad - Länk
Thomas Johansson - Linköping - Länk
Daniel Larsson - Hammarby - Länk
Fredrik Ericson - Bofors - Länk
Timmy Pettersson - Södertälje - Länk
Dennis Persson - Västerås - Länk
Christian Eklund - Augsburger Panther - Länk
Dragan Umicevic - Södertälje - Länk
Morten Ask - SaiPa - Länk
Nyförvärv - rykten
Johan Sjödell-Wiklander - Bofors - Länk
Björn Lavander - Björklöven - Länk
Spelarförluster - klara
Petter Rönnqvist
Mattias Andersson
Adam Andersson
Jesper Björck
Erik Ryman
Antti-Pekka Lamberg
Mika Strömberg
André Mattsson
Patrik Nilson
Marcus Kristoffersson
Henrik Nordfeldt
Per Eklund
Daniel Rudslätt
Johan Eneqvist
Spelarförluster - rykten
Patrick Thoresen - NHL - Länk
Senast redigerad av Jacke den 2006-05-25 16:24:01, redigerad totalt 23 gång.
- Ritterwand
-
Lassila, Adam, Linkan, Otto, Rudslätt och Ölvestad är spelare vi måste göra allt för att behålla. sen ska vi givetvis fortsätta satsa på junisarna också.
Rönnqvist, Björck, Ryman, Eklund och Nordfeldt tycker jag vi kan släppa. Eklund har visserligen gjort en del mål på slutet, men det skulle fler än han göra om de fick lira med magiske Linkan och Thoresen.
Ronnie bör väl hålla ett år till. Liwing kanske ändå kan bli något. Mattsson är en okej utfyllnadsback. Strömberg har väldigt bra spelsinne, men börjar bli seg och lär väl lägga av. Lamberg kan vi släppa, en utlänning ska vara bättre. Kristoffersson och Nilsson får våren på sig, men måste visa en hel del för att få förlängt.
Rönnqvist, Björck, Ryman, Eklund och Nordfeldt tycker jag vi kan släppa. Eklund har visserligen gjort en del mål på slutet, men det skulle fler än han göra om de fick lira med magiske Linkan och Thoresen.
Ronnie bör väl hålla ett år till. Liwing kanske ändå kan bli något. Mattsson är en okej utfyllnadsback. Strömberg har väldigt bra spelsinne, men börjar bli seg och lär väl lägga av. Lamberg kan vi släppa, en utlänning ska vara bättre. Kristoffersson och Nilsson får våren på sig, men måste visa en hel del för att få förlängt.
De spelarna vi MÅSTE se till att behålla är förstås de jensa öhling redan nämnt, men juniorerna! De har verkligen visat framfötterna och knappast gjort bort sig så här långt.
Jag tycker inte vi ska börja släppa spelare till höger å vänster kommande säsong. Då skulle allt arbete man lagt ner sedan försäsongen vara bortkastad. Jag tror på kontinuitet, ju mer den här truppen får spela ihop sig desto bättre kommer den att bli.
Det är bara att kolla på hur det ser ut idag om man jämför med de första månaderna av säsongen. Klart att vi ligger bättre till i tabellen nu när laget är mer samspelt.
Givetvis ska det finnas utrymme för nyförvärv, men då ska det vara spelare som man på förhand vet kan tillföra laget något, annars tycker jag som sagt att man ska försöka hålla truppen så intakt som möjligt. Åtminstone tills den ekonomiska situationen blivit bättre.
Jag tycker inte vi ska börja släppa spelare till höger å vänster kommande säsong. Då skulle allt arbete man lagt ner sedan försäsongen vara bortkastad. Jag tror på kontinuitet, ju mer den här truppen får spela ihop sig desto bättre kommer den att bli.
Det är bara att kolla på hur det ser ut idag om man jämför med de första månaderna av säsongen. Klart att vi ligger bättre till i tabellen nu när laget är mer samspelt.
Givetvis ska det finnas utrymme för nyförvärv, men då ska det vara spelare som man på förhand vet kan tillföra laget något, annars tycker jag som sagt att man ska försöka hålla truppen så intakt som möjligt. Åtminstone tills den ekonomiska situationen blivit bättre.
Lycka är att vara djurgårdare
-
jag hoppas att de flesta i Djurgården blir kvar till nästa säsong.
Djurgården har haft alldeles för mycket spelar byten under 2000-talet.
Men ändå så tycker jag att man måste få in nån bättre back.
Försvaret och målvakterna sett alldels för darriga ut. Att målvakterna har sett darriga ut kanske beror på backarna. Men jag är även lite besviken på Lassila.
Men in med minst två nya backar till nästa säsong, plus att man behåller detta lag så kommer nästa säsong bli lite roligare iaf.
Djurgården har haft alldeles för mycket spelar byten under 2000-talet.
Men ändå så tycker jag att man måste få in nån bättre back.
Försvaret och målvakterna sett alldels för darriga ut. Att målvakterna har sett darriga ut kanske beror på backarna. Men jag är även lite besviken på Lassila.
Men in med minst två nya backar till nästa säsong, plus att man behåller detta lag så kommer nästa säsong bli lite roligare iaf.
Alla juniorer som visat att de platsar i truppen, tycker jag att man ska fortsätta att ha kontrakt med. Grejjen med att satsa på unga stockholmare är att man ska ha kvar dom och att de ska utvecklas till fullgoda spelare!
Om vi klarar det i år, kommer vi ha en otrolig utvecklingspotential till nästa år, då alla ny har fått rutin och kött på benen, då kan vi bli hur bra som helst!
Adam Andersson, sätt ett kontrakt så bara nhl-klubbar kan ta över honom, efter nästa säsong!
Om vi klarar det i år, kommer vi ha en otrolig utvecklingspotential till nästa år, då alla ny har fått rutin och kött på benen, då kan vi bli hur bra som helst!
Adam Andersson, sätt ett kontrakt så bara nhl-klubbar kan ta över honom, efter nästa säsong!

-
Jag instämmer helt i detta inläggBoråsaren skrev:Alla juniorer som visat att de platsar i truppen, tycker jag att man ska fortsätta att ha kontrakt med. Grejjen med att satsa på unga stockholmare är att man ska ha kvar dom och att de ska utvecklas till fullgoda spelare!
Skall jag vara helt ärlig tycker jag samtliga backar utom Adam och junisarna kan sparkas. Ronnie i all ära, men han börjar precis som Strömberg bli rät seg.
De viktiga spelarna att behålla är givetvis junisarna samt våra tre centrar falk, Otto och Linkan. Ölvestad, thoresen och Rudslätt känns också viktiga.
De spelare som bör försvinna är:
Rönnquist
Björck
Ryman,
Strömberg
Lamberg
Eklund
Nordfeldt
Hade det inte varit för det faktum att jag redan kickat 4 backar hade jag även lagt till Mattsson på denna lista....
De viktiga spelarna att behålla är givetvis junisarna samt våra tre centrar falk, Otto och Linkan. Ölvestad, thoresen och Rudslätt känns också viktiga.
De spelare som bör försvinna är:
Rönnquist
Björck
Ryman,
Strömberg
Lamberg
Eklund
Nordfeldt
Hade det inte varit för det faktum att jag redan kickat 4 backar hade jag även lagt till Mattsson på denna lista....
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Emil svelander skrev:En spelare som jag tycker vi måste behålla e Strömberg, vi vet ju alla hur mkt han kan när han är på topp :)
sebbe90 skrev:Tycker att vi ska behålla Nordfelt! han har börjat komma igång nu..
Varför inte behålla hela laget? Det är laget som börjar komma igång..Globen skrev:Jag tycker att Eklund ska få ett år till han håller.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "