Fanns nog betydligt större intresse för Ylönen från andra klubbar. Jag gissar att han hamnar i Liiga.
Silly Season 2025/26
-
Alberget1891
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Varför inte passa på att lösa ut Pulli samma veva med? Lära ju frigöra en del. Han är ju klar för Jokerit redan.
-
AlltidOavsett
Silly Season 2025/26
Tycker man borde släppa Berg till Modo. Väldigt hög lön även där för en 7-8 back.
Silly Season 2025/26
Bra att Ylönänen lämnar. Han har inte fått ut någonting och är svag defensivt. Hoppas att vi värvar en stabil back nu. Det behövs.
Bort med Berg, Pulli, Costmar och Brodin. Även om det så bara blir utlåningar där vi betalar delar av lönen.
Bort med Berg, Pulli, Costmar och Brodin. Även om det så bara blir utlåningar där vi betalar delar av lönen.
Silly Season 2025/26
Allvarligt talat så har Ylönen framförallt inte producerat efter den höga lön han har.
Tycker inte han skulle vara kvar nästa år. Men att låtsas som att Costmar, Brodin, Grewe , Pettersen, Rensfeldt mfl skulle göra ett bättre jobb och bidra med mer till spelet är bara idioti.
Någonstans har det förmodligen skurit sig lite mellan Ylönen och Kimby. Och Wikegård tar Kimbys sida. Och det är kanske rätt just I det här fallet även fast Kimby själv presterat sämst av alla !
Men Ylönen hade lätt varit mycket bättre att haft i en fjärde line än många av de andra lättmjölk-fw som kommer vara i 3/4e line.
Ylönen hade gjort helheten bättre och han hade definitivt inte bara åkt runt och lallat. Det hade kostat mer men helheten hade varit bättre. Och vi har knappast råd att tänka för mycket ekonomi just nu även om man måste förhålla sig till det. Givetvis.
Vi skulle haft kvar Ylönen, pratat ut om det och sagt att din nya roll är nu 4e line. Han hade lagt ner jobbet i utbyte mot att få lämna efter säsongen.
Vi blir nu ännu sämre. Costmar Grewe Brodin ska alla petas före Ylönen sett till prestation och vad dom bidrar med.
Kimby får 2 matcher till. Allt under 3 poäng där och jag förväntar mig stora avgångs banderoller i kurvan. Det är JKs ansvar !
Tycker inte han skulle vara kvar nästa år. Men att låtsas som att Costmar, Brodin, Grewe , Pettersen, Rensfeldt mfl skulle göra ett bättre jobb och bidra med mer till spelet är bara idioti.
Någonstans har det förmodligen skurit sig lite mellan Ylönen och Kimby. Och Wikegård tar Kimbys sida. Och det är kanske rätt just I det här fallet även fast Kimby själv presterat sämst av alla !
Men Ylönen hade lätt varit mycket bättre att haft i en fjärde line än många av de andra lättmjölk-fw som kommer vara i 3/4e line.
Ylönen hade gjort helheten bättre och han hade definitivt inte bara åkt runt och lallat. Det hade kostat mer men helheten hade varit bättre. Och vi har knappast råd att tänka för mycket ekonomi just nu även om man måste förhålla sig till det. Givetvis.
Vi skulle haft kvar Ylönen, pratat ut om det och sagt att din nya roll är nu 4e line. Han hade lagt ner jobbet i utbyte mot att få lämna efter säsongen.
Vi blir nu ännu sämre. Costmar Grewe Brodin ska alla petas före Ylönen sett till prestation och vad dom bidrar med.
Kimby får 2 matcher till. Allt under 3 poäng där och jag förväntar mig stora avgångs banderoller i kurvan. Det är JKs ansvar !
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Kan ju vara så enkelt att Ylönen ruttnade med. Varken han eller laget får resultaten med sig.
-
Knickedick
Silly Season 2025/26
Han ruttnade väl på Kimby och det sätt han vill spela.Fragglepot skrev: ↑2026-01-09 20:38:16 Kan ju vara så enkelt att Ylönen ruttnade med. Varken han eller laget får resultaten med sig.
Finnar är ofta ganska raka och lindar inte in orden.
Märks ju lång väg att ingen spelar för Kimby eller köper in på idén. Den enda som verkar se en anledning till att kämpa i 60 minuter är vår assisterande och även framtida sportchef
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Erik G om han nu ska flytta hem? Läste förut stt det var tufft att pendla till farmarlaget. Samt får han väll inte lira så mycket?
Ylönen ut, samt dumpa lite spelare till. Så borde man ju kunna lösa honom nu? Varför vänta och ev. lira i HA.
Jörgens gamla klubb löste ju Tomasek nyligen..
Ylönen ut, samt dumpa lite spelare till. Så borde man ju kunna lösa honom nu? Varför vänta och ev. lira i HA.
Jörgens gamla klubb löste ju Tomasek nyligen..
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Garanterat gav upp 18 månader med 232K/månaden. Han har förmodligen ny klubb efter helgen.Fragglepot skrev: ↑2026-01-09 20:38:16 Kan ju vara så enkelt att Ylönen ruttnade med. Varken han eller laget får resultaten med sig.
Hudon har familjen här ( svårare att dra ). Men är nog inte heller så nöjd med att hoppa runt i linorna?
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-01-09 21:12:25, redigerad totalt 2 gång.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Tror också det skurit sig mellan Kimby och Ylönen. Märkligt matchad, satt i icke-produktiva enheter och knappt någon PP-tid.
Då blev detta trubbiga lag än mer trubbigt. Där rök chansen till den enda icke-producerade forwarden som har edge och potential att leverera. Resterande ”huvet under armen”-gubbar kommer ju knappast att börja göra det.
Nej otroligt märkligt och tyvärr tecken på en grupp i osämja.
Måtte Wikegård hitta en Damien Fleury. Tre mätta JVM-kids kommer inte räcka
Då blev detta trubbiga lag än mer trubbigt. Där rök chansen till den enda icke-producerade forwarden som har edge och potential att leverera. Resterande ”huvet under armen”-gubbar kommer ju knappast att börja göra det.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Vadå, vi har ju Grewe, Blomgren, Costmar, Rensfeldt som är allt annat än otrubbigaDIF_Soldier skrev: ↑2026-01-09 21:10:09 Tror också det skurit sig mellan Kimby och Ylönen. Märkligt matchad, satt i icke-produktiva enheter och knappt någon PP-tid.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2025/26
Hej då Ylö. Han gjorde inte en enda bra match här.
Mycket snurr och ytterst lite verkstad.
Vek och väldigt märklig spelartyp.
Finns några till som bör och lär lämna.
Vi börjar väl med Berg , Pulli och Costmar?
Med juniorerna tillbaka behövs inte Brodin heller. Låna ut om det går.
Berg till Modo
Pulli till Finland.
Costmar till SSK eller annat lag i AS.
Brodin till Löven. Om inte det går får han kriga på som extra och ta den tid som erbjuds. Hjärta har han, och för mig en evig hjälte.
Sedan in med EG och låt Nordmark vara med och slåss om speltid.
Hittar vi någon smaskig forward så gärna det, någon som kan göra skillnad.
Det blir dyrt att åka ur......och det kan dröja ännu längre denna gång innan vi ges någon chans i SHL.
Tror alla fattar allvaret nu. Dags att agera.
Jag sätter min årslön på att vi aldrig vinner ett negativt kval i vår.
Mycket snurr och ytterst lite verkstad.
Vek och väldigt märklig spelartyp.
Finns några till som bör och lär lämna.
Vi börjar väl med Berg , Pulli och Costmar?
Med juniorerna tillbaka behövs inte Brodin heller. Låna ut om det går.
Berg till Modo
Pulli till Finland.
Costmar till SSK eller annat lag i AS.
Brodin till Löven. Om inte det går får han kriga på som extra och ta den tid som erbjuds. Hjärta har han, och för mig en evig hjälte.
Sedan in med EG och låt Nordmark vara med och slåss om speltid.
Hittar vi någon smaskig forward så gärna det, någon som kan göra skillnad.
Det blir dyrt att åka ur......och det kan dröja ännu längre denna gång innan vi ges någon chans i SHL.
Tror alla fattar allvaret nu. Dags att agera.
Jag sätter min årslön på att vi aldrig vinner ett negativt kval i vår.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
-
Knickedick
Silly Season 2025/26
Sluta garva. Du vill ju ha med dem#10 skrev: ↑2026-01-09 21:24:07Vadå, vi har ju Grewe, Blomgren, Costmar, Rensfeldt som är allt annat än otrubbigaDIF_Soldier skrev: ↑2026-01-09 21:10:09 Tror också det skurit sig mellan Kimby och Ylönen. Märkligt matchad, satt i icke-produktiva enheter och knappt någon PP-tid.
Måtte Wikegård hitta en Damien Fleury. Tre mätta JVM-kids kommer inte räcka![]()
Silly Season 2025/26
Laget behöver energi in. Spelartyper som kör tills de kräks.
Frondell Viggo och Eklund kör tillsammans hoppas jag.
Snively Palve och Hudon bör få chans
Petersen Josef och NY.
Blomgren Kruger Salsten
Så kanske vi kan få igång den här maskinen offensivt.
Defensivt behöver vi ha in en defensiv back. Gillar inte hur försvaret ser ut just nu.
Grewe, Costmar, Brodin bör lämna.
Frondell Viggo och Eklund kör tillsammans hoppas jag.
Snively Palve och Hudon bör få chans
Petersen Josef och NY.
Blomgren Kruger Salsten
Så kanske vi kan få igång den här maskinen offensivt.
Defensivt behöver vi ha in en defensiv back. Gillar inte hur försvaret ser ut just nu.
Grewe, Costmar, Brodin bör lämna.
-
Emilio4080
Silly Season 2025/26
Vad har vi för alternativ till backsidan?
Lös ut och plocka hem Erik Gustavsson och Englund. varför inte björnfot han borde vilja ha en nystart och få fart i karriären igen
Lös ut och plocka hem Erik Gustavsson och Englund. varför inte björnfot han borde vilja ha en nystart och få fart i karriären igen