136_Djurgårdare skrev:Man kan inte påstå att en målvakt som tar 29 av 30 skott under en match varit "allt annat än bra". Som sagt så länge han tar puckarna....
Kan man visst!
Det går alldeles utmärkt att ha flax med studsarna i en (1) match, men att spela en yvig Wesslau i flera matcher i rad kommer med all säkerhet betyda många returmål i arslet.
Han utstrålar inget lugn (helt naturligt med så lite speltid) & är sällsynt trög vid sidledsförflyttningar
Men som sagt, skönt ändå för Gustavs självförtroende med en seger
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Therocket1 skrev:Wesslau var allt annat än bra idag, jösses vad han flaxar. 3-1 målet kunde han lätt tagit om han vore rörligare, han är ju rätt seg i sidled.
Tror att han som går under namnet "The Dominator" en gång sa - Det spelar ingen roll hur jag stoppar puckarna, bara jag stoppar dem. Man kan inte påstå att en målvakt som tar 29 av 30 skott under en match varit "allt annat än bra". Som sagt så länge han tar puckarna....
Han kommer inte ta puckarna så länge till. Hade LHC varit snäppet vassare framför mål så hade det stått 3-5 på resultattavlan och inte 3-1. Wesslau håller inte för 10-15 matcher i Elitserien, hans grundteknik är alldeles för bristfällig och långsam.
Wesslau och Hasek är jämförbara då båda har en rätt ortodox stil, skillnaden är att Hasek inte flaxade, höll puckarna och var snabb i sidled. Bara på de tre punkterna så brister Wesslau något ordentligt.
Jag förespråkade Wesslau innan säsongen började eftersom han visade upp ett stabilt spel i Allsvenskan, men det spelet verkar som bortblåst.
Men skit i Wesslau nu. Återkom när han sållar eller börjar förlora matcher. Jag är mer intresserad över vad som sas i PPV sändningarna vid det bortdömda målet?
Jag retar mig fruktansvärt på domaren både idag och i torsdags. Morgan gjorde visserligen en ännu sämre match i torsdags men Sjöberg är värdelös idag.
Jag blir så jvla förbannad, INGEN har direkt gått och snackat skit om Wesslau innan dagens match. På dagens match så har han en räddningsprocent på över 90 %, räddar 29 av 30 skott DÅ börjar man snacka om att han inte kommer hålla,
Är ni säkra på att Riddarn skulle göra en sådan match idag?, hade det klagats lika mycket om han tog 29 av 30 skott mot lhc?? skulle inte tro det,
och hur fan kan ni veta att wesslau inte håller?? han har ju bara stått en match och gjort det bra?.
börja klaga när det går dåligt för grabben för fan!!!!!!!!!!!
1. Wesslau saknar grundteknik som bra målvakter har.
2. Wesslau ser bara till att stoppa första skottet, resten får backarna ta hand om. Ridderwall försöker hålla skotten.
3. Wesslau är alldeles för långsam i sidled, tillskillnad från alla moderna målvakter som är snabba i sidled. I dagens hockey behöver man en målvakt som är snabb i sidled.
4. Wesslau är alldeles för långsam att ta sig upp från isen.
5. Ska jag fortsätta?
Wesslau håller för ett par matcher, men inte för 10-15 matcher som en reservmålvakt bör göra. Meningen är ju att en reservmålvakt ska avlasta första målvakten och inte sätta försvaret i panik.
Therocket1 skrev:1. Wesslau saknar grundteknik som bra målvakter har.
2. Wesslau ser bara till att stoppa första skottet, resten får backarna ta hand om. Ridderwall försöker hålla skotten.
3. Wesslau är alldeles för långsam i sidled, tillskillnad från alla moderna målvakter som är snabba i sidled. I dagens hockey behöver man en målvakt som är snabb i sidled.
5. Ska jag fortsätta?
Wesslau håller för ett par matcher, men inte för 10-15 matcher som en reservmålvakt bör göra. Meningen är ju att en reservmålvakt ska avlasta första målvakten och inte sätta försvaret i panik.
Okunskapen flödar på detta forum....
aha så du menar att jag inte kan hockey?
har väll haft sk i ungefär 30 år nu,
du har rätt att han inte har 100% teknik men man behöver fan inte klaga när grabben ÄNTLIGEN byggt upp lite själv förtroende. han har gjort en kanon match och vann matchen åt oss i tredje så sluta gnäll nu för fan,
Så nu åter går vi till hur matchen var o.s.v slut snackat om wesslau
Therocket1 skrev:1. Wesslau saknar grundteknik som bra målvakter har.
5. Ska jag fortsätta?
Okunskapen flödar på detta forum....
aha så du menar att jag inte kan hockey?
har väll haft sk i ungefär 30 år nu,
du har rätt att han inte har 100% teknik men man behöver fan inte klaga när grabben ÄNTLIGEN byggt upp lite själv förtroende. han har gjort en kanon match och vann matchen åt oss i tredje så sluta gnäll nu för fan,
Så nu åter går vi till hur matchen var o.s.v slut snackat om wesslau
Är du över 40? Jisses, stor bokstav och att undvika särskrivning var inget ni lärde er i skolan?
Jag såg bara tredje perioden av Wesslaus spel och av det jag såg blev jag orolig varje gång det kom ett skott, men jag håller med - det är fel att klaga när han ändå håller tätt. Dock finns det mycket mer att önska i hans spel, helt klart.
blocco skrev:Ser ju dock inte ut som att Wesslau stannar kvar i laget hela säsongen. Som jag har fattat det så ska han byta plats med Mark snart?
Det låter ju helt sjukt, Mark är inte bra alltså, såg han i matchen mot Malmö.
Om ni tyckte att Wesslau hade mycket att jobba med, med tekniken och så, så har mark hur MYCKET som helst att jobba med
Fricke skrev:Men skit i Wesslau nu. Återkom när han sållar eller börjar förlora matcher. Jag är mer intresserad över vad som sas i PPV sändningarna vid det bortdömda målet?
Jag retar mig fruktansvärt på domaren både idag och i torsdags. Morgan gjorde visserligen en ännu sämre match i torsdags men Sjöberg är värdelös idag.
I PPV-sändningar över lag brukar man inte ha många rätt, kunnskapsnivån & förståelsen för spelet ligger på en skrämmande låg nivå.
Det var det rent amatörmässigt av "höjdhopparen" att vara så tvärsäker & dömma bort målet direkt, löjligt gjort helt enkelt.
Hade Herr.Sjöberg gått med på en videogranskning hade också han sett det alla andra såg, Henriksson hade inte kontroll på vart pucken var & tappade till sist in den.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hoppas ni skojar när ni klagar på Wesslau denna match, han är ingen Jesus med klubban direkt MEN det är inte så stort steg mellan Ridderwall och Wesslan. Med Ridderwall i mål är man minst lika skakis när han får ett skott på sig, dessutom tror jag han är ensam om att gå runt med ryggen MOT!! planen när någon spelare går köksvägen på han. Riktigt bra match ikväll!
Stocky skrev:Hoppas ni skojar när ni klagar på Wesslau denna match, han är ingen Jesus med klubban direkt MEN det är inte så stort steg mellan Ridderwall och Wesslan. Med Ridderwall i mål är man minst lika skakis när han får ett skott på sig, dessutom tror jag han är ensam om att gå runt med ryggen MOT!! planen när någon spelare går köksvägen på han. Riktigt bra match ikväll!