antondahlback skrev: ↑2026-01-08 22:09:14
Bara jag som reagerar lite extra på Kimbys intervju efter matchen. I grunden gillar jag Kimby och tror att han har framtiden för sig men skulle nog må väldigt bra av att ha mer rutin bredvid sig just nu.
Men åter till intervjun, även om det finns viss sanning i det han säger att man sätter varandra i skiten på isen genom att spela naivt och svårt så tycker jag har kort och gott skyller matchen på individuella misstag. Tror han t o m får frågan vad han som tränare kan göra för att påverka besluten på isen och i min värld säger han mellan raderna "typ ingenting". Alltså att vi sätter oss i skiten är ju på grund av att vi är helt oförmögna till organiserade uppspel & har egentligen noll förmåga att etablera spel 5 mot 5.
Så jävla dålig är inte truppen att vi ska bli utspelade av Örebro i 45 minuter...
Håller med. Det är inte bra när man lägger skulden på spelarna. Hade varit bättre att han tog på sig förlusten och sagt något i stil med att vi (tränarna) har inte lyckats beskriva vad spelarna ska göra och inte förberett dem rätt. När han skyller på individuella misstag blir spelarna bara mer ängsliga. Rädda spelare gör bara fler misstag.
Idag hade vi behövt få första målet och en storspelande målvakt. Vi behöver lite flyt och få vinna en match för att börja tro på det igen.
antondahlback skrev: ↑2026-01-08 22:09:14
Bara jag som reagerar lite extra på Kimbys intervju efter matchen. I grunden gillar jag Kimby och tror att han har framtiden för sig men skulle nog må väldigt bra av att ha mer rutin bredvid sig just nu.
Men åter till intervjun, även om det finns viss sanning i det han säger att man sätter varandra i skiten på isen genom att spela naivt och svårt så tycker jag har kort och gott skyller matchen på individuella misstag. Tror han t o m får frågan vad han som tränare kan göra för att påverka besluten på isen och i min värld säger han mellan raderna "typ ingenting". Alltså att vi sätter oss i skiten är ju på grund av att vi är helt oförmögna till organiserade uppspel & har egentligen noll förmåga att etablera spel 5 mot 5.
Så jävla dålig är inte truppen att vi ska bli utspelade av Örebro i 45 minuter...
Håller med. Det är inte bra när man lägger skulden på spelarna. Hade varit bättre att han tog på sig förlusten och sagt något i stil med att vi (tränarna) har inte lyckats beskriva vad spelarna ska göra och inte förberett dem rätt. När han skyller på individuella misstag blir spelarna bara mer ängsliga. Rädda spelare gör bara fler misstag.
Idag hade vi behövt få första målet och en storspelande målvakt. Vi behöver lite flyt och få vinna en match för att börja tro på det igen.
Exakt. Flyt och vinna. Det gör vi genom att tränarna presenterar en tydlig och enkel spelidé, som spelarna tror på och behärskar.
Nu spelar vi fast oss gång efter annan, är stressade och vet inte vad vi ska göra.
Fan, börjar ledsna rejält nu att det ser ut som en påse skit och inget händer förutom att en junis eller Costmar får lira förstakedjan.
Något måste hända i gruppen och med spelet.
Helst igår.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
rikkard skrev: ↑2026-01-08 22:27:54
Att hoppas på första målet och en storspelande slips är inte en taktik. Det är barnatro.
Det enda som gäller/funkar är att gnugga, gneta, kontinuitet och positivism.
Det kan låta skittråkigt och långt borta men det är tyvärr det som fungerar.
Sen måste man trycka på fysik, hjärta, känslor och publikfrieri för att det skall bli sevärt ur ett publikperspektiv. Men det är sekundärt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard skrev: ↑2026-01-08 22:27:54
Att hoppas på första målet och en storspelande slips är inte en taktik. Det är barnatro.
Det enda som gäller/funkar är att gnugga, gneta, kontinuitet och positivism.
Det kan låta skittråkigt och långt borta men det är tyvärr det som fungerar.
Sen måste man trycka på fysik, hjärta, känslor och publikfrieri för att det skall bli sevärt ur ett publikperspektiv. Men det är sekundärt.
Jo visste är det så.
Men om det man gnuggar, gnetar, gör kontinuerligt och är positiv kring inte är vägvinnande och fungerande måste det ju justeras.
Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig annorlunda resultat brukar definieras som att man är ett pucko.
Och det är sällan vägvinnande att vara.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Alberget1891 skrev: ↑2026-01-08 22:54:12
Hyvla upp lite tränarkandidater ändå. Frågan måste ju upp på bordet trots allt.
Jacob Josefson,
Jag tror att Kimby inte har förtroende i gruppen och det beror inte på något Kimby gör utan på att vi har spelare som har mer
hockeyerfarenhet och "hockeycredability" än vad han har. Hade dessa individer trott på det här så hade de visat mer passion och vilja för den här gruppen och laget. Men dom känns totalt likgiltiga i match efter match och också i intervjuer, vilket tyder på att Kimby och de som styr spelet inte har deras förtroende. Dom låter helt enkelt skeppet sjunka så länge Kimby styr det.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-01-08 23:51:27, redigerad totalt 5 gång.
Alberget1891 skrev: ↑2026-01-08 22:54:12
Hyvla upp lite tränarkandidater ändå. Frågan måste ju upp på bordet trots allt.
Jacob Josefson,
Jag tror att Kimby inte har förtroende i gruppen och det beror inte på något Kimby gör utan på att vi har spelare som har mer
hockeyerfarenhet och "hockeycredability" än vad han har. Hade dessa invider trott på det här så hade visat mer passion och vilja för den här gruppen och laget. Men dom känns totalt likgiltiga i match efter match och också i intervjuer, vilket tyder på att Kimby och de som styr spelet inte har deras förtoende. Dom låter helt enkelt skeppet sjunka så länge Kimby styr det.
Någonting måste hända, någon typ av förändring måste ske. Vi kan inte fortsätta i samma jävla hjulspår för vi kommer helt uppenbart inte loss....Sedan att det är locket på från Wikegård gör ju fan inte saken bättre....
Rigge56 skrev: ↑2026-01-08 23:06:23
Någonting måste hända, någon typ av förändring måste ske. Vi kan inte fortsätta i samma jävla hjulspår för vi kommer helt uppenbart inte loss....Sedan att det är locket på från Wikegård gör ju fan inte saken bättre....
Vi kommer inte ta många poäng till om det ser ut som det gjort i en månad nu, så nåt måste hända, ja.
"JVM-guldvinnarna Viggo Björck, Victor Eklund och Anton Frondell var på plats på Hovet och hyllades före nedsläpp. Redan på fredagen ska de träna med Djurgården.
– Ja, de kommer hit imorgon och så ser vi vilken väg som är bäst och så tar vi beslut hur vi går vidare. Som jag har sagt så vill vi ha dem i spel så fort som möjligt."
Rigge56 skrev: ↑2026-01-08 23:06:23
Frågan är bara vad han ska säga offentligt? Det gamla vanliga ("vi kommer ha bra veckor och dåliga veckor" - hur i helvete han ska kunna få det att verka lugnande i dagsläget ), kasta ur sig saker som folk VILL höra om att motorsågen nu kommer fram eller något mittemellan?
Hur frustrerande det än är så vete gudarna vad han rimligtvis kan säga till oss supportrar utan att antingen ljuga eller framstå som en fullkomlig idiot just nu.