Det blir gnagarHallam efter OS.....
Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jim Morrison
Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
Det känns, tyvärr, som en nivå man kan ha roligt på igen. Och då känns det kanske inte lika ångestdrabbande att hela tiden försöka ta sig upp. Krymp den ekonomiska kostymen för att reducera risken till konkurs och se en uppflyttning som en ekonomisk bonus bara.
Det känns, tyvärr, som en nivå man kan ha roligt på igen. Och då känns det kanske inte lika ångestdrabbande att hela tiden försöka ta sig upp. Krymp den ekonomiska kostymen för att reducera risken till konkurs och se en uppflyttning som en ekonomisk bonus bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror inte bara du är minoritet, tror du är ensamJim Morrison skrev: ↑2026-01-08 21:48:08 Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
Tyvärr den verkligenheten vi lever i - man kan inte på något sätt konkurrera som hockeylag i Stockholm. Som absolut bäst kan man vara ett mittenlag i SHL om saker går rätt men man kommer aldrig kunna konkurrera om guld.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-08 21:48:08 Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
Kassa träningsmöjligheter. Ingen inkomst från arena eller försäljning. Politiker som ser hockey som en ful sport för de "rika" och därför motarbeterar det på alla plan.
- Jim Morrison
Det var längesen det var roligt att följa DIF i högstaligan. Jag ser hellre ett lag med spelare med DIF som ungdomsklubb än norrmän och finnar som lyfter feta löner och inte uträttar ett skit på isen trots stora minuter.#10 skrev: ↑2026-01-08 21:51:07Tror inte bara du är minoritet, tror du är ensamJim Morrison skrev: ↑2026-01-08 21:48:08 Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
Det känns, tyvärr, som en nivå man kan ha roligt på igen. Och då känns det kanske inte lika ångestdrabbande att hela tiden försöka ta sig upp. Krymp den ekonomiska kostymen för att reducera risken till konkurs och se en uppflyttning som en ekonomisk bonus bara.![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Grossman SSK, så kan Kimby göra media och sponsorer.
SSK kan ta Costmar och Brodda i utbyte.
SSK kan ta Costmar och Brodda i utbyte.
Exakt. Om vi hade 46 poäng och spelade OK hockey hade jag varit nöjd. Att vi slår rekord i att rasa i tabellen? NEJ TACK idiot.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-08 21:41:36 Kimby: ”Nånstans, vi är i januari...vi har tagit 46 poäng, hade vi vetat om det i april förra året hade vi tagit det.”
Hade vi verkligen tagit det om vi visste att det skulle se så fruktansvärt uselt ut? Poängen vi tagit har varit från individuell skicklighet samt otroligt målvaktsspel, inte genom coachingen direkt.
Kimby verkar ju på riktigt vara nöjd bara för att vi inte ligger sist? Vi KOMMER ligga sist om detta fortsätter
-
Osten östlund
Håller med. Poängen är ok. Men sen finns det inget mer.tadaa123 skrev: ↑2026-01-08 21:55:39Exakt. Om vi hade 46 poäng och spelade OK hockey hade jag varit nöjd. Att vi slår rekord i att rasa i tabellen? NEJ TACK idiot.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-08 21:41:36 Kimby: ”Nånstans, vi är i januari...vi har tagit 46 poäng, hade vi vetat om det i april förra året hade vi tagit det.”
Hade vi verkligen tagit det om vi visste att det skulle se så fruktansvärt uselt ut? Poängen vi tagit har varit från individuell skicklighet samt otroligt målvaktsspel, inte genom coachingen direkt.
Kimby verkar ju på riktigt vara nöjd bara för att vi inte ligger sist? Vi KOMMER ligga sist om detta fortsätter
Wikegård sätt stopp för Kimbys "Bagdad bob" nu!
Negativt kval, vi åker i 4 raka!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-01-08 21:59:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
DjurgårdareiNorrland
Ska vara helt ärlig med dig. Av alla dessa säsonger sedan 2022 har jag varit som minst intresserad nu, när man egentligen ska vara som mest taggad efter 3 säsonger i andraligan.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-08 21:48:08 Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
Hockeyallsvenskan känns tyvärr som våran nivå sålänge vi inte har ekonomiska muskler att utmana på riktigt i SHL.
Jag är hellre ett topplag i Hockeyallsvenskan än slagpåse i SHL, faktiskt. Känns jävligt tufft att skriva men så är det.
Ge mig April, vårsol och Djurgården Fotboll.
- Jim Morrison
Ekonomiska muskler har vi men vad lägger vi pengarna på? Och Wikegårds tänk med att ha en superbred trupp? Bara för att det funkade en säsong i HA med seriens klart äldsta trupp så behöver ju det inte bli en normalitet. Vi lägger pengar på skit och en massa bredd när vi har Sveriges bästa juniorverksamhet.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-01-08 21:58:22Ska vara helt ärlig med dig. Av alla dessa säsonger sedan 2022 har jag varit som minst intresserad nu, när man egentligen ska vara som mest taggad efter 3 säsonger i andraligan.
Hockeyallsvenskan känns tyvärr som våran nivå sålänge vi inte har ekonomiska muskler att utmana på riktigt i SHL.
Jag är hellre ett topplag i Hockeyallsvenskan än slagpåse i SHL, faktiskt. Känns jävligt tufft att skriva men så är det.
Helt galet.
Bra, då behöver du inte skriva här längre, detta är ett forum för DIF hockey, dra till fotbollsforumet istället...DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-01-08 21:58:22Ska vara helt ärlig med dig. Av alla dessa säsonger sedan 2022 har jag varit som minst intresserad nu, när man egentligen ska vara som mest taggad efter 3 säsonger i andraligan.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-08 21:48:08 Äh, jag är nog verkligen i minoritet här men det är no fan inte så dumt med HA ändå. Fredagsmatcher, sunkiga hallar, derbyn, halvderby mot Tälje, förmodligen ett topplag. Juniorer kan komma upp mer frekvent och göra skillnad.
-
antondahlback
Bara jag som reagerar lite extra på Kimbys intervju efter matchen. I grunden gillar jag Kimby och tror att han har framtiden för sig men skulle nog må väldigt bra av att ha mer rutin bredvid sig just nu.
Men åter till intervjun, även om det finns viss sanning i det han säger att man sätter varandra i skiten på isen genom att spela naivt och svårt så tycker jag har kort och gott skyller matchen på individuella misstag. Tror han t o m får frågan vad han som tränare kan göra för att påverka besluten på isen och i min värld säger han mellan raderna "typ ingenting". Alltså att vi sätter oss i skiten är ju på grund av att vi är helt oförmögna till organiserade uppspel & har egentligen noll förmåga att etablera spel 5 mot 5.
Så jävla dålig är inte truppen att vi ska bli utspelade av Örebro i 45 minuter...
Men åter till intervjun, även om det finns viss sanning i det han säger att man sätter varandra i skiten på isen genom att spela naivt och svårt så tycker jag har kort och gott skyller matchen på individuella misstag. Tror han t o m får frågan vad han som tränare kan göra för att påverka besluten på isen och i min värld säger han mellan raderna "typ ingenting". Alltså att vi sätter oss i skiten är ju på grund av att vi är helt oförmögna till organiserade uppspel & har egentligen noll förmåga att etablera spel 5 mot 5.
Så jävla dålig är inte truppen att vi ska bli utspelade av Örebro i 45 minuter...
-
Osten östlund
Wikegård har tänkt rätt, bredd och kontinuitet!Jim Morrison skrev: ↑2026-01-08 22:02:10Ekonomiska muskler har vi men vad lägger vi pengarna på? Och Wikegårds tänk med att ha en superbred trupp? Bara för att det funkade en säsong i HA med seriens klart äldsta trupp så behöver ju det inte bli en normalitet. Vi lägger pengar på skit och en massa bredd när vi har Sveriges bästa juniorverksamhet.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-01-08 21:58:22Ska vara helt ärlig med dig. Av alla dessa säsonger sedan 2022 har jag varit som minst intresserad nu, när man egentligen ska vara som mest taggad efter 3 säsonger i andraligan.
Helt galet.
Men om man bara stannar upp, halva truppen har bytts ut.
Men man kör vidare med helt orutinerade ledare, det är en jävla chansning!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
I alla fall postivt att Kimby säger att spelet inte var bättre i början på säsongen heller. Att man är kunnig nog att kunna se bortom resultaten då. Inget snack om att "försöka hitta tillbaka" till vad man gjorde "bra" då.
Expert.
-
Osten östlund
Kimby försöker bara "överleva". Tyvärr är det inte Almtuna han coachar nu.antondahlback skrev: ↑2026-01-08 22:09:14 Bara jag som reagerar lite extra på Kimbys intervju efter matchen. I grunden gillar jag Kimby och tror att han har framtiden för sig men skulle nog må väldigt bra av att ha mer rutin bredvid sig just nu.