Varför registrerar man sig på andra lags forum?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Varför registrerar man sig på andra lags forum?

Inlägg av odburt »

Har snokat runt lite i de andra supporterföreningarnas forum och sett att flera att detta forumets skribenter registrerar sig på andra forum för att på något sätt djurgårdspropagera.
Det är egentligen inte min sak att lägga mig i, men jag tycker det verkar som ett konstigt agerande.
Varför registrerar man sig på ett annat forum där en hord av kaxiga bönder kommer och kör över en som en ångvält. Hur kul är det då?
Jag tycker själv att det är grymt provocerande att andra lags supportrar kommer och säger att er klack är si och så, ni är värdelösa, ni är historia och så vidare. Stör mig något grymt på att vi som ska vara "Lite finare, lite bättre!" ska hålla på och tramsa på det sättet.
Patetiskt rent ut sagt.
Användarvisningsbild
melker

Re: Varför registrerar man sig på andra lags forum?

Inlägg av melker »

Håller med till hundra, fast när bönderna kommer till våra forum det tycker jag bara är komiskt och roligt att läsa haha!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
jjonas

Inlägg av jjonas »

Men sen finns det ju vissa på detta forum som hejar på andra lag som faktiskt kan skriva konstruktivt och inte klankar ner på oss. Annars håller jag med dig till 100 %, Odburt.
lilleman

Inlägg av lilleman »

odburt skrev:Har snokat runt lite i de andra supporterföreningarnas forum och sett att flera att detta forumets skribenter registrerar sig på andra forum för att på något sätt djurgårdspropagera.
Det är egentligen inte min sak att lägga mig i, men jag tycker det verkar som ett konstigt agerande.
Varför registrerar man sig på ett annat forum där en hord av kaxiga bönder kommer och kör över en som en ångvält. Hur kul är det då?
Jag tycker själv att det är grymt provocerande att andra lags supportrar kommer och säger att er klack är si och så, ni är värdelösa, ni är historia och så vidare. Stör mig något grymt på att vi som ska vara "Lite finare, lite bättre!" ska hålla på och tramsa på det sättet.
Patetiskt rent ut sagt.
Word, word, word!!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
MrMoDo

Inlägg av MrMoDo »

Jag hör väl till "syndarna" i detta fall, eftersom jag som synes håller på MoDo. Men jag har reggat mig här för att det är kul att diskutera med andra lags fans på en seriös nivå. Trollandet överlåter jag åt andra som inte har något vettigare för sig, men jag tycker det är intressant att få lite andra synvinklar på saker och ting.

Dessutom har jag alltid haft ett gott öga till just Djurgården ända sedan jag började följa med i hockeyn på tidigt 80-tal, det är därför jag skriver här ibland och inte på några andra lags forum. ;)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Helt ok mrmodo. Jag tycker att det är okej om det dyker in fans från något annat lag då och då, inte för många bara. Men dialogerna ska hållas på en seriös nivå, inte som på vissa andra forum där det bara ägnas åt pajkastning. Det har hänt att jag själv glidit in på modos forum (dock ej registrerat mig), men det är mest för att jag bodde ett tag uppe i Övik :oops:
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Buford skrev:Helt ok mrmodo. Jag tycker att det är okej om det dyker in fans från något annat lag då och då, inte för många bara. Men dialogerna ska hållas på en seriös nivå, inte som på vissa andra forum där det bara ägnas åt pajkastning. Det har hänt att jag själv glidit in på modos forum (dock ej registrerat mig), men det är mest för att jag bodde ett tag uppe i Övik :oops:
Pajasnivån är det väl bara lhc-fansen som håller? :wink:
Adam

Inlägg av Adam »

melker skrev:Håller med till hundra, fast när bönderna kommer till våra forum det tycker jag bara är komiskt och roligt att läsa haha!
Vilka menar du när du säger bönderna?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Adam skrev:Vilka menar du när du säger bönderna?
1. Linköping
2. Rögle
3. Alla norrlands lag :lol:

Ja, nästan alla klubbar förutom Djurgården är bönder. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Adam

Inlägg av Adam »

För att Stockholm är största staden i Sverige?
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Adam skrev:För att stockholm är största staden i Sverige?
Ja precis, det är väl logiskt? :)
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

För mig går gränsen för stad vid 1 000 000 invånare. Men egentligen tycker jag att alla städer i Sverige är för små, trivs bäst i större städer som Miami, Barcelona, New York och Los Angeles. Krävs dock vissa kriterier som närhet till havet, stränder, ett okej klimat och ett brett utbud av allting. NY faller på klimatet men å andra sidan är Manhattan så extremt bra i alla andra aspekter och är den enda amerikanska staden som fattat det här med kollektivtrafik och att bygga på höjden, inte på bredden.

På fullaste allvar så skulle jag hellre hoppa framför ett tåg än att tvingas spendera resten av livet i Karlstad eller någon liknande håla. Där har du ditt svar.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Adam skrev:För att stockholm är största staden i Sverige?
Du menar väl ändå att Stockholm är den enda staden i Sverige?
Skriv svar