SHL 25/26 Djurgårdens IF - Örebro 8/1
Det där var väl ändå offside med typ 1 meter
Finns ju en del som hävdar att varken Grewe eller Rensfeldt gjorde det heller.... Håller inte med dem heller! Bara olika sätt att premiera olika saker i spelet helt enkelt.Pettsson skrev: ↑2026-01-08 19:03:35Brodin hade svårt att färga i Hockeyallsvenskans bästa lag 2 år i rad, tror verkligen inte Kimby har något personligt mot honom. Bara att byta Costmar, Brodda och Rensfeldt mot junisarna rakt av.Manijock skrev: ↑2026-01-08 18:27:33Costmar är längst ner. Men håller Brodin över även Ylönen, Pettersen och Salsten. Sen kommer typ Brodin och Rensfeldt.Svanken skrev: ↑2026-01-08 18:22:05Tycker varken Costmar eller Brodin förtjänar att få speltid. Brodin är totalt slut och costmar är inte tillräckligt braManijock skrev: ↑2026-01-08 17:37:42 Brodin förtjänar att byta klubb. Lite spännande att Nordmark går före med tanke på hur det sett ut. Bra signaler att kasta in honom tycker jag.
Men att Costmar fortfarande går före efter rent genanta insatser är ren och skär nonsens.
Lycka till Daniel i din nästa klubb. Hoppas du får en tränare som gillar dig bättre. Bör vara det sista vi sett av honom nu. Bara inse, Kimby stör sig på honom privat eller nått. Finns ingen som kan hävda att Arvid varit bättre på ett sportsligt plan.
Sen är det underbara nyheter att Ylönen saknas. En skänk från ovan!
-
Osten östlund
Det som stör mig mest med vårat spel just nu är våra direkt idiotiska dumpningar i tid och otid. Finns ganska enkla lösningar men man regelbundet dumpar på fel sida eller med fel kraft.
Bra Colby. Hela din aura skriker verkligen intelligens sista tiden....
Måste finnas ångerrätt på den förlängningen?
Måste finnas ångerrätt på den förlängningen?
Vi är totalt usla på att vinna sargdueller och komma ut med pucken
Det ser ut som vi försöker spela safe som bas...men ändå pressar för aggressivt av och till och får en ocean av omställningar mot oss. Vad har vi för nytta av upplägget om vi tappar både offensiv OCH defensiv?
Ser väl ut som vanligt. Ingen energi, ingen skridskoåkning och ingen smartness. Dumpar puck, förlorar dueller och slår passningar på motståndarklubbor.
Tyder tyvärr på ett otydligt ledarskap eller brist på respekt för ledarskapet. Ser rejält korkade ut över hela banan. Spretar överallt i beslutsfattandet!
-
sirwilliam
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det får fan se ut hur som helst, bara vi börjar vinna. Sen tycker jag överlag att SHL hockeyn är en tråkig liga. Visst bättre arenor och mer publik, men det var i mina ögon en roligare hockey i HA. SHL var mer underhållande förut, vad beror det på?
Senast redigerad av sirwilliam den 2026-01-08 19:21:12, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är så jävla vilsna på isen, vi får ju Örebro att nästan se ut som Frölunda
I början var man irriterad när vi hamnade i rundelcurlingen. Men ju längre säsongen går desto mer framträdande blir den så....den måste alltså vara målet vi försöker uppnå...?
Lite mer sarg och felpassningar så har vi det här
Helt ärligt. Finns det ett lag i HA där Pettersen skulle gå in?
Jag är ledsen Wiken, Tegner och Due Boje. Det där är den sämsta värvningen i mannaminne! Hade gärna sett den motiveringen.
Jag är ledsen Wiken, Tegner och Due Boje. Det där är den sämsta värvningen i mannaminne! Hade gärna sett den motiveringen.
Så har det sett ut i flera år, före Kimby också.
It's easier to be an asshole to words than to people