SHL 25/26 Djurgårdens IF - Örebro 8/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Döden »

Fy fan... egentligen vill man inte kolla... men sen sitter man där iaf och svär, biter på naglarna och har ångest i ett par timmar... självdestruktivt skadebeteende det här laget för med sig. Med det sagt, dags att vända den här skutan nu va?
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Ångesten man har just nu…. Blir inte klok på det här laget man gör en bra match mot fisk borta och man tror att nu har vi hittat något sen rasar allt och man är sämre en i början på säsongen spelet är segt och vi kan inte sätta en passning rätt, sen vips så börjar vi spela i 3e perioden mot mögle…. Ingen aning vad man ska förvänta sig ikväll.
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Limp skrev: 2026-01-08 14:06:54 Örebro - En poäng på de fem senaste matcherna med en målskillnad på 16-25. Bortsett från övertidsförlusten så har de två uddamålsförluster där de tappat ledning i tredje.
Tre poäng ner till kvalplats (fast med betydligt bättre målskillnad än HV.)

Så jävla upplagd för en 0-4 torsk här alltså :lol:
DIF är väl den ultimata trendbrytaren, så jag är inne på ditt spår. 🤷‍♂️
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Ångesten, hopplösheten... Tryck bort dem och....

Vinn, bara vinn.
Senast redigerad av sauron den 2026-01-08 16:21:57, redigerad totalt 1 gånger.
It's the hope that kills you.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Manijock skrev: 2026-01-08 11:08:07
rikkard skrev: 2026-01-08 10:34:09 Om juniorerna är med på Lördag är detta förhoppningsvis sista matchen med Brodin, Rensfeldt och Costmar i laget. Bara det är värt att fira 😅.

Hitta tillbaka till grunderna och spela som enhet. Det behöver inte vara snyggt, vi behöver inte dominera matchen, men jag vill se ett lag som kämpar tillsammans och inte nervöst står och tittar som vi gjort i de två senaste matchernas inledande 2 perioder. Vinn närkamper, stå upp framför eget mål, balansera mellan att forechecka och ställa upp i mittzon, åk skridskor och ta er in framför motståndarens mål. Om vi är påkopplade har vi god chans att vinna. Framförallt nu när Hellberg är tillbaka igen.

Skulle vi vinna denna match och HV förlorar sin så känns det ganska tryggt igen. Speciellt med tanke på att juniorerna kommer att ansluta. Hoppas gruppen kommer samman och hittar en trygghet på nytt. Vi har rest oss förr!
Motsägelsefullt inlägg. Vill att vi ska vinna fler närkamper men fira när de lite starkare närkampsspelarna försvinner :lol: Förhoppningsvis är det norrmännen och en ointresserad finne som försvinner snarare. Plus Costmar förstås! Rensfeldt och Brodin behövs.

Ser dock inte hur vi ska vinna ikväll. Det är fortfarande samma lata backar och samma inkompetenta försvarstränare. Det kommer krävas en storspelande målvakt igen. Hade varit likadant mot Vimmerby eller Almtuna också!
Trampade jag på din ömma Brodin-tå 😂. För att förtydliga så är närkamper inte detsamma som att tacklas. Viktigare är att vinna dueller om pucken, att inte släppa förbi motståndarna etc. Vinna sin gubbe helt enkelt. Viktigast av allt är vi gör fler mål än motståndarna. Brodin ligger sist i vår +- statistik. Jag tror inte att det bara handlar om otur 😅.
Användarvisningsbild
Sliptip

Inlägg av Sliptip »

Släng in juniorerna oavsett
wikenenthusiast
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Sliptip skrev: 2026-01-08 17:02:00 Släng in juniorerna oavsett
Är som att jobba bakis!

Vem har inte gjort det?
Klyftig
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Klyftig »

Idag vill jag se en jävla desperation i 60 minuter. Spela som om ni låg under med 0-3 hela matchen.
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

En riktig vattendelare tycker jag.
Vinn 🙏
Forza DIF
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Har blivit helt avtrubbad, förväntar mig endast förluster nu.. tappat all hopp om att vi vinner en enda match till... :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Brodda uppsatt som 13 forward vilket är helt rätt och lär försvinna omgående när JVM killarna kliver in förhoppningsvis mot Färjestad
Tellqvist32

Inlägg av Tellqvist32 »

Inga junisar. Vi ”toppar” två kedjor lite mer framtungt.

Vinn bara.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas det stämmer med lineupen att Örebro har andremålvakten. Enroth är alltid ett jävla monster emot oss.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nä men idag vänder det. Känner det på mig.
Användarvisningsbild
Sliptip

Inlägg av Sliptip »

Fint med Nordmark tillsammans med Josef och Hudon. Hoppas han faktiskt får byten också.
wikenenthusiast
Skriv svar